نحوه ایجاد ویجت نرم افزاری iOS در JavaScript

عکس پروفایل نویسنده

@مارتین ماکارسکی

https://martinmakarsky.com/

دیری نگذشته است که ایجاد یک برنامه یا ابزارک iOS فقط برای توسعه دهندگان Objective-C یا Swift با پس زمینه مناسب توسعه اپل (و البته دستگاه macOS برای توسعه) در دسترس بود. این روزها با داشتن یک برنامه اسکریپت امکان ایجاد یک ابزارک بومی iOS حتی با دانش پایه JavaScript وجود دارد.

در این آموزش کوتاه ، ما یک ابزارک صفحه اصلی iOS ایجاد خواهیم کرد که محتوای خراشیده شده را مستقیماً در صفحه اصلی دستگاه iOS ما نمایش می دهد. به عنوان مثال ، ما صفحه بازندگان yahoo.finance را خراش می دهیم ، نماد ، نام و درصد تغییر روزانه را می گیریم. اسکریپت ما همچنین این داده ها را به صورت منبع داده JSON به صورت سریال در می آورد. این پرونده JSON توسط GitHub Actions هر ساعت به روز شده و منتشر می شود. در پایان ، ما از برنامه Scriptable برای بدست آوردن این داده های JSON استفاده می کنیم و آنها را به یک ابزارک iOS تبدیل می کنیم.

البته ، ما می توانیم URL را مستقیماً فقط با استفاده از JavaScript در اسکریپت اسکریپت خود خراش دهیم ، با این حال ، ما به این داده ها در زمان واقعی نیاز نداریم و معتقدم پایتون و بسته های آن برای این نوع کارها مناسب ترند.

قابل نوشتن چیست؟

Scriptable برنامه ای برای دستگاه های iOS است. به طور خلاصه ، به شما این امکان را می دهد که کدهای JavaScript را که در زیر کاپوت ترجمه شده به کدهای iOS محلی قرار دارند ، بنویسید. این شما را با یک …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور