هرس محتوا چیست؟ • Yoast

اگر صاحب یک وب سایت یا وبلاگ هستید، احتمالاً اغلب به این فکر می کنید که چه محتوای جدیدی ایجاد کنید. اما آیا می دانستید که تمرکز بر محتوای موجود خود نیز ضروری است؟ داشتن تعداد زیادی پست یا صفحات با کارایی پایین در وب سایت شما ظاهر خوبی برای کسب و کار یا گوگل شما نیست. آیا می دانستید که محتوای قدیمی، بسیار مشابه یا نازک می تواند سایت شما را در نتایج جستجو به پایین بکشاند؟ تمرینی به نام هرس محتوا می تواند به شما در جلوگیری از این اتفاق کمک کند. بیایید نگاهی به آن بیندازیم!

آیا کمی در مورد باغبانی می دانید؟ هرس محتوا همان اصل کوتاه کردن پرچین است. تکه های خشک و مرده را می برید تا شاخه های سالم جا برای رشد داشته باشند. در مورد مطالب شما هم همینطور!

هرس محتوا چیست؟

هرس محتوا نوعی نگهداری محتوا در وب سایت شما است. روی محتوایی تمرکز می کند که عملکرد خوبی ندارد. این می تواند به معنای صفحات کم ترافیک یا تبدیل کم، صفحات با محتوای کم یا تکراری یا پست هایی باشد که دیگر مرتبط نیستند. هدف هرس محتوا خلاص شدن از شر آن صفحات و (سعی کنید) فقط به کاربران شما محتوای به روز، غنی و مرتبط را نشان دهد. همچنین یک مزیت اضافه دارد: Google محتوای تازه، منحصر به فرد و با کیفیت را دوست دارد. بنابراین هرس کردن محتوای شما بهترین روش برای سئو است.

چرا باید محتوای خود را هرس کنید؟

هرس محتوا به معنای حذف محتوای کم ترافیک است، بنابراین محتوای دیگر شما فضای بیشتری برای درخشش دارد. کیفیت محتوا و وب سایت خود را بهبود می بخشید که می تواند رتبه شما را بهبود بخشد. اما موارد بیشتری وجود دارد:

  • مهمتر از همه، داشتن محتوای باکیفیت در وب سایت شما باعث بهبود تجربه کاربران شما در هنگام مرور سایت شما می شود. شما نمی خواهید آنها در صفحات مربوط به خدمات یا محصولاتی که دیگر ارائه نمی کنید یا اطلاعات کسب و کار منسوخ شده قرار بگیرند.
  • حتی محتوای قدیمی نیز اغلب توسط موتورهای جستجو و سایر ربات ها خزیده می شود. این هزینه و منابع انرژی دارد: چیزهایی که نمی خواهید هدر دهید! پس لطفاً با حذف صفحاتی که ارزش خزیدن ندارند به آنها کمک کنید.
  • این امر به جلوگیری از غیرقابل تغییر محتوا کمک می کند: اگر برای مدت طولانی می نویسید، مطمئناً محتوایی مشابه آنچه قبلاً نوشته اید ایجاد کرده اید. اگر مقالات مشابه زیادی در مورد یک موضوع خاص دارید، ممکن است گوگل تشخیص دهد که کدام یک از مقالات شما را برای آن موضوع رتبه بندی کند دشوار باشد. این می تواند منجر به رتبه های پایین تر برای آن دوره شود.
  • هرس منظم محتوا به شما به عنوان صاحب سایت احساس آرامش بیشتری می دهد. داشتن انبوهی از محتوای قدیمی در وب‌سایت شما می‌تواند بار سنگینی به نظر برسد و شما می‌توانید همه چیزهایی را که دارید از دست بدهید. این موضوع خیال شما را راحت می‌کند که بدانید کاربران شما به اطلاعات قدیمی دسترسی نخواهند داشت، و فرصت‌های تجاری را فقط به این دلیل که افراد در صفحه اشتباهی قرار گرفتند از دست نخواهید داد. این به شما کمک می کند تا روی چیزهایی تمرکز کنید که برای کسب و کار شما مهم هستند!

همانطور که می بینید، هرس محتوا برای همه یک برد برد است. پس چگونه هوشمندانه از شر محتوای قدیمی و نازک خلاص شوید؟

فرآیند هرس محتوا

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. در اینجا برخی از رویکردها را توضیح خواهیم داد:

جمع آوری داده ها و ایجاد یک نمای کلی

به طور معمول، اکثر مردم با ایجاد یک نمای کلی از تمام محتوای شما و نحوه عملکرد آن شروع می کنند. یک فایل اکسل یا صفحه گسترده گوگل باید کار کند. می‌توانید نشانی‌های اینترنتی صفحات و پست‌های خود را از کنسول جستجوی Google یا Google Analytics به همراه برخی از داده‌هایی که می‌خواهید بر اساس آنها تصمیم بگیرید صادر کنید. اما شما نباید فقط داده های Google Analytics مانند بازدید از صفحه، ارزش صفحه یا نرخ پرش را در نظر بگیرید. اطلاعات دیگری که باید در نظر بگیرید، به عنوان مثال، تعداد پیوندهای خارجی و داخلی است که به آن پست اشاره می کنند. یا اگر این پست را در خبرنامه خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آیا می دانید که منجر به اشتراک گذاری، تعامل یا حتی فروش زیاد می شود؟ اگر اخیراً آن را به اشتراک نگذاشته اید، ممکن است در داده های شما قابل مشاهده نباشد، پس مراقب باشید!

ابزارهای SEO وجود دارد که می تواند در این فرآیند کمک کند. به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Semrush، ahrefs و ContentKing می توانند محتوای شما را بخزند و/یا ممیزی کنند و حتی توصیه هایی را به شما ارائه دهند. هنگامی که این ابزارها یکپارچه می شوند، می توانند (برخی از) داده های ذکر شده در بالا را در توصیه های خود در مورد آن در نظر بگیرند. البته، همیشه نباید این توصیه های خودکار را بدیهی بدانید. همانطور که این صفحه را ایجاد کرده اید، بهتر می دانید که هدف صفحه چه بوده است و آیا این صفحه به آن هدف می رسد یا خیر. با این وجود، مطمئناً این ابزارها می توانند به شما در شناسایی محتوای کم کارکرد کمک کنند.

اهداف و معیارها

خوب است معیارهای روشنی برای تعیین اینکه آیا یک صفحه با هدف مطابقت دارد یا خیر داشته باشید: آیا آن را برای رتبه بندی ایجاد کرده اید؟ دریابید که آیا رتبه بندی می شود، برای کدام کلمات کلیدی، کدام موقعیت و CTR. آیا آن را برای توجه به یک محصول انجام دادید؟ بدیهی است که یکی از مهمترین مواردی که باید بررسی کنید این است که این صفحه چگونه تبدیل می شود یا ارزش صفحه. بنابراین، برای هر صفحه، به این فکر کنید: هدف این صفحه چیست و آیا معیارهایی را که من برای آن هدف تعیین کرده ام مطابقت دارد. اگر هدف را برآورده نمی کند، آیا باید صفحه را بهبود ببخشم یا صفحه جایگزینی دارم که هدف را برآورده کند. یا، آیا این هدف همچنان برای کسب و کار من مرتبط است؟

اگر محتوای زیادی دارید و با یک صفحه گسترده کار می کنید، این تمرین می تواند طاقت فرسا باشد. در این صورت، اگر روی موضوعات خاصی که برای کسب و کارتان ضروری است تمرکز کنید، ممکن است کمک کننده باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای یک موضوع خاص را در یک صفحه گسترده و اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد آن محتوا را دریافت می کنید. این به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در مراحل کوچکتر هرس کنید – دستاوردهای کوچک بیشتری برای جشن گرفتن! حتی ممکن است زودتر به نتایج بهتری در آن موضوع خاص منجر شود. این رویکرد همچنین واقعاً به رفع مشکلات آدم خواری محتوا کمک می کند.

پیوند داخلی / بررسی محتوای یتیم

یک نقطه شروع خوب برای کاهش محتوای خود، بررسی تعداد پیوندهای داخلی یک پست یا صفحه است. محتوایی که هیچ لینک داخلی به آن اشاره نمی کند، محتوای یتیم نامیده می شود. چرا این نقطه شروع خوبی است؟ خوب، اگر پس از نوشتن یک پست به آن پیوند نداده اید، به احتمال زیاد:

  • این یک چیز بسیار به موقع بود (یک اطلاعیه کوچک، چیزی مرتبط با اخبار)
  • پس از همه، آن چنان پست عالی نبود.
  • ترافیک زیادی دریافت نمی کند (دیگر) مگر اینکه تعداد زیادی لینک خارجی دریافت کند.
  • رتبه بالایی ندارد مگر اینکه لینک های خارجی زیادی داشته باشد.

همه دلایل خوب برای بررسی اینکه آیا باید این پست را نگه دارید یا قیچی هرس را از انبار بیرون بیاورید!

تمرین محتوای یتیم در Yoast SEO Premium می تواند این پست ها و صفحات را به شیوه ای فوق العاده کاربرپسند به شما ارائه دهد. همانجا، در ادمین وردپرس خود (به Yoast SEO در نوار کناری، روی تمرینات سئو کلیک کنید و آن را انتخاب کنید تمرین محتوای یتیم) تا بتوانید فورا اقدام کنید.

ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید با پست یا صفحه چه کاری انجام دهید. می‌توانید از صفحه‌گسترده بالا برای آن استفاده کنید یا آن را صفحه به صفحه بررسی کنید. هدف این صفحه چه بود و آیا هنوز هم در خدمت این هدف است؟ آیا آن هدف همچنان مرتبط است؟ آیا صفحات دیگری وجود دارند که با همان هدف مطابقت داشته باشند اما بهتر عمل کنند؟ وقتی تصمیم می گیرید با پست چه کاری انجام دهید، همه این موارد را در نظر بگیرید.

تصویری از تمرین محتوای یتیم در yoast seo premium.  این ویژگی به شما این امکان را می دهد که محتوای یتیم خود را به راحتی مشاهده کنید و پیشنهاداتی را در مورد اینکه آیا باید آن محتوا را بهبود یا حذف کنید، ارائه می دهد.
شما به راحتی می توانید محتوای یتیم خود را در Yoast SEO Premium ببینید و تعمیر کنید

محتوای هرس: بهبود، حذف یا پنهان کردن؟

اما چگونه تصمیم می گیرید که با یک پست چه کاری انجام دهید؟ همانطور که گفته شد، نگاهی به هدف صفحه بیندازید. سپس در مورد بهبود، حذف یا پنهان کردن تصمیم بگیرید. در اینجا چند مثال برای آسانتر کردن کار آورده شده است:

  • بهتر کردن: محتوایی که فراموش کرده اید اما پتانسیل بالایی دارد. مدتی پیش یک پست وبلاگی با کیفیت بالا نوشتید، اما به دلیل اولویت های دیگر فراموش کرده اید. شاید این رتبه بندی در صفحه دو برای ترمی باشد که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. این زمان برای به روز رسانی و بهبود آن، اضافه کردن آخرین پیشرفت ها در این موضوع، یا غنی سازی آن با مثال های عالی، تصاویر یا یک ویدیو است. و فراموش نکنید که لینک های داخلی را از مطالب مرتبط به آن اضافه کنید. در مرحله سوم، تمرین سئوی ما پیشنهاداتی را برای صفحاتی که می‌توان از آن‌ها لینک داد، ارائه می‌دهد که بسیار آسان است. و اگر به کار خود افتخار می کنید، دوباره آن را در شبکه های اجتماعی و در خبرنامه خود به اشتراک بگذارید!
  • برداشتن: اعلان‌های قدیمی، به‌عنوان مثال، رویدادها، موضوعاتی که زمانی مرتبط بودند، اما دیگر کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد، پست‌ها یا صفحاتی درباره موضوعاتی که محتوای غنی‌تر و به‌روزتری برای آنها نوشته‌اید. در مورد دوم، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا قطعات ارزشمندی در مقاله ای وجود دارد که می خواهید حذف کنید. قبل از اینکه مشتاقانه تراش را شروع کنید، آن ها را در مقاله ترجیحی ادغام کنید! و اگر پستی را حذف کردید، فراموش نکنید که URL را به معادل بهتر هدایت کنید. در غیر این صورت، مخاطبان شما در صفحه‌ای قرار می‌گیرند که وجود ندارد، که تجربه‌ای ناامیدکننده و ناامیدکننده است. خوشبختانه، تمرین ما از شما می پرسد که وقتی صفحه ای را حذف کردید با URL چه کار کنید تا فراموش نکنید.
  • پنهان شدن: یک صفحه فرود که برای یک مخاطب خاص طراحی شده است که می تواند با یک پست عمومی تر در مورد همان موضوع در موتورهای جستجو رقابت کند. و شما می خواهید آن را حفظ کنید زیرا می خواهید بخشی از مخاطبان خود را با هدف خاصی به سمت آن هدایت کنید. یا یک پست فروش تکراری سالانه. ممکن است بخواهید این نوع محتوا را از موتورهای جستجو پنهان کنید تا آنها را گیج نکنید. اگر noindex را در تمرین انتخاب کنید، Yoast SEO یک برچسب noindex به صفحه اضافه می کند تا در نتایج جستجو نشان داده نشود.

آیا در تصمیم گیری برای بهبود، حذف یا مخفی کردن محتوا مشکل دارید؟ پست ما را در مورد اینکه آیا باید هنگام پاکسازی محتوای سایت خود را به روز کنید یا حذف کنید، بررسی کنید.

نکته: تصمیمات خود را با یادداشت کردن آنها در صفحه گسترده پیگیری کنید. اگر تمرین محتوای یتیم ممتاز Yoast SEO را انجام می دهید، به طور خودکار انتخاب های شما را برای شما پیگیری می کند! یا تمرین محتوای یتیم از Yoast SEO premium. دومی شما را از طریق سه مرحله راهنمایی می کند و تمیز کردن وب سایت خود را بسیار آسان می کند!

کیفیت محتوای خود را افزایش دهید

برای جمع بندی: هرس محتوا یک راه مفید (و نه رضایت بخش) برای بهبود کیفیت وب سایت شما است. با نگاه انتقادی به محتوای موجود خود، متوجه خواهید شد که برای بهبود محتوای کم عملکرد خود چه کاری باید انجام دهید.

اگر این کار زیاد به نظر می رسد، توصیه می کنیم تمرین محتوای یتیم ما را بررسی کنید. از چک لیستی استفاده می کند که به سرعت شما را در طی مراحل راهنمایی می کند. علاوه بر این، به طور خودکار فهرستی از محتوای یتیم ایجاد می کند، بنابراین شما مجبور نخواهید بود لیست های داده را غربال کنید. در کمترین زمان یک وب سایت مرتب خواهید داشت!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور