کاوش متا در نشت اطلاعات 533 میلیون کاربر رو به پایان است | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت متا پلتفرمز ممکن است با جریمه سنگینی روبرو شود زیرا تحقیقات یک ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا در مورد افشای اطلاعات شخصی بیش از نیم میلیارد کاربر در سال گذشته به پایان می رسد.

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند پیش نویس تصمیم خود را در تحقیقات برای تایید به همتایان اتحادیه اروپا ارسال کرد. متا در میان تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده است که مرکز اتحادیه اروپا را در ایرلند راه‌اندازی کرده است، و این نهاد ناظر در آنجا ناظر اصلی خود برای نقض احتمالی حفاظت از داده‌ها است.

این ناظر گفت: «پس از گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه مجموعه داده‌های جمع‌آوری‌شده از داده‌های شخصی کاربران فیس‌بوک در اینترنت در دسترس قرار گرفته است، این تحقیقات در سال 2021 باز شد. اطلاعات شخصی 533 میلیون کاربر فیس بوک در سراسر جهان در آوریل 2021 مجدداً در یک وب سایت هکری ظاهر شد، از جمله شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها.

چندین شرکت، از جمله Marriott International Inc. و Uber Technologies Inc.، در مواردی که داده‌های کاربر به خطر افتاده است، با جریمه‌هایی از سوی تنظیم‌کننده‌های داده اروپایی مواجه شده‌اند. قوانین حفاظت از داده های اتحادیه اروپا که در سال 2018 معرفی شد، برای اولین بار به مجریان حریم خصوصی این اتحادیه این اختیار را داد که تا 4 درصد از فروش سالانه یک شرکت را جریمه کنند.

متا گفته است که داده‌ها قدیمی بوده و در سال 2019 گزارش شده است.

متا در بیانیه ای ایمیلی گفت: «خراش دادن غیرمجاز داده غیرقابل قبول و برخلاف قوانین ما است. ما از نزدیک با کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در مورد این موضوع مهم تعامل داشته‌ایم و به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های خود برای جلوگیری از خراشیدن روی پلت فرم خود ادامه می‌دهیم.»

متا گفت که “به همکاری با همتایان خود در این چالش صنعت ادامه خواهد داد و منتظر گزارش نهایی است.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور