Assistant Driving Mode Google Maps را حذف می‌کند، دیگر مانند Android Auto نیست

در ماه مه سال 2019، حالت رانندگی دستیار Google برای جایگزینی «Android Auto برای صفحه نمایش تلفن» معرفی شد. پرتاب به آرامی انجام شد و تجربه قبلی تا ژوئن امسال از بین نرفت. Assistant Driving Mode اکنون در حال از دست دادن یکپارچگی Google Maps است و این به طرز محسوسی تجربه را به حدی تغییر می‌دهد که دیگر جایگزین Android Auto نیست.

زمانی که Driving Mode در I/O 2019 معرفی شد، به نظر می‌رسید که Assistant در موقعیتی قرار گرفته است که تجارب بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و برندسازی کند. رابط کاربری که در آن زمان برای جایگزینی Android Auto مبتنی بر تلفن نشان داده شد، شبیه یک افزونه طبیعی از فید Assistant Snapshot و نمایشگرهای هوشمند بود.

گوگل در ابتدا راه اندازی تابستان 2019 را برای آن هدف قرار داده بود، اما تا حد زیادی به تعویق افتاد. در همین حال، گوگل «Android Auto برای صفحه‌نمایش تلفن» را به عنوان یک معیار توقف منتشر کرد، زیرا تجربه رسمی Android Auto (در اتومبیل‌ها) دوباره طراحی شده بود و دیگر برای نمایشگر تلفن مناسب نبود.

حالت دستیار رانندگی تا نوامبر 2020 ارائه نشد. در دسترس بودن اولیه به داخل Google Maps محدود بود. صفحه اصلی و رابط فید که در I/O 2019 نشان داده شد تا سپتامبر 2021 ارائه نشد. در همین حال، تا قبل از Android 12 بود که «Android Auto برای صفحه‌نمایش تلفن» از بین رفت و دیگر نمی‌توانست برای دستگاه‌های جدیدتر راه‌اندازی شود. گوگل در ژوئن 2022، Android Auto را برای صفحه نمایش تلفن برای همه تعطیل کرد.

نسخه 13.39 برنامه Google، که در حال حاضر در نسخه بتا است، حاوی “sunset_message” زیر است:

صفحه نمایش رانندگی در 21 نوامبر 2022 غیرفعال می شود. برای پیمایش هندزفری در آینده از Google Maps استفاده کنید.

“صفحه نمایش رانندگی” – همانطور که شرکت گفته است 9to5Google امروز – به کارت Maps اشاره دارد که در ابتدا در هنگام فعال بودن ناوبری در بالای حالت رانندگی ظاهر می شد. ماه آینده از بین می‌رود و در واقع دیگر روی دستگاه‌هایی که بتای برنامه Google را اجرا می‌کنند که امروز بررسی کردیم کار نمی‌کند.

حالت رانندگی دستیار Google Maps
کارت «صفحه رانندگی»/Google Maps به رنگ قرمز

در عوض، گوگل اکنون به مردم دستور می دهد تا پس از شروع مسیرهای خودرو، از حالت تمام صفحه و بهینه سازی شده برای رانندگی که در برنامه Google Maps یافت می شود، استفاده کنند.

اگر امروز حالت رانندگی را راه اندازی کنید و مکانی را در قسمت جستجو وارد کنید، Google Maps باز می شود. باید به استفاده از آن رابط ادامه دهید، جایی که دکمه دستیار را در پایین سمت چپ دریافت می‌کنید، در حالی که یک راه‌انداز در سمت راست برای پخش سریع YouTube Music، Google Podcasts، Play Books و سایر سرویس‌های سازگار است.

پس از وارد شدن به این رابط کاربری، هیچ راهی برای بازگشت طبیعی به صفحه اصلی حالت رانندگی وجود ندارد. با این حال، اگر این کار را با استفاده از میانبر نماد صفحه اصلی انجام دهید، Google Maps به جای کارتی که به طور طبیعی با کنترل‌های موسیقی و میانبرهای تماس/پیام متنی مناسب است، به‌عنوان تصویر در تصویر (PiP) ظاهر می‌شود.

این پنجره شناور تجربه کاربری بسیار بدی را ایجاد می‌کند، اگرچه گوگل احتمالاً نمی‌خواهد شما به حالت PiP و Driving Mode به طور همزمان دسترسی داشته باشید.

حالت رانندگی امروز

با این تغییر، حالت رانندگی دیگر جایگزین واقعی Android Auto نیست. این فقط به عنوان یک میانبر برای نقشه های گوگل عمل می کند، در حالی که تنها کاربرد واقعی آن کنترل رسانه های بزرگتر است.

این در حالی است که حالت رانندگی به طور کلی در مقایسه با Android Auto به عنوان یک کاهش رتبه در نظر گرفته می شود. این کار به سادگی ضربه زدن روی نماد «Android Auto» در راه‌انداز برنامه نبود، اگرچه یک میانبر صفحه اصلی در نهایت اضافه شد، اما در عمق تجربه باقی ماند.

در همین حال، این امر همچنین زمانی به وجود می‌آید که Google Assistant به آرامی از پروژه‌هایی که صرفاً بر روی عملکرد دستیار صوتی تمرکز نمی‌کنند، کنار می‌رود، همانطور که با حذف Snapshot، و راه‌اندازی اخیر Look and Talk و همچنین عبارت‌های Quick Phrases دیده می‌شود.

L: Android Auto | ر: رابط کاربری بهینه شده رانندگی در Google Maps

بن شون و دیلان راسل به این مقاله کمک کرد.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور