شرط بندی اینتل روی Outmuscling Arm در RAN | دانش مرکز داده

با انجام عمل جراحی بر روی جدیدترین تجهیزات رادیویی نوکیا، به سرعت با ترانزیستورهای مبتنی بر گره های فرآیند نسبتاً جدید 5 نانومتری برخورد خواهید کرد. آنها احتمالاً در یک ریخته گری در تایوان، منبع جزیره ای پیشرفته ترین اجزا، ساخته شده اند. به سه سال قبل برگردید و در بخش مخابرات خارج از گران ترین گوشی های هوشمند با آنها مواجه نمی شوید. معرفی آنها به تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی (RAN) نشان می دهد که سازندگان کیت با چه سرعتی به سمت بهره برداری از سیلیکون پیشرفته حرکت کرده اند.

هنگامی که نودهای پردازشی به میان می آید، هرچه اندازه گیری کوچکتر باشد، تراشه بهتر است. انقباض، بسیار خام، به سازنده تراشه اجازه می دهد تا ترانزیستورهای بیشتری را روی همان بیت سیلیکون بچسباند. برای شرکتی مانند نوکیا، این به معنای محصولات با عملکرد بالاتر است که انرژی کمتری مصرف می کنند. Tommi Uitto، رئیس گروه تجاری شبکه‌های تلفن همراه فروشنده فنلاندی، تمام حوزه‌های مختلف را برای بهره‌مندی مشخص می‌کند – ظرفیت، اتصال، مصرف انرژی و هزینه محصول.

اما شکی وجود دارد که این بازار برای سیلیکون RAN سفارشی – به اصطلاح مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) – بتواند به سرعت در آینده سازگار شود. هر سال، بازار گسترده‌تر RAN بین 40 تا 45 میلیارد دلار فروش ایجاد می‌کند، بسته به اینکه از کدام شرکت تحلیلگر بخواهید. بر اساس گزارش انجمن صنعت نیمه هادی ها (SIA)، در همین حال، کل بازار نیمه هادی ها در سال گذشته حدود 574 میلیارد دلار بود. در اندازه کوتوله ماهی خود، بازار RAN به سادگی فاقد عضله تحقیق و توسعه (R&D) برای ادامه پرش سریع از یک گره فرآیندی به گره بعدی است.

محدودیت های عملکرد

چنین ادعایی اینتل است، که از فرصتی برای منحرف کردن میلیاردها دلار در هزینه‌های RAN در آینده از محصولات سیلیکونی سفارشی و به پردازنده‌های x86 خود که «هدف عمومی» است، جاسوسی می‌کند. ساچین کتی، رئیس شبکه و گروه اج اینتل، طی مصاحبه ای با Light Reading در کنگره جهانی موبایل امسال گفت: “ما هر 18 تا 24 ماه یک بار به ارائه و تازه سازی ادامه می دهیم.” سیلیکون سفارشی نمی تواند طراحی خود را هر 18 تا 24 ماه یکبار تجدید کند زیرا بازار بسیار کوچکتر است.

منطق قانع کننده است. اینتل در سال گذشته مجموع درآمد 63.1 میلیارد دلاری را گزارش کرد که آن را به میزان قابل توجهی از کل صنعت RAN بیشتر کرد. در مرکز داده و گروه هوش مصنوعی که عمدتاً تراشه‌های x86 را برای واحدهای پردازش مرکزی سرور (CPU) عرضه می‌کند، حدود 19.2 میلیارد دلار فروش داشت. همان فناوری زیربنایی در این تراشه‌ها استفاده می‌شود و اینتل برای RAN در نظر گرفته است – از این رو برچسب همه‌منظوره است. این امر به اینتل یک بازار آدرس پذیر بسیار بزرگتر و پول بیشتری برای سرمایه گذاری مجدد می دهد.

به خواندن این مقاله ادامه دهید نورخوانی

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور