فراگیر شدن با محدودیت های ساخت مرکز داده | دانش مرکز داده

این سه سال گذشته یک استاد کلاس در درک بهتر عرضه، تقاضا و چالش های ساخت و ساز مرکز داده بوده است. با افزایش سرسام آور تقاضا برای زیرساخت های متصل، و این تقاضا کاهش نیافته است، یک بیماری همه گیر همه چیز را به یک حلقه تبدیل کرد. در پست اخیر اینجا در DCK، متوجه شدیم که تنها در بازار ایالات متحده، انتظار می‌رود تقاضا – که با مصرف انرژی اندازه‌گیری می‌شود تا تعداد سرورهایی را که یک مرکز داده می‌تواند در خود جای دهد – تا سال 2030 به 35 گیگاوات (GW) برسد، از 17 گیگاوات. GW در سال 2022، طبق تجزیه و تحلیل مک کینزی (تصویر زیر را ببینید). ایالات متحده تقریباً 40 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد.

مک کینزی و شرکتپیش‌بینی می‌شود تقاضای مرکز داده ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ درصد در سال رشد کند.

حتی هنوز، ما در ادامه دادن مشکل داریم. در گزارش اخیر DataCenterHawk، شاهد بودیم که جای خالی بازار اولیه آمریکای شمالی در حال حاضر به طور میانگین 4.4 درصد است، پایین ترین نقطه آن تا کنون. در ویرجینیای شمالی، این نرخ خالی نزدیک به 1٪ است و این اولین بار است که میانگین به زیر 5٪ کاهش می یابد. در حالی که تعداد کمی از بازارها با ظرفیت مناسب برای پاسخگویی به تقاضا در دسترس هستند، اکثر آنها با محدودیت عرضه مواجه هستند و اپراتورهای مرکز داده به دنبال راه هایی برای افزایش هستند.

آلن هاوارد، تحلیلگر اصلی در Omdia می گوید: «تقاضا برای خدمات ابری و زیرساخت های دیجیتال در 5 سال گذشته به شدت افزایش یافته است که باعث افزایش تقاضا برای colocation شده است. یک مثال ساده از این تقاضای آبشاری، Digital Realty Trust است. در پایان سال 2018، آنها 1.7 میلیون فوت مربع ظرفیت ساختمان پایه در دست ساخت داشتند، سپس 2.9 میلیون در سال 2019، 2.3 میلیون در سال 2020، 3.3 میلیون در سال 2021، و اخیراً 3.9 میلیون فوت مربع ظرفیت ساختمان پایه در دست ساخت را گزارش کردند. پایان سال 2022.»

گفتنش راحت تر از انجام دادن است. ما هنوز درگیر محدودیت های شدید زنجیره تامین هستیم و دریافت مواد ضروری و حیاتی هنوز یک چالش است. در اواخر سپتامبر 2022، من در کنفرانسی در آستین شرکت کردم که در آن JLL در مورد زمان ارائه تجهیزات بحث کرد.

JLLزمان تحویل تجهیزات 3 تا 5 برابر در شش ماه گذشته افزایش یافته است و به طول هایی رسیده است که قبلاً در صنعت دیده نشده بود.

در اینجا چیزی است که این نمودار می خواند:

  • ژنراتورها و محفظه ها بیش از 50 هفته انتظار دارند و این در مقایسه با 10-12 هفته قبل از سه ماهه سوم 2021 است.
  • ظروف UPS 45-50 هفته انتظار دارند. در مقایسه با 8-12 هفته قبل از سه ماهه سوم 2021.
  • چیلرها ممکن است بیش از 70 هفته در مقایسه با یک هفته یا کمتر زمانی که با زمان های اختصاصی موجودی کار می کنید، هزینه صبر کنید. حتی یک زمان استاندارد 16-18 هفته خواهد بود.

از سپتامبر تا کنون، خبرهای خوبی منتشر شده است. زمان تحویل در حال کاهش است، اما شما همچنان دو تا سه برابر بیشتر از گذشته منتظر هستید.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به معمار، سازنده و اپراتور مرکز داده بپردازیم. ساخت مرکز داده موضوعی داغ است که عمدتاً به دلیل خلاقیتی است که در سازمان‌های پیشرو دیده‌ایم که زیرساخت‌ها را سریع‌تر به بازار عرضه می‌کنند. بیایید یک دقیقه آن را بررسی کنیم.

خلاقیت ساخت مرکز داده

من به اندازه کافی خوش شانس هستم که برخی از بهترین سازندگان و معماران مرکز داده را دیده ام که جادوی خود را انجام می دهند. من همچنین آموخته ام که در مورد ساخت مرکز داده و سرعت به بازار، هیچ گلوله نقره ای وجود ندارد. در اینجا برخی از راه هایی که ما شاهد خلاقیت رهبران بوده ایم آورده شده است:

  • تغییر در اندازه استقرار از صحبت‌هایی که من داشته‌ام، رهبران در نحوه استقرار زیرساخت‌ها پس از خرید زمین بسیار مراقب هستند. طرح‌های مدولار، مانند قطعات لگو، در آنلاین کردن زیرساخت‌ها که بلافاصله مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مؤثرتر هستند.
  • بازنگری در بانکداری زمین، شناسایی سایت و برنامه ریزی زمین. دستیابی به زمین برای استفاده از مرکز داده بسیار پیشرفت کرده است و اکنون چالش هایی با نهادهای تنظیم کننده، سازمان های دولتی و حتی کل جوامع وجود دارد. برخی از کسانی که به بانکداری زمین می پردازند حتی قبل از امضای هرگونه اسناد و مدارک، مطالعات زیست محیطی پرهزینه ای را انجام می دهند.
  • همکاری نزدیک تر با نهادهای مجوز دهنده. سازمان‌های پیشرو مرکز داده برای درک شهرداری‌های محلی و نهادهای حاکم وقت صرف کرده‌اند. بسیاری مجبور شده‌اند با ادارات دولتی محلی و منطقه‌ای همکاری نزدیک‌تری داشته باشند تا زیرساخت‌ها را سریع‌تر آنلاین کنند.
  • زیرساخت های پیش ساخته و مدولار. کار با زیرساخت های پیش ساخته تاکتیکی است که به سرعت در حال رشد است تا ظرفیت آنلاین را سریعتر و اقتصادی تر کند. در پست اخیر DCK، دیدیم که چگونه طراحی مدولار پیش ساخته زمان ساخت را کاهش می دهد، هزینه ها را کاهش می دهد و ایمنی، کیفیت و پایداری را بهبود می بخشد زیرا کار بیشتری در تنظیمات تولید کنترل شده انجام می شود. یک شرکت اخیراً هزینه ساخت یک تاسیسات 45 مگاواتی در اروپا را 20 درصد کاهش داده و با استفاده از قطعات پیش ساخته برای ساختمان و قطعات مدولار شده برای سیستم های الکتریکی و سرمایشی، زمان ساخت را به 11 ماه (از 17) کاهش داده است.
  • استانداردسازی و ساخت آخرین مایل. غیرمعمول نیست که رهبران هایپرمقیاس و کولوکیشن اکنون با رهبران تولیدی شریک می شوند که یا کارخانه هایی بسیار نزدیک به محل پردیس مرکز داده می سازند یا کارخانه هایی دارند یا مرحله بندی و توزیع محلی موجودی اختصاصی از قبل خریداری شده را برای تحویل JIT ارائه می دهند.
  • ساده سازی زیرساخت ها زیرساخت های مرکز داده گذشته بیش از حد ساخته شده و اغلب بیش از حد ارائه می شود. طراحی های مدرن بر روی کارایی طراحی متمرکز شده اند. رهبران در تلاش هستند تا تعداد مواد مورد استفاده را کاهش دهند و زمان و کار مورد نیاز برای ایجاد یک تسهیلات را کاهش دهند.
  • استفاده از داده ها و سیستم های هوشمند بیشتر برای طراحی و مدل سازی. بسیاری از رهبران colocation و hyperscale به مدل‌ها، علوم داده و تکنیک‌های 4 بعدی روی می‌آورند تا فهرست دقیق مواد (BOM) و Bill of Quantities (BOQ) ایجاد کنند. این فناوری های داده محور می توانند به کاهش زمان ورود به بازار و اتلاف زمان و منابع کمک کنند.

جدای از خلاقیتی که در ساخت و ساز می بینیم، ضروری است که از رهبران صنعت مراکز داده در مورد چگونگی ایجاد امکانات جدید بشنویم. کریس کراسبی، مدیر اجرایی مراکز داده Compass و سخنران اصلی Data Center World BUILD 2023، می‌گوید: «من هیجان‌زده هستم که درباره نحوه طراحی و اجرای زیرساخت‌های حیاتی جدید توسط رهبران این صنعت بحث کنم.

امسال در Data Center World در آستین، ما یک اجلاس ویژه Data Center BUILD را برگزار می کنیم. برای کسانی که به تازگی در مورد این موضوع می شنوند، Data Center BUILD یک اجلاس دو روزه ساخت و طراحی است که اپراتورها، تصمیم گیرندگان، کارشناسان و مجریان را گرد هم می آورد تا به شما در تصمیم گیری هوشمندانه برای رشد مرکز داده کمک کند. اگر ثبت‌نام نکرده‌اید، حتماً این کار را انجام دهید، ما آخرین تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی را که رهبران برای سرعت بخشیدن به زمان رسیدن به بازار برای امکانات مرکز داده استفاده می‌کنند، پوشش خواهیم داد.

کراسبی افزود: «ما از تأسیسات حیاتی برای مأموریت استفاده می‌کنیم و از ما خواسته می‌شود تا ظرفیت بیشتری را سریع‌تر از قبل آنلاین کنیم. این مسئولیت از سوی مالکان و اپراتورها، شرکت‌های ساختمانی، شرکت‌های طراحی و مهندسی به وجود می‌آید تا اطمینان حاصل کنند که تأسیسات را با بهترین شیوه‌های ممکن می‌سازند. و بله، اغلب این به معنای خلاقیت است.»

آینده ساخت مرکز داده شگفت انگیز است

من از گفتگو با مهندسان عمران و سایر متخصصان ساخت و ساز مراکز داده لذت برده ام، زیرا آنها در مورد چگونگی تکامل امکانات حیاتی بحث می کنند. با نگاهی به آینده، ساخت مرکز داده لحظات هیجان انگیزی را تجربه خواهد کرد. فقط این را در نظر بگیرید. ممکن است به زودی مراکز داده برای نیروگاه های هسته ای و راکتورهای کوچک مدولار طراحی کنیم. آخرین به روز رسانی از کارکنان کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده (NRC) این است که آنها بررسی ایمنی برنامه صدور گواهینامه طراحی راکتور مدولار کوچک NuScale (SMR) را تکمیل کرده اند. NuScale SMR یک راکتور آب تحت فشار یکپارچه است که بر اساس راکتور چند کاربرد آب سبک سبک کوچک در دانشگاه ایالتی اورگان در اوایل دهه 2000 ساخته شده است. با دریافت تاییدیه نظارتی، NuScale به زودی می تواند SMR هایی را برای تامین انرژی مراکز داده طراحی کند.

راکتورهای هسته‌ای را کنار بگذاریم، ما شاهد استفاده از مصالح ساختمانی جدید، راه‌های بهتر برای مدیریت پروژه‌های بزرگ و تقاضای مداوم برای آنلاین کردن سریع‌تر زیرساخت‌های جدید خواهیم بود. واقعاً زمان جذابی برای ساخت مرکز داده است. و صادقانه، صنعت زیرساخت دیجیتال به طور کلی.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور