سه مانع برای قابلیت اطمینان و کارایی مرکز داده | دانش مرکز داده

فشار بر اپراتورهای مرکز داده است که همیشه “روشن” باشند، مانند اجتناب از توقف پرهزینه و بهینه سازی استفاده از منابع.

زمان از کار افتادن می‌تواند صدها هزار – گاهی میلیون‌ها دلار – برای مراکز داده هزینه داشته باشد، و خطرات فقط با شروع تحول دیجیتال بیشتر می‌شود. بسیاری از خاموشی ها (43٪ با توجه به موسسه Uptime) ناشی از مشکلات برق است.

با فشارهای اضافی ناشی از نیازهای بیشتر به برق، هزینه‌های بیشتر برق و حرکت جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مهم‌تر از همیشه این است که مراکز داده توانایی نظارت و مدیریت کیفیت برق در کل زنجیره قدرت را داشته باشند. چند مانع متداول، تلاش برای کار با بالاترین قابلیت اطمینان و کارایی را مختل می کند. بیایید به سه مورد از رایج ترین موانع نگاهی بیندازیم.

1. ناتوانی در دیدن داده های کیفیت توان گرانول خطرات خرابی را افزایش می دهد. به طور کلی کیفیت برق یک بار زمانی که یک مرکز داده آنلاین می شود یا بعد از تعمیر اساسی آن ارزیابی می شود. در نتیجه، هیچ درک درستی از اینکه چگونه مسائل کیفیت برق بر تجهیزات به صورت روزانه تأثیر می‌گذارد، یا اینکه چگونه عملیات استاندارد ممکن است باعث مشکلات کیفیت برق شود، وجود ندارد. از آنجا که آنها بر روی بارهای غیر خطی کار می کنند، نوع تجهیزات در مراکز داده مستعد مشکلات کیفیت توان هستند. این نوع بارها می توانند منجر به اعوجاج هارمونیک شوند، یک مشکل رایج کیفیت توان که می تواند باعث خرابی یا خرابی تجهیزات شود. توانایی دیدن این نوع مسائل در سطح دستگاه به مدیران تسهیلات این امکان را می‌دهد تا اقداماتی را برای اطمینان از کاهش آنها و کاهش تأثیر یا اجتناب کامل از آنها انجام دهند.

Raritan_Harmonic_Distortion_Tab_RAM_HR.png

تصویر 1: اعوجاج هارمونیک کل

2. بهینه سازی زیرساخت برای کارایی و مقیاس بدون معیارهای کیفیت توان دشوار است. نمی توان از زیرساخت های فناوری اطلاعات با چگالی بالا به دلیل ظرفیت رشته ای و سایر مسائل مربوط به کیفیت برق استفاده کرد، بنابراین مراکز داده نمی توانند بیشترین استفاده را از فضا و استفاده خود ببرند. نظارت سطح بالا همچنین می‌تواند مکان‌های «سرورهای زامبی» را نشان دهد که در صورت عدم استفاده، برق مصرف می‌کنند. امکان دیدن داده های دانه ای در سطح رک و دستگاه در زمان واقعی به شناسایی و حل این مشکلات و سایر مشکلات کمک می کند که در غیر این صورت می توانند منجر به خرابی تجهیزات یا سایر علل خرابی شوند.

Raritan PX4 Web GUI Image_dashboard.jpg

تصویر 2: مانیتورینگ و متریک توان پیشرفته

3. چالش بسیاری از PDU های رک هوشمند در بازار امروز این است که آنها به طور یکپارچه با سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) یا راه حل های مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM) ادغام نمی شوند. این بدان معنی است که ابزارها و ویژگی های اضافی باید برای دستیابی به کارایی و زمان کار بیشتر پیاده سازی شوند. قطع ارتباط بین تجهیزات مانیتورینگ برق و ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت امکانات، مدیریت استفاده را تا حد امکان به طور موثر دشوارتر می کند. PDUها باید بتوانند با BMS و DCIM که قبلاً در محل قرار دارند از طریق APIهای جهانی ارتباط برقرار کنند.

Raritan_PX4_PDUE7.colors6-transparency.png

تصویر 3: Raritan PX4 Intelligent Rack PDU

یک راه حل نوآورانه توزیع برق رک هوشمند، نظارت و کنترل بهترین راه برای غلبه بر این موانع و افزایش زمان کار در مراکز داده خواهد بود. این اطلاعات را در زمان واقعی ارائه می دهد و مدیران تاسیسات را قادر می سازد تا بهترین تصمیم ها را برای بهره وری و عملیات بهینه اتخاذ کنند. هزینه‌ها و سایر مشکلات ناشی از خرابی‌ها – بدون ذکر تقاضای برق، هزینه‌های بالاتر و نگرانی‌های زیست‌محیطی – برای ادامه کار با وضعیت موجود بسیار زیاد است.

Raritan، نام تجاری Legrand، PDU هوشمند رک PX4 را راه‌اندازی کرده است که دید، گزارش‌دهی، امنیت و هشدار بی‌نظیری را به مراکز داده ارائه می‌دهد و به برتری عملیاتی کمک می‌کند. در مورد PDU PX4 بیشتر بیاموزید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور