سال در عملیات و مدیریت فناوری اطلاعات 2022 | دانش مرکز داده

سال 2022 سال پرمشغله ای در تمام بخش های عملیات و فضای مدیریت فناوری اطلاعات بود.

عملیات و مدیریت فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر و به‌ویژه در سال 2022 به طور فزاینده‌ای پیچیده شده است، زیرا سازمان‌ها وظیفه دارند از نیروی کار ترکیبی پشتیبانی کنند، برنامه‌های کاربردی پیچیده‌تر را با کارکنان کمتر بسازند و حجم کاری بیشتری را نسبت به قبل خودکار کنند.

مرتبط: چه زمانی – و چه زمانی – برای برون سپاری عملیات فناوری اطلاعات

روندها و اخبار بزرگ در سال 2022 در فضای مدیریت و عملیات فناوری اطلاعات عمدتاً توسط فناوری‌هایی هدایت می‌شوند که برای کمک به سازمان‌ها برای مقابله با چالش‌های جدید و موجود طراحی شده‌اند.

قابلیت‌های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سال 2022 گسترش یافت

از جمله اساسی ترین فناوری ها در فضای ITOps، فناوری هایی هستند که برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM).

فناوری های ITSM به سازمان ها کمک می کند تا خدمات ارائه شده به کاربران را مدیریت و حفظ کنند. چندین پلتفرم ITSM و قابلیت‌های مرتبط وجود دارد، از جمله ServiceNow، Atlassian و PagerDuty که همگی در سال 2022 اخباری داشتند.

مربوط: آیا NoOps و آینده عملیات فناوری اطلاعات کاملاً خودکار در دسترس است؟

در ماه می، ServiceNow قابلیت های خود را اعلام کرد طراحی شده برای کمک به سازمان‌ها در مقیاس‌بندی آسان‌تر برنامه‌ها و DevOps. یکی از ویژگی هایی که برای اولین بار معرفی شد، فضای کاری عملیات خدمات است که به بهبود همکاری و مشاهده وضعیت عملیات فناوری اطلاعات در سراسر یک سازمان کمک می کند. در ماه سپتامبر، پلت فرم ServiceNow توکیو با خود مجموعه‌ای از اجزای جدید از جمله مدیریت دارایی سازمانی (EAM) را به نمایش گذاشت. مدیریت چرخه حیات تامین کننده (SLM)؛ و محیط زیست، اجتماعی و قابلیت های مدیریت (ESG).

چالش بسیاری از سازمان‌ها در سال 2022 این بود که چگونه نیازهای نیروی کار ترکیبی را به طور مؤثر مدیریت کنند. این موضوعی است که برنامه ریزی سناریو محل کار ServiceNow، که در نوامبر راه اندازی شد، با هدف کمک به حل.

PagerDuty همچنین یک سال فعال در به روز رسانی فناوری های خود داشت. تقاضا برای خدمات PagerDuty به دلیل نیازهای رو به رشد عملیات فناوری اطلاعات در حال افزایش است. در ماه نوامبر، PagerDuty Operations Cloud به روز رسانی پاییز خود را منتشر کرد و قابلیت های جدیدی را برای کمک به تیم ها در جریان کار حادثه ارائه کرد.

اظهار داشت: «کار مدرن دیگر مبتنی بر بلیط نیست، بلکه ناشی از رویدادها و حوادث است جنیفر تجادا مدیر عامل پیجر دیوتی. “PagerDuty برای تسهیل و خودکارسازی کارآمد نوع کاری که برای موفقیت کسب و کار مدرن ضروری است، چه کسی باید آن را انجام دهد و چگونه مدیریت می شود، ساخته شده است.”

اطلسیکه اغلب بیشتر با قابلیت های پلتفرم DevOps خود مرتبط است، در سال 2022 نیز به سمت ITSM پیش رفت و قابلیت های آن را گسترش داد. مدیریت خدمات جیرا ارائه.

DevOps و CloudOps به بلوغ خود ادامه می دهند

با نگاهی خاص به DevOps، تعدادی رویداد و روند قابل توجه در طول سال وجود داشت.

هیچ بحثی در مورد DevOps را نمی توان بدون ذکر کامل در نظر گرفت GitHubکه یکی از پرکاربردترین پلتفرم های توسعه کد است. در طول سال، GitHub یک سری به روز رسانی داشت، از جمله انتشار آن فضاهای کد خدمات توسعه در فوریه، GitHub Desktop 3.0 در ماه آوریل، و ابزار توسعه دهندگان جدید در تاریخ اعلام شد GitHub Universe 2022 در ماه نوامبر.

در بخش تجاری DevOps، یکی از داستان های بزرگ سال 2022 بود خرید عروسک پیشگام DevOps توسط پرفورس در آوریل. Puppet یکی از اولین فروشندگان DevOps بود آشپز، که Progress Software آن را در سال 2020 خریداری کرد و پاسخگو، که ردهت در سال 2015 به آن دست یافت.

مدل زیرساخت به عنوان کد (IaC) برای CloudOps نیز در سال 2022 با فروشندگانی از جمله پیشرفت کرد. Hashicorp و پولومی در حال حرکت به جلو. Pulumi هدف خاصی را در تقویت اتوماسیون IaC برای CloudOps با خود داشت استقرار پولومی فناوری منتشر شده در نوامبر

کلید ITO ها اتوماسیون روزافزون بیشتر است

در تمام بخش‌های ITOs، نیاز به اتوماسیون بیشتر موضوع غالب در سال 2022 بود، زیرا در گزارش‌های صنعتی متعدد و اعلامیه‌های محصول فروشنده منعکس شد.

گزارشی از Transposit فروشنده DevOps در ماه مه دریافتند که تقریباً نیمی (48.2٪) از سازمان‌ها، اتوماسیون را مکانیزمی برای بهبود میانگین زمان رفع/تعمیر (MTTR) می‌دانند.

من وقتی دیدم 83.2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند تا 50 درصد از فرآیندهای عملیات مهندسی آنها خودکار است، شوکه شدم، و با این حال فرآیندهای انسانی – همکاری، گرفتن اقدامات انسانی، گرد هم آوردن افراد، به اشتراک گذاشتن دانش – هنوز کاملاً دستی هستند. “دیوانی لاماس، مدیر عامل ترانسپوزیت، گفت ITPro امروز.

این گزارش عملیات فناوری اطلاعات Kaseya 2022 همچنین نیاز به اتوماسیون بیشتر را شناسایی کرد – 48٪ از 1877 متخصص عملیات فناوری اطلاعات که به نظرسنجی Kaseya پاسخ دادند، شناسایی کردند. اتوماسیون به عنوان یک اولویت برای سازمان های خود.

مایک پوگلیا، مدیر ارشد بازاریابی مشتری در Kaseya، گفت: «اتوماسیون یکی از بزرگترین محرک‌ها برای بهبود عملیات فناوری اطلاعات است. ITPro امروز. اتوماسیون نه تنها کارایی و فرآیندها را بهبود می بخشد، بلکه به حفظ کارکنان نیز کمک می کند.

درباره نویسنده

  هد شات شان مایکل کرنرشان مایکل کرنر یک مشاور فناوری اطلاعات، علاقه‌مند به فناوری و قلاب‌زن است. او در مورد مسائل فناوری با سازمان های صنعتی و رسانه ای مشورت می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور