نحوه نوشتن یک بسته ساده NPM

تصویر
عکس پروفایل ظهر جولیان هکر

اخیراً مجبور شدم یک بسته NPM برای مرورگرها بنویسم. بنشینم و فکر کردم که چگونه باید در سال 2021 این کار را انجام داد.

ما معمولاً از بسته های باندلر و ترانسپیلرهایی مانند Rollup و Babel استفاده می کنیم و اینها ابزارهای خوبی هستند. به خصوص هنگامی که شما نیاز به نوشتن چیز قابل توجه تر ، پیچیده تر دارید ، که از ماژول های شخص ثالث استفاده می کند و از همان ابتدا عملکرد را در ذهن دارید. با این حال ، آیا شما به یک ابزار ساده منتشر شده در رجیستری NPM نیاز دارید؟ نه ، سال 2021 نیست. بیایید ببینیم چرا.

با استاندارد ES2015 (یا ES6)، ماژول های داخلی در JavaScript داریم. قبلاً به عنوان مثال توسط ابزارهای شخص ثالث مانند RequireJS پشتیبانی می شد. در Node ، ما هنوز هم در بسیاری از موارد از CommonJS استفاده می کنیم. ES2015 یک استاندارد سازی برای ماژول های JavaScript به ارمغان آورد. دو سال بعد ، ما پشتیبانی کاملی از آنها را در کنار مرورگر و در Node دریافت کردیم. عالیه. ولی خب معنیش چی میشه؟

تصور کنید که برای تهیه بسته NPM خود که با استاندارد ES2020 نوشته شده است فقط به یک کامپایلر Typescript نیاز دارید. البته اگر می خواهید در Typescript بنویسید. در غیر این صورت ، آن نیز اختیاری است. اما من فکر می کنم استفاده از آن کاملاً منطقی است. به هر حال ، بله ، می توان فقط از زبان خود بدون فرآیندهای اضافی استفاده کرد. چه بهتر ، اکنون می توانید از خدمات مدرن CDN مانند Skypack استفاده کنید و سپس ابزار خود را در …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور