میلیاردر انرژی تایلندی مرکز داده Push to Tap AI Boom را تقویت می کند

(بلومبرگ) — میلیاردر انرژی سارات راتانوادی، دومین فرد ثروتمند تایلند، در حال تسریع فشار خود به مراکز داده است تا از بازار پررونقی بهره مند شود که به دلیل افزایش تقاضا برای رایانش ابری و هوش مصنوعی.

شرکت انرژی او، توسعه انرژی خلیج فارس، و شرکای آن قصد دارند 10 میلیارد بات (271 میلیون دلار) اضافی برای دو برابر کردن هزینه خود در تأسیسات مرکز داده در حومه بانکوک هزینه کنند.

را گسترش یوپاپین وانگویوات، مدیر مالی شرکت انرژی خلیج فارس، هفته گذشته به خبرنگاران گفت، مصرف انرژی این مرکز را از 25 مگاوات که قبلا اعلام شده بود به 50 مگاوات افزایش می دهد و انتظار می رود در ماه مارس تکمیل شود.

ساراث در حال گسترش امپراتوری خود به بانکداری مجازی، تجارت ارزهای دیجیتال و سایر مشاغل فناوری است زیرا تولید برق در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی دارای ظرفیت مازاد است. تقاضا برای مراکز داده است در منطقه در حال افزایش است، با شرکت های فناوری جهانی که میلیاردها دلار برای تحریک محاسبات ابری و خدمات هوش مصنوعی هزینه می کنند.

ساراث در کنفرانس مطبوعاتی در بانکوک گفت: «ما اکنون توسعه فاز دوم را تنظیم کرده‌ایم زیرا انتظار افزایش تقاضا برای خدمات مرکز داده خود را داریم. جهش در پذیرش هوش مصنوعی و رایانش ابری به طور قابل ملاحظه ای تقاضا برای پهنای باند مرکز داده ما را افزایش می دهد.

مربوط:سرمایه گذاران به مراکز داده آسیا در هوش مصنوعی، Cloud Boom وارد می شوند

فناوری و سایر موارد غیرقدرت ساراث که از توضیح بیشتر خودداری کرد، گفت که انتظار می رود کسب و کارها “نسبت قابل توجهی” از درآمد خلیج فارس را در آینده نزدیک سهیم کنند. در اوایل این هفته، Gulf Energy و Alphabet، Inc یک جلسه توجیهی مشترک در مورد مشارکت رایانش ابری خود در تایلند برگزار کردند.


Source link