چگونه کنسول جستجوی گوگل داده‌های عملکرد «افراد همچنین می‌پرسند» را ردیابی می‌کند

Google توضیح می‌دهد که چگونه داده‌های عملکرد صفحات در بخش «افراد نیز سؤال می‌کنند» در کنسول جستجو اندازه‌گیری می‌شوند – مانند کلیک‌ها، نمایش‌ها و موقعیت‌ها.

این موضوع در طول یک پاتوق اخیر در ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل مورد بحث قرار گرفته است.

فردی به نام آکاش سینگ به جریان زنده می‌پیوندد تا بپرسد کنسول جستجوی Google چگونه داده‌های صفحاتی که در قطعه‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند» را ردیابی می‌کند.

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه کنسول جستجو، داده‌های عملکرد یک صفحه را هنگامی که نشانی اینترنتی در «افراد نیز می‌پرسند» نشان داده می‌شود، ردیابی می‌کند.

اگر رتبه‌بندی را در یکی از این قطعات جستجو کسب کرده‌اید، در اینجا نحوه ردیابی داده‌های عملکرد در گزارش‌های کنسول جستجوی شما آمده است.

اندازه‌گیری داده‌های عملکرد «مردم همچنین می‌پرسند» در کنسول جستجو

مولر پاسخ خود را با بیان این که برداشت‌ها به حساب می‌آیند، آغاز می‌کند همه نشانی‌های اینترنتی نشان‌داده‌شده در جستجوی Google، از جمله قطعه‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند».

هنگامی که یک جستجوگر روی پیشنهاد «افراد نیز می‌پرسند» کلیک می‌کند و پیوندی به یک صفحه وب در زیر ظاهر می‌شود، نمایش برای آن صفحه شمارش می‌شود.

“پاسخ کوتاه این است که هرگاه URL در نتایج جستجو نشان داده شود، سعی می کنیم آن را در کنسول جستجو نشان دهیم.

بنابراین با بخش‌های «مردم هم می‌پرسند»، فکر می‌کنم اگر آن را گسترش دهید، پیوندی به سایت شما با آن سؤال و قطعه‌ای در آنجا نشان می‌دهد. این بدان معناست که هرگاه شخصی بخش «افراد نیز سؤال می‌کنند» را گسترش دهد و نشانی اینترنتی سایت شما را ببیند، آنگاه به‌عنوان یک برداشت حساب می‌شود.

و فرقی نمی‌کند که در «مردم هم می‌پرسند» اولین نفر باشید یا اینکه افراد مانند 15 مورد مختلف کلیک کرده‌اند و ناگهان مال شما ظاهر می‌شود. این به عنوان یک برداشت محسوب می شود.»

مولر ادامه می‌دهد که کلیک‌ها زمانی شمارش می‌شوند که روی پیوندی به یک صفحه کلیک می‌شود.

وقتی نوبت به اندازه‌گیری رتبه‌بندی می‌رسد، کنسول جستجو جایی که بخش «افراد نیز سؤال می‌کنند» در مجموعه خاصی از نتایج جستجو ظاهر می‌شود را دنبال می‌کند.

به عنوان مثال، اگر در موقعیت دوم نشان داده شود، تمام URL های نشان داده شده در کادر “افراد همچنین می پرسند” به عنوان رتبه در رتبه دو محاسبه می شوند.

مولر ادامه می دهد:

همچنین، هنگامی که یک کلیک اتفاق می افتد، به عنوان یک کلیک حساب می شود. من فکر می کنم رتبه بندی، موقعیت، بر اساس موقعیت کلی آن گروه از عناصر است. حداقل، تا آنجا که من می دانم، در بخش «مردم هم می پرسند» به حساب نمی آید که شما در چه موقعیتی هستید.

URL ها می توانند دو بار در یک SERP ظاهر شوند

سینگ با پرسیدن از مولر پیگیری می کند که آیا صفحات وب می توانند در هر دو مجموعه معمولی از نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شوند و مردم نیز می پرسند.

مولر می گوید رتبه بندی در هر دو مکان در یک SERP امکان پذیر است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، کنسول جستجو بالاترین رتبه را به خود اختصاص می دهد.

“مطمئن. تنها چیزی که باید مراقب آن بود – گزارش عملکرد کنسول جستجو رتبه بندی بالاترین موارد را نشان می دهد. بنابراین اگر URL های مختلف چندین بار در صفحه نتایج جستجو فهرست شوند، موقعیت اولین را ردیابی می کند.

بحث کامل را در ویدئوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، مارس 2022.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور