چرا AppScale فکر می کند که اکالیپتوس می تواند پایگاه های AWS را در ابر ترکیبی شکست دهد

سیستم عامل های اختصاصی مانند AWS Outposts و Azure Arc در سال های اخیر بر عناوین ابر ترکیبی تسلط دارند. اما نرم افزار اختصاصی تنها راه ایجاد ابر ترکیبی نیست. از مدتها قبل از ورود آمازون و مایکروسافت به این بازار ، اکالیپتوس یک راه حل منبع باز برای ایجاد محیطهای ابری ترکیبی و خصوصی ارائه داد.

پروژه اوکالیپتوس امروز در کجا قرار دارد و توسعه دهندگان این پلتفرم برای اطمینان از برآورده شدن اکالیپتوس از الزامات موارد استفاده از ابر ترکیبی مدرن ، چه کاری انجام می دهند؟ برای اطلاع از این موضوع ، ما با وودی رولینز ، مدیرعامل AppScale Systems ، شرکتی که پیشگام توسعه و پشتیبانی از پلتفرم اکالیپتوس است ، صحبت کردیم.

نمای اجمالی ابر اوکالیپتوس

اکالیپتوس ، که امکان گسترش هسته اصلی AWS API ها (مانند S3 و EC2) را به مراکز داده خصوصی فراهم می کند ، در سال 2008 شروع به کار کرد – مدتها قبل از اینکه اکثر سازمان ها به ابر عمومی مهاجرت کنند ، چه رسد به اینکه برنامه ریزی برای انتقال به معماری های ترکیبی

هیولت-پاکارد در سال 2014 اکالیپتوس را خریداری کرد ، و این امید را در جامعه منبع باز ایجاد کرد که این پلتفرم به گزینه ای گسترده برای چارچوب های ابری اختصاصی تبدیل شود. اما این کاملاً از بین نرفت: اکالیپتوس از طریق شکافهایی که پس از تقسیم HP به شرکتهای تجاری و تجاری جداگانه افتاد ، افتاد و توسعه سیستم عامل در سال 2017 متوقف شد.

این باعث شد AppScale Systems ، که تیم آن بسیاری از توسعه دهندگان اصلی اکالیپتوس را شامل می شد ، هدایت توسعه اوکالیپتوس و ارائه پشتیبانی تجاری از این پلتفرم را بر عهده بگیرند.

محوری AppScale اکالیپتوس را از زباله دان نجات داد. تا سال 2017 دنیای ابر ترکیبی نسبت به سال 2008 بسیار متفاوت به نظر می رسید. فروشندگان ابر عمومی سیستم عامل هایی مانند AWS Outposts و Azure Stack را راه اندازی می کردند که به نظر می رسید راه حل های ترکیبی واضحی برای مشاغلی است که قبلاً در اکوسیستم های AWS یا Azure سرمایه گذاری کرده بودند .

ابر اوکالیپتوس امروز

برای سرعت بخشیدن به اکالیپتوس ، AppScale نه تنها بر افزایش ویژگی های پلت فرم بلکه در ارائه پیشنهادهای کاملاً مدیریت شده برای مراکز داده و ارائه دهندگان مکان یابی که می خواهند محیط های ترکیبی سازگار با AWS را به مشتریان خود ارائه دهند ، متمرکز شده است.

از نظر ویژگی ها ، اکالیپتوس ، که در حال حاضر در پنجمین نسخه بزرگ عرضه شده است ، پشتیبانی کاملی را برای سازگاری با AWS VPC به دست آورده است. توسعه دهندگان همچنین در حال پشتیبانی از Route53 و SQS هستند که هم اکنون در پیش نمایش فنی هستند.

آنها همچنین ویژگی های جدید استقرار را ایجاد کرده اند. رولینز گفت: “تمرکز بر اوکالیپتوس 5 ساده سازی نصب های مرکز داده بزرگ بود” ما برای ساده سازی تکثیر استقرارهای خاص و همچنین برای ساده سازی عملیات مانند اضافه کردن و حذف گره ها و رسیدگی به گواهینامه ها. “

رولینز گفت ، پیشرفت می کند ، توسعه دهندگان اوکالیپتوس “اضافه کردن نقاط ادغام برای سیستم های نظارت شخص ثالث ، خودکار BGP و یکپارچه سازی شبکه. برخی از این کارها به قابلیت های نصب اولیه برای موارد استفاده خاص مانند استقرارهای گسترده در هوا تبدیل می شوند. “

رولینز همچنین به پیشرفت های بیشتر API هایی که اکالیپتوس پشتیبانی می کند ، شامل خدمات RDS ، ELB ، Lambda و AWS Kubernetes اشاره کرد.

رولینز گفت ، در حالی که توسعه دهندگان اوکالیپتوس پلتفرم را گسترش می دهند ، AppScale در حال همکاری با ارائه دهندگان همکاری است تا “یک راه حل کاملاً مدیریت شده با مارک سفید برای مشتریان خود” ارائه دهد. این سرویس در حال حاضر در مراکز داده متعلق به مارکلی ، یک شرکت رنگ آمیزی مستقر در بوستون در دسترس است.

رولینز گفت ، مشاغل می توانند “ابری به سبک AWS ساخته شده روی اکالیپتوس را که کاملاً توسط AppScale و Markley مدیریت می شود” به کار گیرند. “مشتریان بیش از 70 درصد در هزینه AWS صرفه جویی می کنند و کنترل بیشتری بر زیرساخت های خود دارند. مشتریان هزینه ثابت ماهیانه را در مقابل استفاده از اندازه گیری پرداخت می کنند و این صرفه جویی زیادی را برای مشتریان ایجاد می کند.”

ابر ترکیبی منبع آزاد در مقابل ابر ترکیبی اختصاصی

قابل توجه است که رولینز تأکید زیادی بر منبع آزاد اوکالیپتوس نکرده است. به نظر نمی رسد که وی معتقد باشد واقعیت منبع باز بودن از نظر اکثر کاربران یک نقطه فروش اصلی است.

درعوض ، استراتژی AppScale وابسته به مشارکت با ارائه دهندگان همکاری است تا استراتژی استقرار ترکیبی ابر ابر را از بیشتر چارچوب های ابری ترکیبی اختصاصی ارائه دهد.

در همان زمان ، رولینز به انعطاف پذیری اکالیپتوس به عنوان یکی از نقاط قوت اصلی آن اشاره کرد. وی گفت: “این سیستم عامل” تنها فناوری ابری ترکیبی کاملاً قابل توسعه و قابل حمل است. ” “می توان آن را با استفاده از انواع تنظیمات ذخیره سازی اساسی ، شبکه و محاسبات مستقر کرد.”

وی همچنین از پشتیبانی کامل اوکالیپتوس از حالت قطع – به معنای تنظیماتی که در آن بارها به طور کامل از اینترنت عمومی قطع می شود – به عنوان دومین افتراق دهنده اصلی برای این پلتفرم و یکی از مزایای اکالیپتوس در صنایعی مانند دفاع نام برد. بیشتر چارچوب های ترکیبی اختصاصی از استقرار قطع شده پشتیبانی نمی کنند.

رولینز گفت ، در مورد Outposts ، “این راه حل” تصور اولیه برای اکالیپتوس را تأیید می کند “، زیرا نشان می دهد که مشاغل می خواهند یک راه حل استقرار آسان برای محیط های ابر ترکیبی داشته باشند. اما او معتقد است كه اوكالیپتوس در طولانی مدت غالب خواهد بود ، زیرا این امر “كاهش قابل توجه هزینه ها در مقایسه با AWS Outposts و Azure Arc و یا افزایش كارایی از طریق تخصص هایی است كه این فن آوری های دیگر از آنها پشتیبانی نمی كنند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور