ممکن است گوگل ویدیوهای کوتاه بیشتری را در نتایج جستجو ظاهر کند

Google در حال کار بر روی راه‌هایی برای نمایش ویدیوهای کوتاه‌تر در نتایج جستجو است، و می‌گوید که این قالبی واضح و مختصر برای برآورده کردن سؤالات خاص است.

این موضوع در آخرین قسمت پادکست Search Off The Record توسط مدیر محصول گوگل، دانیل مارشاک، که بر ویدیوها در نتایج جستجو نظارت دارد، بیان شد.

مارشاک توسط گری ایلیس و لیزی ساسمن، هر دو از تیم روابط جستجوی گوگل، در اپیزودی که بر ویدیوها در جستجوی گوگل متمرکز شده است، ملحق می شوند.

در حدود 17 دقیقه، بحث به موضوع ویدیوهای کوتاه و اینکه آیا گوگل برنامه‌هایی در این قالب خاص دارد یا خیر می‌پردازد.

علاوه بر اینکه گوگل می‌خواهد ویدیوهای کوتاه بیشتری را در نتایج جستجو نشان دهد، متوجه شدیم که تیم Search Relations علاقه‌ای به ضبط ویدیوهای خود دارد.

ویدیوهای کوتاه بیشتر در گوگل؟

برای هدف این بحث، مارشاک یک ویدیوی “کوتاه” را به مدت کمتر از پنج دقیقه و ضبط شده در یک نسبت عمودی تعریف می کند.

او می گوید که این فرمت توانایی برقراری ارتباط فراوانی از اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی دارد.

با توجه به اینکه ویدیوهای کوتاه بالقوه می توانند برای جستجوگران مفید باشند، گوگل به این فکر می کند که چگونه آنها را بیشتر در نتایج جستجو نشان دهد.

مارشاک ایالت ها:

“و این قالب، واقعا عالی است، زیرا همانطور که اشاره کردم، بسیار مختصر است. شما می توانید اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی به دست آورید و همچنین می توانید انبوهی از دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف را بدست آورید…

بنابراین ما فکر می‌کنیم این نوع محتوا می‌تواند برای انواع مختلفی از جست‌وجوها مفید باشد، و ما در حال آزمایش کرده‌ایم که چگونه آن را بیشتر به کاربران نشان دهیم.»

گوگل چه نوع ویدیوهای کوتاهی را معرفی می کند؟

مارشاک از او خواسته می‌شود نمونه‌هایی از ویدیوهای کوتاه اطلاعاتی که ممکن است Google در نتایج جستجو ظاهر شود ارائه کند.

او نمونه ای از ویدئویی را ارائه می دهد که نحوه تهیه یک دستور غذا را نشان می دهد:

پس بیایید بگوییم، دوباره به دنبال ایده های جدیدی برای تهیه نان موزی هستید. و در حال حاضر، ممکن است دستور العمل‌های سنتی را ببینید، ممکن است ویدیوهای طولانی‌تری ببینید، اما همچنین می‌توانید ویدیوهای کوتاهی را ببینید، که می‌تواند سبک یا دیدگاه متفاوتی را به شما بدهد.

و ترجیحات افراد متفاوت است. برخی از مردم ممکن است ترجیح دهند که بخوانند. برخی افراد ممکن است یک ویدیوی طولانی تر را ترجیح دهند. برخی افراد ممکن است ویدیوهای کوتاه را ترجیح دهند.

و بنابراین ما می خواهیم گزینه های مختلف زیادی را برای دریافت آن نوع اطلاعات، در قالبی که برای شما مفیدتر است، ارائه دهیم. پس این یک مثال است.»

ایلیز به این بحث اضافه می کند و می گوید که از ویدیوهای کوتاه لذت می برد و ممکن است به فکر ساختن برخی برای آموزش مردم در مورد جستجوی Google باشد.

ایلیز ایالت ها:

«بله، من واقعاً ویدیوهای کوتاه را دوست دارم و ویدیوهای آموزشی زیادی را در سایت های خاص می بینم. و من واقعاً فکر می کنم که در یک نقطه، ممکن است بخواهیم آن را برای اهداف آموزشی امتحان کنیم. مانند تحقیق، گفتگو.

نمی‌دانم هنوز آنجا هستیم یا نه، اما در نهایت، به‌ویژه اگر ببینم که موتورهای جستجو آن را انتخاب می‌کنند و می‌توانند به نحوی آن را ارائه کنند، شاید باید برای آن تلاش کنیم.»

گوگل چگونه یک ویدیو را به صورت کوتاه ایجاد می کند؟

گوگل ویدیوهای کوتاه را با خزیدن و فهرست کردن آنها مانند هر محتوای دیگری نمایش می دهد.

این کار در حال حاضر با ویدئوهای کوتاه خود میزبانی شده مانند داستان های وب گوگل انجام می شود، و Illyes پیشنهاد می کند که ممکن است با ویدیوهای دیگر نیز امکان پذیر باشد.

از آنجایی که ویدیوهای TikTok دارای یک URL هستند که می توانید در یک مرورگر وب از آن بازدید کنید، ممکن است Google بتواند آنها را در جستجو فهرست کند. ایلیز می گوید:

شما در واقع می توانید آن را روی لپ تاپ باز کنید و در نهایت به یک صفحه وب خواهید رسید و در واقع می توانید آن را در صفحه وب تماشا کنید. برای تماشای ویدیو نیازی به داشتن برنامه TikTok ندارید.

بنابراین تصور می‌کنم که اگر اجازه خزیدن را بدهند – من بررسی نکرده‌ام، احتمالاً می‌توانیم آن ویدیوها را نیز فهرست‌بندی کنیم.»

این بدان معناست که ویدیوهای کوتاه در پلتفرم هایی مانند اسنپ چت و اینستاگرام نمی توانند در گوگل ایندکس شوند زیرا برای مشاهده به یک برنامه نیاز دارند.

برای بحث کامل درباره ویدیوها در جستجوی Google به پادکست زیر گوش دهید. یا برای بحث در ویدیوهای کوتاه به علامت 17 دقیقه بپرید.


تصویر ویژه: mark gusev/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور