چگونه کامپیوتر کوانتومی زندگی ما را تغییر می دهد

عکس پروفایل نویسنده

@فرداویلیام کمپبل

من در مورد هر چیز نوآوری کنجکاو هستم. و من در مورد آن صحبت می کنم تلاش برای پیش بینی Tomorrowland.

شمارش معکوس اکنون آغاز شده است. برای بعضی ها 15 سال طول می کشد ، برای بعضی دیگر فقط 10 سال طول می کشد اما کامپیوتر کوانتومی یک واقعیت نزدیک است و احتمالاً تحول عظیمی در تاریخ بشر ایجاد خواهد کرد.

بیایید سعی کنیم بفهمیم که چگونه کار می کند ، با مقایسه ساده با رایانه ای که در حال حاضر در بازار وجود دارد ، بر اساس مفهوم Bit و احتمال اینکه این نشان دهنده 1 یا 0 است ، انجام می شود.

اگر یک بیت بتواند همزمان 1 و 0 را نشان دهد ، چه می شود؟ در اینجا مفهوم QuBit ، که رایانه های کوانتومی بر اساس آن ساخته شده اند ، ماشین های بسیار سریعی هستند که قادر به در نظر گرفتن هر دو سناریوی ممکن هستند.

بنابراین اگر یک QuBit بتواند سناریوهای دو برابر Bit را در نظر بگیرد ، 4 QuBit قادر به در نظر گرفتن چهار برابر و غیره است.

بنابراین روشن است که یک کامپیوتر کوانتومی قادر به شبیه سازی چندین راه حل و سناریوی ممکن است که به مراتب بالاتر از سریعترین رایانه امروزی است.

آیا به یاد دارید وقتی دکتر استرنج تمام سناریوهای احتمالی آینده را در فیلم انتقام جویان شبیه سازی کرد؟ این رایانه کوانتومی است. ابزاری که می تواند شبیه سازی هایی را با تعدادی متغیر ایجاد کند که تصور آن حتی تا چند سال پیش امکان پذیر نبود.

برنامه های کاربردی این …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور