لینک بیلدینگ چیست؟ و چرا لینک می سازید؟ • Yoast

ساخت لینک یکی از جنبه های ضروری سئو است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند. شما می توانید یک پست عالی بنویسید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند حداقل یک پیوند را به آن دنبال کنند، به احتمال زیاد برای همیشه منتظر تماشاگران برای تحسین محتوای برجسته آن بیهوده خواهد ماند. برای اینکه گوگل بتواند پست شما را پیدا کند، به پیوندهایی از سایر وب سایت ها نیاز دارد. هر چه لینک ها بیشتر باشد بهتر است. اما، مراقب باشید، کیفیت لینک ها مهم است! هر پیوندی به اندازه دیگران ارزشمند نیست. حتی بدتر: برخی از پیوندها می توانند بر سایت شما تأثیر منفی بگذارند. در اینجا نحوه عملکرد لینک بیلدینگ را توضیح خواهیم داد. همچنین اگر می خواهید نحوه انجام آن را به خوبی یاد بگیرید، شما را به مقالات عمیق تر راهنمایی می کنیم.

قبل از غواصی، اگر می‌خواهید درباره استراتژی‌های لینک‌سازی و سایر مهارت‌های ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش سئو ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!

به عبارت ساده، یک پیوند یا یک لینک، ارتباط بین دو صفحه در اینترنت است. با یک پیوند، می توانید افراد را به یک صفحه، پست، تصویر یا یک شی آنلاین دیگر ارجاع دهید. پیوندها در وهله اول برای مردم وجود دارند: با یک پیوند، می توانید به راحتی از یک مکان وب به مکان دیگر “سفر کنید”.

اما پیوندها به موتورهای جستجو نیز خدمت می کنند – روبات های موتورهای جستجو برای کشف صفحات در اینترنت پیوندها را دنبال می کنند. به این می گویند خزیدن. برای اینکه یک ربات بتواند وب سایت شما را پیدا کند، به حداقل یک پیوند به آن از وب سایت دیگری که قبلاً خزیده شده است نیاز دارید. اطمینان از دریافت اولین لینک یکی از کارهایی است که باید هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید انجام دهید.

در زبان کدنویسی HTML، یک لینک به این صورت است:

Yoast SEO plugin for WordPress

قسمت اول شامل URL است که به آن لینک می دهید. در این مورد، آدرس صفحه افزونه Yoast SEO (https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/) است. قسمت دوم ( افزونه Yoast SEO برای وردپرس ) متن قابل کلیکی که در صفحه می بینید را نشان می دهد. ما این قطعه متن را «انکر تکست» می نامیم.

لینک های داخلی و خارجی

دو نوع لینک برای سئو مهم هستند: لینک های داخلی و لینک های خارجی.

پیوندهای داخلی پیوندهایی در وب سایت شما هستند که صفحات مختلف شما را به یکدیگر متصل می کنند.

پیوندهای خارجی که در غیر این صورت به عنوان پیوندهای ورودی شناخته می شوند، پیوندهایی هستند که افراد دیگر در وب سایت خود قرار می دهند تا کاربران خود را به صفحات شما ارجاع دهند (یا برعکس). افرادی که در صنعت سئو کار می کنند این پیوندهای خارجی را به عنوان “بک لینک ها. اگر وب سایت های دیگر به صفحات شما لینک می دهند، شما از آنها بک لینک دریافت می کنید. از طرف دیگر، اگر از صفحات خود به صفحات آنها لینک دهید، به آنها بک لینک می دهید.

لینک سازی داخلی با لینک سازی یکسان نیست. در این پست در مورد لینک بیلدینگ، ما فقط به روند پیوند دادن سایر وب سایت ها به صفحات شما می پردازیم. همچنین به عنوان دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها نیز شناخته می شود.

متن لنگر

متن لنگر دو هدف را دنبال می کند: باید توضیح دهد که صفحه پیوند شده درباره چه چیزی است و مردم را تشویق به کلیک کردن کنید پیوند با متن لنگر خوش ساخت دو مزیت دارد:

  • افراد بیشتری روی آن کلیک می کنند که منجر به ترافیک مستقیم بیشتر می شود و
  • این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست و احتمالاً منجر به ترافیک بیشتر موتورهای جستجو می شود.

البته، شما نمی توانید انکر تکست استفاده شده در زمانی که دیگران به سایت شما لینک می دهند را کنترل کنید. اما می توانید از انکر تکست برای بهبود لینک های داخلی خود استفاده کنید.

لینک بیلدینگ به تلاش های بازاریابی برای دریافت لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره دارد. به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو دیده می شود. آندری لیپاتسف از گوگل حتی در یک جلسه پرسش و پاسخ تایید کرد که بک لینک یک فاکتور مهم رتبه بندی است.

وقتی به آن فکر می کنید، این منطقی است. اگر صفحه ای تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا دریافت کند، باید/باید صفحه خوبی باشد. بنابراین، موتورهای جستجو آن را صفحه ای پرمخاطب یا معنادار در نظر می گیرند و رتبه بالاتری به آن می دهند.

خوب است بدانید که همه بک لینک ها از نظر ارزش برابر نیستند. علاوه بر آن، از آنجایی که دریافت لینک از وب سایت های خارجی یک عامل رتبه بندی قوی است، برای صنعت سئو مشکل ایجاد می کند. یعنی: وب‌سایت‌ها تکنیک‌های ساخت لینک سایه‌دار را امتحان می‌کنند تا بک لینک بیشتری دریافت کنند.

پیوندها همه یکسان نیستند. برخی از پیوندها بسیار ارزشمندتر از بقیه هستند. به عنوان مثال، یک پیوند از یک وب سایت معتبر، ترجیحاً مرتبط با وب سایت شما، ارزش بیشتری نسبت به یک پیوند تصادفی از یک وب سایت کوچک دارد که کسی نمی داند.

فرض کنید، اگر رستوران دارید، ترجیح می‌دهید یک لینک از بررسی رستوران دریافت کنید (در مورد موضوع) در وب سایت گاردین (اقتدار بالا)، از یک لینک از وب سایت مدرسه اسب سواری عمه شما. این امر انتخاب سایت هایی را که دوست دارید از آنها لینک دریافت کنید آسان تر می کند. اما در عین حال، دریافت آن پیوندهای با کیفیت بالا را بسیار دشوارتر می کند.

تکنیک های سایه دار

از آنجایی که لینک بیلدینگ آسان نیست، بسیاری از روش‌های ساخت لینک در گذشته ظاهر شده‌اند. برای مثال، مردم سعی کردند با خرید لینک از مزارع پیوند، سیستم را بازی کنند. به همین دلیل است که لینک بیلدینگ تا حدودی شهرت بدی پیدا کرده است.

در نتیجه، گوگل با مجازات های جدی در نتیجه مداخله کرد. اگر صفحه ای تعداد زیادی بک لینک از وب سایت هایی با شهرت مشکوک دریافت کند، می تواند به طور کامل از نتایج جستجو محو شود. بنابراین بهتر است از این ترفندهای خطرناک لینک سازی اجتناب کنید. اگر آن را منصفانه و هوشمندانه بازی کنید، می توانید از ساخت لینک سود زیادی ببرید.

اکنون به سوال میلیون دلاری می رسیم: چه چیزی باید آیا برای به دست آوردن آن پیوندهای ارزشمند انجام می دهید؟

ما به یک رویکرد جامع لینک سازی اعتقاد داریم. شما باید یک وب سایت ایجاد کنید که مردم آن را در اختیار داشته باشند خواستن برای پیوند دادن به. خیلی ساده به نظر می رسد: محتوای با کیفیت، خنده دار، اصلی یا استثنایی ایجاد کنید که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند. اما شما چگونه این را انجام می دهید؟

اول و مهمتر از همه، دریابید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. سعی می کنید با محتوای خود به چه کسانی برسید؟ سپس به این فکر کنید که آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارند. آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند و چه نوع سؤالاتی می پرسند؟ از کدام کلمات استفاده می کنند؟ و از چه نوع وب سایت هایی بازدید می کنند؟

اگر بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، ایجاد محتوای متناسب با نیازهای مخاطبان (مثلاً با استفاده از اصول طراحی محتوا) آسان تر خواهد بود. همچنین، هنگامی که آن صفحه را با محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ایجاد کرده اید و می دانید که از کدام وب سایت ها بازدید می کنند، نقطه شروعی برای فعالیت های لینک سازی خود خواهید داشت. یعنی: می‌توانید با آن صاحبان وب‌سایت ارتباط برقرار کنید.

به طور خلاصه لینک بیلدینگ یعنی همین. این در مورد تماس با طرف های دیگر و به اشتراک گذاری مقاله خود با کسانی است که ممکن است علاقه مند به اشتراک گذاری آن باشند. به همین دلیل است که هدف قرار دادن جایگاه مناسب بسیار مهم است. این به کاهش تعداد افرادی که باید با آنها تماس بگیرید کمک می کند و شانس شما را برای دریافت پیوند افزایش می دهد.

افراد فقط در صورتی از وب سایت خود به شما لینک می دهند که به نفع مخاطبان (یا خودشان) باشد. متقاعد کردن آنها برای پیوند تنها در صورتی اتفاق می افتد که محصول یا محتوای شما واقعاً باشد است استثنایی. پیشنهاد دادن به آنها برای امتحان کردن یا استفاده از محصول شما (اگر دارید) به صورت رایگان ممکن است به متقاعد کردن آنها کمک کند. و همیشه مطمئن شوید که شخصاً با آنها تماس بگیرید، زیرا این کار منجر به نتایج بهتر می شود. همه چیز در مورد این فرآیند را در راهنمای گام به گام ما برای ساخت لینک بخوانید.

آیا اصول اولیه لینک بیلدینگ را دارید و می خواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید؟ سپس به شما توصیه می کنیم این مقاله را با نکات پیشرفته لینک سازی کریس جونز بخوانید. شما خواهید آموخت که از چه ابزارهایی می توانید برای یافتن اینکه کدام سایت ها قبلاً به شما پیوند دارند و چه کاری می توانید انجام دهید تا از این موارد بیشتر استفاده کنید، استفاده کنید. همه چیز را در مورد لینک سازی شکسته، پیوند ساختمان احیا، به اصطلاح تکنیک آسمان خراش و موارد دیگر بیابید.

Pssst… اگر واقعاً هدف شما نیست، می توانید همیشه با “لینک سازی داخلی” شروع کنید: ساختار پیوند داخلی خود را اصلاح کنید! اما در حالت ایده آل، شما باید هم روی لینک سازی داخلی و هم بر روی لینک سازی کار کنید تا سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور