کره جنوبی انگیزه های بیشتری برای ماندن در مسابقه جهانی چیپ می خواهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول به دولت خود دستور داد تا انگیزه های قوی تری برای پیشبرد صنعت تراشه خود ایجاد کند و قانونگذاران مخالف را متهم کرد که مانع از این تلاش حیاتی می شوند زیرا سایر کشورها میلیاردها دلار برای حمایت از سیاست های نیمه هادی هزینه می کنند.

در یک بیانیه قوی، یون لایحه ای را که در 23 دسامبر تصویب شد با کاهش مالیاتی کمتر از حد تصور برای شرکت ها مورد انتقاد قرار داد. این قانون خواستار معافیت مالیاتی 8 درصدی برای شرکت های بزرگ شد، در حالی که از 20 درصدی که کمیته ویژه کارشناسان قبلاً توصیه کرده بود، کاهش یافت.

دولت یون به دلیل کوتاهی در حمایت از صنعت تراشه مهم کره در زمانی که چین، ایالات متحده و ژاپن میلیاردها دلار هزینه می کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که کره رهبران تراشه‌هایی را از شرکت سامسونگ الکترونیکس تا شرکت SK Hynix تولید کرده است، نگرانی این است که کره در حال رشد ممکن است در نهایت برتری خود را از دست بدهد، به‌ویژه در عرصه‌های جدیدتر مانند تولید تراشه‌های منطقی.

لایحه موسوم به “K-Chips” به رهبری قانونگذار مستقل یانگ هیانگ جا، یکی از مدیران سابق سامسونگ، شامل برنامه های تصویب سریع و معافیت های مالیاتی بود. یون در بیانیه‌ای گفت، اما «مایه تاسف» بود که با کاهش مالیاتی بسیار کمتر از حد انتظار و بدون بحث کافی تصویب شد.

او گفت: «کاهش مالیات شرکت‌ها برای افزایش رقابت‌پذیری جهانی و گسترش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها به طور کامل منعکس نشد، زیرا حزب مخالف با اکثریت کرسی‌های خود مانع از حرکت شد.

من از وزارت دارایی می‌خواهم که اقداماتی را برای گسترش بیشتر حمایت مالیاتی از صنایع استراتژیک ملی مانند نیمه‌هادی‌ها در بحث با وزارتخانه‌های مرتبط فعالانه در نظر بگیرد.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور