مجوزهای پرونده چیست و چرا مهم هستند؟

عکس پروفایل نویسنده

هر فایل موجود در رایانه آنچه را ما فراخوانی می کنیم ، دارد مجوزهای پرونده. این ویژگی های پرونده است که تعیین می کند چه کسی اجازه دسترسی به آن پرونده را دارد و چه کاری می تواند برای آن پرونده انجام دهد.

برای درک اینکه مجوزهای پرونده چیست ، ابتدا باید مشخص کنیم که فایل دقیقاً چیست.

پرونده کامپیوتر چیست؟

پرونده کامپیوتر دقیقاً مانند یک تکه کاغذ است. این می تواند کاغذ چاپ ، کاغذ قرمز ، سربرگ ، کاغذ ساختمانی یا هر نوع دیگری باشد که تصور کنید. در این مقاله می توان هر چیزی را روی آن نوشت. از مقاله گرفته تا نامه ، یا حتی یک نقاشی. یک پرونده رایانه ای به همان روال عمل می کند – نوع فایل می تواند از یک فایل متنی (txt) ، به یک فایل متشکل از کد پایتون (.py) ، به یک فایل تصویری jpeg متفاوت باشد و هر چیزی روی آن نوشته شود. درست مانند پرونده های کاغذی در زندگی واقعی ، برای پیگیری همه این پرونده های مختلف به سیستم بایگانی نیاز داریم.

رایانه معمولاً دارای یک سیستم عامل (os) است که پرونده ها را تقریباً به همان روشی که یک پرونده تشکیل می دهد ، اداره می کند. هر پرونده در فهرست هایی قرار می گیرد (که مانند پوشه هستند) ، که می تواند چیزی مانند “اسناد ، بارگیری ها ، برنامه ها و غیره” نامگذاری شود ، و این فهرست ها می توانند در داخل دایرکتوری های حتی بزرگتر و عمومی تر (مانند کشوها در یک جعبه پرونده) باشند “دسک تاپ” یا “خانه” نامیده می شود.

هر فایل موجود در رایانه آنچه را ما فراخوانی می کنیم …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور