فوجیتسو دسترسی به فناوری را به سریعترین ابررایانه جهان ارائه می دهد | دانش مرکز داده

غول الکترونیک ژاپنی فوجیتسو در حال راه اندازی Computing as a Service (CaaS) است – مجموعه ای جدید از خدمات با هدف تجاری سازی برخی از فناوری های محاسباتی پیشرفته خود.

اولین بسته ارائه شده Fujitsu Cloud Service HPC است که دسترسی مبتنی بر ابر به ماشین‌های PRIMEHPC FX1000 را امکان‌پذیر می‌سازد، که با همان پردازنده‌های اختصاصی A64FX ساخته شده‌اند که فوگواکو، سریع‌ترین ابررایانه کنونی جهان را تامین می‌کند.

فوجیتسو امیدوار است که CaaS کاربردهای بالقوه ای در طیف وسیعی از صنایع از جمله مالی، تولید، توزیع، تدارکات، پیشگیری از بلایا، کشف دارو و ژن درمانی پیدا کند.

ساتوشی ماتسوکا، مدیر مرکز علوم محاسباتی در RIKEN، مؤسسه تحقیقاتی، گفت: «در دو سال گذشته، 149 شرکت قبلاً از Fugaku در 48 مورد استفاده عمدتاً در تولید، از جمله عملیات آزمایشی قبل از اجرای کامل استفاده کرده‌اند. ابر رایانه را در خود جای داده است.

“ما انتظار داریم که CaaS به یک سرویس مهم برای اتصال سریع تحقیق و توسعه در فوگاکو به استفاده صنعتی و اجرای عملی در جامعه تبدیل شود.”

این سرویس در ماه اکتبر به ژاپن می آید، پیش از عرضه در ایالات متحده، اروپا و آسیا و اقیانوسیه.

HPC بر اساس تقاضا

طبق گزارش Top500، فوگواکوی ساخت فوجیتسو (با اسم رمز اصلی “Post-K”) از ژوئن 2020 به عنوان قدرتمندترین ابررایانه جهان باقی مانده است.

تکرار فعلی این دستگاه از 7630848 هسته بازویی و اتصال توفو (نامگذاری شده از همجوشی torus، به جای سویای تخمیر شده) استفاده می‌کند تا عملکردی تقریباً سه برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی Summit ساخته‌شده توسط IBM، که در Oak Ridge National قرار دارد، ارائه دهد. آزمایشگاه در تنسی

برای دستیابی به این سطح از عملکرد، فوگواکو به نزدیک به 30 مگاوات برق نیاز دارد.

تعجبی ندارد که مشتریان خاصی بخواهند به این نوع سخت افزار دسترسی داشته باشند – و فوجیتسو در نهایت آن را به عنوان یک سرویس ابری ساده برای استفاده بسته بندی می کند.

به‌عنوان بخشی از CaaS، این شرکت ابزارهای توسعه‌یافته برای اجرای بارهای کاری عملی در Fuguaku، از جمله زمان‌بندی کار، سیستم فایل، کامپایلر، نرم‌افزار کاربردی و APIها را با هم ترکیب می‌کند.

علاوه بر سیستم‌های PRIMEHPC FX1000، CaaS در نهایت دسترسی به پلت‌فرم‌های یادگیری ماشین فوجیتسو و واحدهای آنیلینگ دیجیتال (DAU) با الهام از کوانتومی را ارائه می‌دهد. این تراشه ها برای شبیه سازی کیوبیت ها – واحدهای اساسی محاسبات کوانتومی – در یک مدار دیجیتال طراحی شده اند. اگرچه رایانه‌های کوانتومی واقعی نیستند، اما سیستم‌های مبتنی بر آنیلر به عنوان راه‌حلی برای مشکلات ترکیبی پیچیده، مانند بهینه‌سازی ترکیب دارایی‌های مالی یک بانک، تبلیغ می‌شوند.

Vivek Mahajan، CTO در Fujitsu Limited اظهار داشت: در آینده، ما به دنبال گسترش بیشتر مجموعه با دسترسی به فناوری هایی مانند محاسبات کوانتومی هستیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور