کودلکو به هوش مصنوعی روی می آورد تا مس بیشتری را از معادن پیر استخراج کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) –Codelco از هوش مصنوعی برای استخراج مس بیشتر از معادن قدیمی شیلی استفاده می کند زیرا تامین کنندگان این فلز به دنبال افزایش کارایی در میان کمبود ذخایر جدید و تقاضای رو به رشد هستند.
کودلکو با کاهش نمرات، افزایش هزینه‌ها و بررسی‌های زیست‌محیطی رو به رشد، مرکز داده دیجیتالی را در سال 2020 معرفی کرد که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. این شرکت دولتی در بیانیه ای اعلام کرد: این پلتفرم حدود 8000 تن متریک به معدن یک قرنی Chuquicamata یا 80 میلیون دلار سود سالانه اضافه می کند.

سیستم های یادگیری ماشینی از جریانی از داده ها در مورد سنگ معدن استخراج شده برای بهینه سازی پردازش از طریق، به عنوان مثال، استفاده از ترکیب استفاده می کنند. اکنون کودلکو، بزرگترین تامین کننده مس جهان، به دنبال معرفی سیستم های هوش مصنوعی در سایر عملیات ها خواهد بود.

شرکت‌های معدنی در سرتاسر جهان به فناوری‌های جدید روی می‌آورند تا بیشتر از عملیات فعلی استخراج کنند، زیرا ذخایر جدید برای یافتن و توسعه گران‌تر و دشوارتر می‌شوند. تلاش برای افزایش تولید زمانی آغاز می شود که انتظار می رود تقاضا برای فلز سیم کشی همراه با دور شدن از سوخت های فسیلی افزایش یابد.

در حالی که شیلی دارای بزرگترین ذخایر مس است، کیفیت سنگ معدن به طور پیوسته در حال کاهش است. این بدان معناست که معادن برای تولید همان مقدار باید سنگ بیشتری را جابجا کنند و هزینه ها را بالا ببرد. محدودیت‌های آب و اعتراضات کارگری نیز در سال‌های اخیر باعث کاهش تولید شده است. کودلکو شاهد کاهش 9.3 درصدی تولید در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل بود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور