مراکز داده آتی برای گسترش نیازهای داده

اشنایدر الکتریکاستیون کارلینی، اشنایدر الکتریک

تقاضا برای ظرفیت مرکز داده به بالاترین حد خود رسیده است و انتظار می‌رود هزینه‌های کاربران نهایی برای زیرساخت‌های مرکز داده جهانی کاهش یابد. 200 میلیارد دلار در سال جاری، افزایش 6 درصدی نسبت به هزینه های 2020. علاوه بر این، اعلامیه ای از سوی مایکروسافت در مورد برنامه ای برای ایجاد هر سال 100 مرکز داده جدید نشان می دهد که این فقط روند صعودی خواهد داشت و سایر شرکت ها ممکن است به زودی از این روند پیروی کنند.

رشد مرکز داده مستلزم ملاحظات فضای فیزیکی است، همراه با حق بیمه ای که برای به حداکثر رساندن متراژ مربع در نظر گرفته می شود. برای مقابله با این ملاحظات، متخصصان مرکز داده کولوکیشن باید عملیات کارآمد فضای جدید را در اولویت قرار دهند تا نتیجه نهایی خود را بهبود بخشند. رهبران مراکز داده باید راه‌هایی برای سازگاری با افزایش تقاضا بیابند.

تقاضای داده افزایش می یابد

تغییرات سبک زندگی ناشی از همه گیری باعث افزایش تقاضا برای مراکز داده در طول سال 2021 شد – و این انتظار می رود رشد ادامه یابد حداقل تا سال 2024. از آنجایی که کار از راه دور وضعیت خود را به عنوان هنجار مستحکم می کند و فعالیت های بیشتری به حوزه دیجیتال منتقل می شود، استفاده از اینترنت افزایش یافته و ادامه خواهد داد، به این معنی که با توجه به جستجوی بیشتر کاربران در جستجوی خدمات مبتنی بر ابر، ایجاد داده همچنان افزایش می یابد.

علاوه بر این، خرید دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) به موازات آن افزایش یافته است. IDC پیش‌بینی می‌کند که دستگاه‌های IoT تولید خواهند کرد 73.1 زتابایت تا سال 2025، و با توجه به ظرفیت فعلی، تقریباً طول می کشد 1000 مرکز داده برای ذخیره یک زتابایت به عبارت دیگر، نیازهای پیش‌بینی‌شده ذخیره‌سازی داده‌ها زیاد است و اپراتورهای مرکز داده باید اطمینان حاصل کنند که هر اینچ مربع از امکانات خود را به حداکثر می‌رسانند تا هم نیازهای داده فعلی را برآورده کنند و هم توانایی رسیدگی به نیازهای آینده را داشته باشند.

ملاحظات فضایی و گسترش مرکز داده

در نتیجه افزایش تقاضا، صنعت مرکز داده باید برای ذخیره مقادیر زیادی از داده ها مجهز شود. در ظاهر، راه حلی برای این امر ممکن است ایجاد مراکز داده بیشتر باشد – با این حال، قفل کردن در سال 2020 به این معنی بود که بیش از 60 درصد ساخت مرکز داده جدید به تعویق افتاد. امروزه، اگرچه CPUهای سرور هنوز فراوان هستند، کمبودهای اخیر زنجیره تامین همچنان ادامه دارد وضعیت ساخت مرکز داده را بدتر می کند در حالی که این صنعت با قیمت های بسیار بالا برای مصالح ساختمانی دست و پنجه نرم می کند. به نوبه خود، احتمالاً سالها طول خواهد کشید تا ساخت مرکز داده به سطوح قبل از همه گیری برسد، که هنوز هم با تقاضای فعلی مطابقت ندارد.

همانطور که در حال حاضر است، زیرساخت مرکز داده برای رسیدگی به ظرفیت های بزرگتر داده برای رفع نیازهای صنعت آماده نیست. بنابراین، رهبران مرکز داده باید برای افزایش ظرفیت در یک ساختمان بدون گرمای بیش از حد یا زمان‌بندی زمان‌های خرابی کار کنند، که کار ساده‌ای نیست. خوشبختانه جایگزین راه حل های مرکز داده ممکن است برخی از کمک های بسیار مورد نیاز را برای مدیران تسهیلات فراهم کند.

راه حل هایی برای بهینه سازی فضا

راه‌حل‌هایی برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا در مراکز داده بسیار گسترده است، اما یکی از راه‌های کلیدی که متخصصان مرکز داده می‌توانند بیشترین استفاده را از آنچه دارند، استفاده از مدولار است. منبع تغذیه اضطراری سیستم های (UPS) سیستم‌های UPS مدولار می‌توانند به رهبران مرکز داده کمک کنند تا عملیات خود را بدون افزایش چشمگیر هزینه‌های عملیاتی مقیاس‌بندی کنند.

پیاده سازی یک معماری مدولار نه تنها به مراکز داده اجازه می دهد تا ظرفیت خود را افزایش دهند، بلکه کارایی هزینه و ایمنی کارکنان را نیز بهبود می بخشد. وجود دارد چهار مزیت اصلی مرتبط با سیستم های UPS مدولار:

1. ردپای کوچکتر: سیستم‌های UPS مدولار از طریق باریک‌تر و بلندتر، ردپای کوچک‌تری را ارائه می‌دهند یو پی اس صنعتی کابینت ها

2. مقیاس پذیری آسان: این سیستم ها با اجازه دادن به مراکز داده برای افزودن تدریجی نیرو، فرصت مقیاس پذیری را فراهم می کنند. این بدان معنی است که ظرفیت مرکز داده را می توان بسیار فراتر از ظرفیت اصلی واحدهای UPS معمولی افزایش داد.

3. دسترسی: ماژولار بودن، افزونگی انعطاف پذیری را برای سیستم های UPS از ماژول های قدرت امکان پذیر می کند که می توانند برای افزایش انعطاف پذیری اضافه شوند و ظرف چند دقیقه جایگزین شوند.

4. ایمنی کارکنان: معماری ماژولار با ارائه تعویض انرژی‌دار تایید شده توسط شخص ثالث، ایمنی را بهبود می‌بخشد، که تا حد زیادی خطر شوک و فلاش قوس را کاهش می‌دهد.

به طور کلی، سیستم‌های UPS مدولار بسیاری از مسائلی را که زمانی که مدیران تأسیسات به دنبال گسترش پیشنهادات خود هستند، به وجود می‌آیند را حل می‌کنند و در عین حال مزایای اضافی را نیز ارائه می‌دهند که هم انعطاف‌پذیر و هم قابل اعتماد هستند. با توجه به اینکه مراکز داده اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به افزایش ظرفیت دارند، مدیران تسهیلات باید تغییر به سمت a را در نظر بگیرند مرکز داده مدولار.

هجوم تقاضا برای مراکز داده در نتیجه همه گیری همه گیر و روند کلی به سمت تحول دیجیتال، صنعت را تا مرزهای خود کشانده است. همراه با مسائل زیرساختی و ملاحظات فضایی، تطبیق داده های بیشتر چالشی را برای اپراتورهای مرکز داده ایجاد می کند. پیش‌بینی‌های صنعت نشان می‌دهد که رشد داده‌ها به این زودی متوقف نمی‌شود، بنابراین رهبران مراکز داده باید به سرعت راه‌حل‌های بلندمدتی برای این تغییرات پیدا کنند. رهبران مراکز داده به جای واکنش به آنها، باید به تأثیرات بلندمدت تلاش‌های اخیر تحول دیجیتال فکر کنند تا مطمئن شوند که از این خواسته‌ها جلوتر هستند.

استیون کارلینی است معاون نوآوری و مرکز داده در اشنایدر الکتریک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور