استفاده از ستون‌های محتوا و صفحات ستون برای تقویت قدرت

ستون‌های محتوا یک استراتژی بسیار مؤثر برای ایجاد مرجعیت موضعی هستند، که یکی از عوامل رتبه‌بندی گوگل است که تعیین می‌کند صفحه وب شما در کجای رتبه‌بندی موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. مرجع موضوعی تخصص وب سایت شما را در یک موضوع خاص می سنجد و می تواند به گوگل نشان دهد که سایت شما معتبر است و ارزش ارائه به کاربران را دارد.

به یک ستون محتوا به عنوان یک لنگر قوی و پایدار برای وب سایت خود فکر کنید که از محتوای غنی و موضوعی ساخته شده است. هر ستون دانش عمیقی را در مورد یک موضوع خاص نشان می دهد، قدرت موضوعی شما را تقویت می کند و با ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران، کاربران را درگیر می کند. در این راهنما، من توضیح خواهم داد که ستون محتوا چیست، چگونه بهترین ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، و نکاتی برای ایجاد ستون هایی که به سایت شما کمک می کند در SERP بالاتر رود.

ستون محتوا چیست؟

ستون‌های محتوا موضوعات اصلی یا موضوعاتی هستند که مخاطبان شما به آنها علاقه دارند و آنها را به ابزار سازمانی مفیدی برای تلاش‌های بازاریابی محتوای شما تبدیل می‌کند. بسته به استراتژی کسب و کار خود می توانید هر تعداد ستون محتوا داشته باشید.

هنگام ایجاد پست های وبلاگ، مطالعات موردی، کتاب های الکترونیکی، پست های رسانه های اجتماعی و سایر دارایی ها از ستون های محتوا برای اطلاع رسانی به فرآیند تولید محتوای خود استفاده کنید و به موضوعات بازگردید.

ستون های محتوا برای سئو

ستون های محتوا برای سئو بسیار مهم هستند. آنها به بهبود دید آنلاین شما کمک می کنند:

  • ایجاد تخصص شرکت شما در یک موضوع، که یک عامل رتبه بندی موتور جستجو است.
  • ارائه ساختار به وب سایت شما، موتورهای جستجو را قادر می سازد تا درک بهتری از ارتباط محتوا و نحوه فهرست بندی آن داشته باشند.
  • ارائه فرصت هایی برای پیوند داخلی، که برای به اشتراک گذاری ارزش لینک مفید است.

ستون های محتوا برای بازاریابی رسانه های اجتماعی

شما همچنین می توانید مفهوم ستون های محتوا را در استراتژی رسانه های اجتماعی خود اعمال کنید. از مضامین اصلی خود برای پوشش موضوعات کلیدی و ماندن در برند استفاده کنید، چه در حال ایجاد پست، داستان، تبلیغات یا پخش جریانی زنده باشید.

این ستون‌های محتوای رسانه‌های اجتماعی به تیم شما کمک می‌کنند هویت رسانه‌های اجتماعی منسجمی بسازند تا مخاطبان شما بدانند می‌توانند برای ارائه محتوای مضمون متناسب با علایقشان به شما اعتماد کنند. به علاوه، وقتی می دانید چه موضوعاتی را باید پوشش دهید، برنامه ریزی و زمان بندی پست ها برای کانال های مختلف رسانه های اجتماعی آسان تر می شود.

صفحه ستون چیست؟

در قلب هر ستون محتوا یک صفحه تک ستونی وجود دارد. صفحه اصلی که صفحه اصلی نیز نامیده می شود، نقطه شروعی برای کاوش در یک موضوع است که با یک نمای کلی گسترده اما جامع به نکات کلیدی دست می یابد. آنها اغلب به عنوان مقدمه ای برای یک موضوع عمل می کنند. اگر محتوا به اندازه کافی معتبر باشد، صفحه می تواند فرصتی برای ایجاد بک لینک به سایت شما باشد.

صفحه ستون شما باید به محتوای مرتبطی پیوند بخورد که خوانندگان را عمیق‌تر به موضوع ببرد و مجموعه‌ای از مقالات مضمون را ایجاد کند. این کلید ایجاد اقتدار موضعی است. هر قطعه جدید از محتوای با کیفیت بالا در ستون، تخصص شما را بیشتر منعکس می کند و کسب و کار شما را به عنوان منبع اطلاعات معتبر در مورد موضوع قرار می دهد. هرچه صفحات محتوای قابل اعتماد بیشتری برای کلمه کلیدی هدف ستون خود و کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید، سایت شما برای آن موضوع اعتبار بیشتری پیدا می کند.

نمونه هایی از ستون های محتوا

ارکان محتوا در عمل چگونه هستند؟ گاهی اوقات به تجسم یک مفهوم کمک می کند، بنابراین من از مثال یک شرکت خیالی که محصولات مالی می فروشد استفاده می کنم.

فرض کنید تیم بازاریابی این شرکت در حال ایجاد وبلاگی برای آموزش به مشتریان در مورد امور مالی شخصی است. سه رکن محتوا را انتخاب می کند که مخاطبانش به آنها علاقه مند هستند:

1. وام مسکن

2. وام، و

3. سرمایه گذاری.

صفحه ستون برای وام مسکن یک نمای کلی مفهومی و سطح بالا از اینکه وام مسکن چیست و چگونه کار می کند ارائه می دهد و به عنوان دروازه ای برای ورود به موضوع عمل می کند. سپس صفحه ستون به مقالاتی در مورد موضوعات فرعی پیوند می‌دهد که اطلاعات دقیق‌تری مانند انواع نرخ‌های بهره، تامین مالی مجدد وام مسکن و نکات خرید خانه اول را ارائه می‌دهند. اکنون این شرکت دارای مجموعه‌ای از مقالات و یک ستون محتوایی در حال رشد است.

همانطور که این شرکت محتوای بیشتری را به ستون وام مسکن خود اضافه می کند، می تواند بر روی کلمات کلیدی با دقت فزاینده ای تمرکز کند، مانند “چقدر پیش پرداخت نیاز دارم؟” هر مقاله اضافی اعتبار موضوعی شرکت را افزایش می دهد و فرصت های ارزشمندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی ایجاد می کند.

نحوه ایجاد ستون ها و صفحات ستون محتوا

سازماندهی محتوای خود با صفحات ستونی و خوشه‌ها به سایت شما ساختار منطقی می‌دهد و به ربات‌های جستجو کمک می‌کند راحت‌تر صفحات را خزیده و فهرست‌بندی کنند. به‌علاوه، پیوند داخلی متفکرانه به شخصی که در سایت شما وارد می‌شود، این امکان را می‌دهد تا بدون بازگشت به Google برای ادامه جستجو، موضوعی را که به آن علاقه‌مند است، به‌طور کامل بررسی کند.

بیایید در مورد ایجاد ستون های محتوا برای سایت شما صحبت کنیم.

نحوه انتخاب ستون های محتوا

برای اینکه ستون های محتوا موثر باشند، باید با کسب و کار اصلی شما مرتبط باشند و برای مخاطب هدف شما جذاب باشند. ستون های محتوای شما باید کاربران را درگیر کند، تخصص خود را نشان دهد و مشتریان را تشویق کند تا اقداماتی را انجام دهند که اهداف تجاری شما را برآورده کند.

آنچه را که مخاطب هدف شما می خواهد بداند کشف کنید

مانند هر استراتژی بازاریابی، شما باید مخاطبان خود، نحوه رفتار آنها و آنچه در هر مرحله از سفر خریدار اهمیت دارد را درک کنید. ستون های خود را بر اساس تحقیقات بازار و اطلاعاتی که مشتریان شما بیشتر به آن علاقه مند هستند، انتخاب کنید. یک وب سایت مسافرتی ممکن است بخواهد ستون های محتوا را به سفرهای بودجه ای یا ماجراجویی های شدید اختصاص دهد – اما این موارد تنها در صورتی مفید هستند که موضوعات جمعیتی آنها را مجذوب خود کند.

وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید مشتریان با کدام صفحات بیشتر تعامل دارند. همچنین می‌توانید اطلاعات را از طریق نظرسنجی‌ها، بازخورد از نمایندگان فروش و خدمات مشتری و سؤالات ارسال شده در صفحات رسانه‌های اجتماعی یا انجمن‌های انجمن جمع‌آوری کنید.

از تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی فرصت ها استفاده کنید

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس همه کمپین های سئوی خوب است و همچنین یکی از بهترین راه ها برای کشف ایده های ستون محتوا است. ممکن است فکر کنید عباراتی را که مشتریانتان در گوگل وارد می کنند را می دانید، اما بهتر است انتخاب های خود را با داده ها تأیید کنید و مطمئن شوید که تقاضا برای آن کلمات کلیدی وجود دارد.

به زبان ساده، تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند دو بخشی است:

  • پیدا کردن عبارات جستجویی که مشتریان شما برای رتبه بندی در SERP برای آن پرسش ها استفاده می کنند
  • تجزیه و تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی هدف بر اساس عواملی مانند حجم جستجو، دشواری جستجو و اهداف کلی کسب و کار شما

ابزارهای رایگان و پولی تحقیق کلمات کلیدی برای شروع شما وجود دارد. در حین انجام تحقیقات تا حد امکان دقیق باشید. به دنبال کلمات کلیدی مرتبط، کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند، و حتی کلمات کلیدی پرطرفدار که می توانید سعی کنید در ابتدای کار به آنها دسترسی پیدا کنید، باشید.

سپس، حجم جستجو (جستجوهای ماهانه برای عبارت) و دشواری (چقدر سخت است که در بالای SERP برای این عبارت ظاهر شوید) را تجزیه و تحلیل کنید. کلمه کلیدی که می تواند شما را در مقابل تعداد زیادی از مردم قرار دهد ممکن است واقعاً رقابتی باشد، بنابراین ممکن است استفاده بهتر از منابع برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی متوسط ​​که رتبه بندی برای آن آسان تر باشد، باشد. در برخی موارد، بخش‌های مخاطب بسیار واجد شرایط از عبارات جستجو با حجم کمتر استفاده می‌کنند، بنابراین ممکن است حتی بتوانید سریع‌تر کاربران را تبدیل کنید. همانطور که اعتبار دامنه بیشتری ایجاد می کنید، می توانید برای عبارات جستجوی کلمه کلیدی با مشکل بالاتر رقابت کنید.

گروه بندی موضوعات به خوشه ها بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی گسترده و بلند را تهیه کردید، آنها را در خوشه های موضوعی مناسب یا مضامین کلیدواژه سازماندهی کنید. همانطور که کلمات کلیدی را غربال می کنید، موضوعاتی را شناسایی کنید که ممکن است مستقیماً به تجارت شما مرتبط نباشند اما می توانند برای جلب نظر کاربران و تقویت قدرت شما مفید باشند.

من از نمونه محتوای ستون دیگری از وب سایت خدمات مالی فرضی که قبلاً ذکر شد استفاده خواهم کرد.

شخصی که برای اولین بار خانه ای می خرد، سؤالات گسترده تری فراتر از نحوه کارکرد وام مسکن دارد. حتی اگر شرکت تخیلی ما محصولات مالی می فروشد، می تواند در انتخاب یک مشاور املاک یا مواردی که قبل از خرید یک فیکسر رویه باید در نظر گرفته شود، محتوا اضافه کند. مطالب مفید و خوب نوشته شده در موضوعات مماس می تواند ترافیک را متنوع کند، تجربه کاربر را افزایش دهد و اعتماد ایجاد کند.

هنگامی که شروع به نوشتن می کنید، محتوای اصلی را در اولویت قرار دهید، اما کلمات کلیدی مرتبط پیرامونی را کنار بگذارید تا ستون محتوای خود را در ادامه مسیر گسترش دهید.

یک استراتژی محتوا برای ایجاد صفحات، پست ها و موارد دیگر ایجاد کنید

اکنون که مضامینی برای ستون‌های محتوای خود دارید، این مراحل را برای ایجاد ستون‌ها و ایجاد قدرت موضوعی دنبال کنید:

ارزیابی محتوای موجود

قبل از شروع نوشتن مقالات جدید، فهرستی از محتوای منتشر شده قبلی را تهیه کنید. ممکن است متوجه شوید که می توانید برخی از قطعات موجود را به یک خوشه جدید اختصاص دهید. با این حال، ممکن است لازم باشد آن‌ها را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که به‌روز هستند و از دستورالعمل‌های EAT Google برای تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن پیروی می‌کنند.

در حالت ایده‌آل، هر قطعه همچنین بر یک عبارت کلیدی منحصر به فرد تمرکز می‌کند تا صفحات شما برای رتبه‌بندی رقابت نکنند. محتوای قدیمی را که هدفی برای ساده کردن سایت شما ندارد حذف کنید.

شکاف ها را در ستون خود شناسایی کنید

هر خوشه را برای شکاف های محتوایی بررسی کنید و فهرستی از قطعات جدید برای نوشتن ایجاد کنید.

هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید – دلیل اینکه آنها این کلمات کلیدی را به گوگل متصل می کنند. قطعه ای بنویسید که به نیازهای کاربر پاسخ دهد، زیرا محتوایی که به طور کامل هدف جستجو را برآورده می کند شانس بیشتری برای رتبه بندی دارد. برای پاسخگویی بهتر به سؤالات، مانند پست وبلاگ، راهنماها، چک لیست ها، الگوها و مطالعات موردی، بین قالب های مختلف محتوا، یکی را انتخاب کنید.

یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

اگر ناگهان فهرست بزرگی از محتوا برای ایجاد کردن پیدا کردید، غرق نشوید. به یاد داشته باشید، این ایده‌ها پایه و اساس ستون‌های محتوای شما هستند، و با مرور لیست خود، ستون‌های شما رشد می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند.

یک تقویم محتوا شما را سازماندهی می کند تا شما و تیمتان بتوانید به طور سیستماتیک نیازهای انتشارات خود را برطرف کنید.

  • با ایجاد صفحات ستونی شروع کنید و آنها را بر اساس موضوعات فرعی کلیدی در خوشه بنویسید تا بتوانید در صورت امکان پیوندهای داخلی اضافه کنید.
  • صفحات کلاستر را بر اساس کلمات کلیدی اولویت بندی کنید. مواردی که حجم جستجوی بالایی دارند و مشکل کلمات کلیدی پایینی دارند، به افزایش سریعتر ترافیک ارگانیک کمک می کنند.
  • فرآیندی برای تولید محتوا ایجاد کنید.
  • هر قطعه را برای انتشار برنامه‌ریزی کنید تا به شما کمک کند تا در مسیر خود قرار بگیرید. نکته مهم این است که یک خروجی ثابت و منظم از محتوا داشته باشید تا به گوگل نشان دهید که سایت شما فعالانه منتشر می کند. بسته به منابع شما، این ممکن است دو بار در ماه یا دو بار در هفته باشد.
در صورت امکان از محتوا استفاده مجدد کنید

در صورت امکان، محتوای با کیفیت را مجدداً بسته بندی کنید تا بیشترین ارزش را از سرمایه گذاری خود استخراج کنید. یک راهنمای چگونگی را به یک چک لیست، یک مطالعه موردی به یک ویدیو، یا یک سری مقاله را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید.

اندازه گیری آنچه کار می کند

همانطور که استراتژی محتوای ستون خود را اجرا می کنید، به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو برای یافتن، خزیدن و فهرست بندی صفحات به زمان نیاز دارند. همچنین زمان می برد تا سایت شما تخصص خود را ایجاد کند. با این حال، باید فوراً ردیابی عملکرد صفحه را شروع کنید. از معیارهایی استفاده کنید که اهداف تجاری شما را منعکس می کند، مانند ترافیک ارگانیک، رتبه بندی SERP و تعامل.

  • قطعاتی را که عملکرد خوبی دارند شناسایی کنید و از آنها برای پیوند دادن به صفحات جدیدتر برای اشتراک گذاری ارزش لینک استفاده کنید.
  • ببینید مخاطبان به سمت کدام موضوعات جذب می‌شوند و فرصت‌های دیگری را برای پرداختن به موضوع ایجاد کنید، چه از زوایای مختلف یا در قالب‌های دیگر.
  • مهمتر از آن، ببینید کدام صفحات انتظارات را برآورده نمی کنند. ممکن است لازم باشد سئوی درون صفحه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها را برای فاکتورهای رتبه بندی گوگل بهینه کرده اید.

از استراتژی سئوی خود با تولید محتوا پشتیبانی کنید

پیاده سازی استراتژی ستون محتوا به افزایش اقتدار موضوعی وب سایت شما کمک می کند. و این خبر خوبی برای تلاش‌های سئوی شماست، زیرا باعث افزایش دید و ترافیک ارگانیک می‌شود. برای بهترین نتایج، استراتژی محتوای خود را با تحقیقات کلمات کلیدی تقویت کنید، از آن با تجزیه و تحلیل پشتیبان تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که خروجی ثابتی از محتوا برای رشد ستون محتوای خود دارید.

اگر تیم بازاریابی شما نیاز به پشتیبانی با برخی یا همه استراتژی های تولید محتوا دارد، شراکت با ویکتوریوس را در نظر بگیرید. تیم ما می تواند در تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی محتوا، ایده پردازی، نوشتن و بهینه سازی کمک کند. برای دریافت مشاوره رایگان سئو برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور