گوگل تایید می کند که سایت های گوگل “برای اهداف سئو ایده آل نیستند”

جان مولر از گوگل توصیه هایی در مورد استفاده از سایت های گوگل برای سئو ارائه کرد و مفید بودن سایت های گوگل برای سئو را کم اهمیت جلوه داد.

سایت های گوگل

Google Sites یک سرویس ایجاد وب سایت است که در sites.google.com/new با یک حساب Google وارد شده ارائه می شود.

این سایت میزبان وب‌سایت‌ساز است که رایگان است و تحت دامنه sites.google.com منتشر شده است، اگرچه می‌توان از یک نام دامنه واقعی استفاده کرد.

صفحات سایت های گوگل ایندکس نمی شوند

شخصی که این سوال را می پرسد نگران بود زیرا صفحات وب سایت های گوگل آنها توسط گوگل ایندکس نمی شدند.

این سوالی است که پرسیده شد و جان مولر با صدای بلند خواند:

“یک سوال به زبان فرانسوی ارسال شده بود که اساساً می پرسد چرا صفحات وب سایت Google Sites من به درستی ایندکس نمی شوند.”

صفحات سایت های گوگل را می توان توسط گوگل ایندکس کرد

جان مولر از گوگل برای اولین بار تایید کرد که URL ها در سایت های گوگل قابل فهرست بندی هستند.

مولر پاسخ داد:

دریافت سوالات به زبان های دیگر عالی است.

با برداشتن یک قدم به عقب، وب‌سایت‌های ایجاد شده در سایت‌های Google می‌توانند و می‌توانند در جستجوی Google نمایه شوند.

با این حال، ردیابی آدرس‌های اینترنتی مورد استفاده در سایت‌های گوگل کمی سخت است، زیرا نسخه عمومی می‌تواند با نشانی اینترنتی که هنگام ورود مشاهده می‌کنید متفاوت باشد.

سایت های گوگل برای سئو ایده آل نیستند

مولر پاسخ خود را با کم اهمیت جلوه دادن کیفیت سئو سایت های گوگل ادامه داد.

او ادامه داد:

به صراحت بگویم، در حالی که از نظر فنی ایندکس‌پذیر است، برای اهداف سئو ایده‌آل نیست و می‌تواند برای ردیابی در کنسول جستجو پیچیده باشد.

اگر سئو ملاحظات اصلی شماست، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که گزینه های دیگر را بررسی کنید و مزایا و معایب را قبل از انجام آن بررسی کنید.

مولر در ادامه توصیه کرد که از یک نام دامنه واقعی استفاده کنید و دلایل ارجحیت آن را بر دامنه پیش فرض sites.google.com فهرست کرد.

او توضیح داد:

برای ردیابی عملکرد در کنسول جستجو، می‌توانید از نام دامنه خود برای محتوای Google Sites نیز استفاده کنید.

استفاده از نام دامنه خود، مهاجرت را آسان‌تر می‌کند، در صورتی که این کار را انجام دهید، و به شما امکان می‌دهد مالکیت کل دامنه را برای کنسول جستجو تأیید کنید.»

سایت های گوگل در بین هرزنامه ها محبوب هستند

سرویس Google Sites برای ارسال‌کنندگان هرزنامه لینک‌هایی که با تاکتیکی به نام «Google Stacking» در زیر دامنه‌های Google پیوند ایجاد می‌کنند، محبوب است.

ایده پشت Google Stacking این است که ارسال‌کنندگان هرزنامه صفحه‌ای از لینک‌ها را در Google Sheets، Google Docs و غیره ایجاد می‌کنند و سپس همه آنها را از Google Sites به هم متصل می‌کنند.

Google Stacking مبتنی بر این باور اشتباه است که در زیر دامنه‌های Google «مرجعیت» و «اعتماد» وجود دارد که از طریق پیوندها به سایت‌های ارسال کننده هرزنامه منتقل می‌شود.

البته این یک خیال بافی است.

هیچ چیزی توسط گوگل به نام “اعتماد” یا “مرجع” که از طریق پیوندها از یک سایت به سایت دیگر منتقل می شود، استفاده نمی شود.

در جلسه دیگری در ساعات اداری، جان مولر توضیح داد که این معامله در مورد اعتماد چیست:

«من فکر نمی‌کنم که ما یک عامل اعتماد داشته باشیم که بتوانیم به آن نگاه کنیم و بگوییم، اوه اعتماد در (نمی‌دانم) نه از دوازده یا هر عددی است که شما در آنجا دارید.

… هیچ معیاری به طور خاص برای آن وجود ندارد.

مهم نیست که پیوندها در Google Docs باشند، هیچ عامل اعتمادی وجود ندارد که منتقل شود، به سادگی وجود ندارد.

با توجه به محبوبیت عمل “انباشته کردن”، کمی طعنه آمیز است که یک کارمند Google علنا ​​می گوید سایت های گوگل “برای اهداف سئو ایده آل نیستند” و توصیه می کند در صورت نگرانی سئو، به جای دیگری نگاه کنید.

بخش ساعات اداری Google را در ساعت 3:17 دقیقه تماشا کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور