چگونه الگوریتم اینستاگرام برای استوری، فید، حلقه و کاوش کار می کند

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، ویدیو و پست وبلاگ جدیدی منتشر کرد که در آن توضیح می‌دهد که الگوریتم اینستاگرام برای Stories، Feeds، Reels و Explore چگونه کار می‌کند.

علاوه بر رتبه بندی، حاوی اطلاعات بیشتری در مورد shadowbanning، بررسی وضعیت حساب کاربری شما و بهترین روش ها برای افزایش مخاطبان اینستاگرام است.

در ادامه به‌روزرسانی ویدیوی اصلی در مورد الگوریتم اینستاگرام از سال 2021 است.

این بیش از یک الگوریتم است

اولین نکته ای که Mosseri به آن اشاره می کند این است که الگوریتم اینستاگرام یک الگوریتم نیست، بلکه الگوریتم ها و فرآیندهای زیادی است که با هم کار می کنند تا محتوایی را که هر کاربر اینستاگرام می بیند شخصی سازی کند.

چرا اینستاگرام از الگوریتم استفاده می کند؟ از آنجایی که هر فردی متفاوت است، هر کاربر اینستاگرام باید محتوایی را ببیند که با علایقش مطابقت داشته باشد.

این همان چیزی است که اینستاگرام امیدوار است از طریق رتبه بندی به آن دست یابد – یک تجربه شخصی که کاربران را برای مدت زمان طولانی تری با پلتفرم اینستاگرام درگیر نگه می دارد.

رتبه بندی استوری ها: الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می کند

وقتی برنامه اینستاگرام را باز می کنید، اولین چیزی که در بالا می بینید ردیفی از آخرین استوری ها از حساب هایی است که دنبال می کنید.

برای تعیین اینکه کدام استوری ابتدا ظاهر می‌شود، اینستاگرام تمام استوری‌هایی را که در 24 ساعت گذشته دنبال می‌کنید، تجزیه و تحلیل می‌کند. هدف این است که تصمیم بگیرید به احتمال زیاد از طریق پراکسی ها (حدس زدن) به کدام داستان علاقه مند خواهید بود.

اینستاگرام می‌خواهد پیش‌بینی کند که احتمالاً کدام استوری‌ها را باز می‌کنید، به آنها پاسخ می‌دهید، به آنها واکنش نشان می‌دهید یا می‌پسندید.

برای انجام این پیش‌بینی‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌ها استفاده می‌کند – تعاملات قبلی شما با استوری‌ها. سیگنال‌های برتری که بر ترتیب استوری‌ها در برنامه اینستاگرام شما تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • هر چند وقت یک‌بار داستان‌های یک نویسنده (حساب/سازنده) را مشاهده می‌کنید.
  • چقدر با داستان های یک نویسنده ارتباط برقرار می کنید.
  • بر اساس تعداد دفعات ارسال پیام به یک نویسنده چقدر به او نزدیک هستید.

اینستاگرام امیدوار است که رتبه‌بندی استوری‌ها از طریق پراکسی‌ها، سیگنال‌ها و پیش‌بینی‌های شخصی‌شده، در نهایت استوری‌ها را در اولویت اول افرادی قرار دهد که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهید.

رتبه بندی فید: الگوریتم فید اینستاگرام چگونه کار می کند

هدف فید اینستاگرام این است که کاربران را با بهترین محتوای پست شده از آخرین بار استفاده از برنامه جذب کند.

این شامل ترکیبی از محتوای کسانی است که دنبال می کنید و حساب های اینستاگرامی که ممکن است بر اساس یک سری پیش بینی به آنها علاقه مند باشید.

این پیش بینی ها بر اساس سیگنال های اصلی زیر است:

  • چقدر احتمال دارد که پست را نظر دهید، لایک کنید یا به اشتراک بگذارید
  • چقدر احتمال دارد روی نمایه ضربه بزنید.
  • احتمالاً چقدر زمان برای پست صرف می کنید.

اینستاگرام از تاریخچه تعاملات شما، محبوبیت پست، اطلاعات مربوط به نویسنده و تعداد دفعاتی که با نویسنده تعامل داشته اید برای تعیین ترتیب نمایش محتوا استفاده می کند.

شما می توانید محتوای فید خود را با تعیین حساب های مورد علاقه خود شکل دهید، که پست های آن حساب ها را در بالای فید قرار می دهد. همچنین می‌توانید به «Following Feed» بروید، که فقط پست‌های حساب‌هایی را که به صورت زمانی دنبال می‌کنید نشان می‌دهد.

چگونه الگوریتم اینستاگرام برای استوری، فید، حلقه و کاوش کار می کنداسکرین شات از اینستاگرام، می 2023

حلقه‌های رتبه‌بندی: الگوریتم حلقه‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کند

هدف حلقه های اینستاگرام سرگرم کردن کاربران است. اینستاگرام Reels را عمدتاً از حساب‌هایی که شما دنبال نمی‌کنید ارائه می‌کند.

ابتدا، اینستاگرام به حلقه‌هایی که در گذشته با آنها تعامل داشته‌اید و حلقه‌هایی که توسط سایر کاربران مشابه شما لایک شده‌اند، نگاه می‌کند.

در مرحله بعد، حدس می‌زند که به احتمال زیاد کدام حلقه‌ها را تا آخر تماشا می‌کنید، با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید یا از صفحه صوتی برای تلاش‌های خود برای ایجاد محتوا دیدن می‌کنید.

برای انجام این حدس‌ها، اینستاگرام از سیگنال‌هایی مانند تاریخچه حلقه‌هایی که تماشا کرده‌اید، اطلاعاتی در مورد حلقه، اطلاعاتی درباره نویسنده حلقه، و تعداد دفعاتی که با نویسنده تعامل داشته‌اید، استفاده می‌کند.

این ترکیب برای ایجاد یک تب همهجانبه، سرگرم کننده و لذت بخش است.

رتبه بندی کاوش: الگوریتم کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند

مانند Reels، Instagram Explore نیز به دنبال ارائه بهترین محتوا از حساب‌هایی است که آنها را دنبال نمی‌کنید تا به شما کمک کند چیزهای جدیدی را در اینستاگرام کشف کنید.

اینستاگرام پست‌هایی را که احتمالاً لایک، ذخیره یا اشتراک‌گذاری خواهید کرد، پیش‌بینی می‌کند.

از سیگنال‌هایی مانند محبوبیت پست، موضوعاتی که تمایل دارید به آن‌ها علاقه دارید، اطلاعاتی درباره نویسنده و تعداد دفعاتی که با نویسنده تعامل داشته‌اید استفاده می‌کند.

Shadowbanning و وضعیت حساب

موسری علاوه بر توضیح نحوه عملکرد رتبه بندی در حوزه های مختلف اینستاگرام، همچنین می خواست در مورد shadowbanning بحث کند و یک افسانه محبوب در مورد آن را از بین ببرد.

برخی از سازندگان بر این باورند که زمانی که محتوای آنها دسترسی مورد انتظار یا مورد نظر را دریافت نمی کند، سایه بان شده اند.

در حالی که گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اینستاگرام دسترسی اکانت ها را کاهش می دهد تا آنها را به پرداخت هزینه تبلیغات تشویق کند، موسری ادعا می کند که این یک افسانه است.

او توضیح داد که برای افزایش زمان صرف شده در اپلیکیشن و در نهایت افزایش درآمد تبلیغاتی، به نفع اینستاگرام است که مردم را به هیجان‌انگیزترین محتوای ممکن متصل کند.

برای کمک به کاربران، اینستاگرام یک بخش وضعیت حساب ایجاد کرد که دلایلی را که ممکن است اینستاگرام برای محدود کردن دید یک حساب در پلتفرم داشته باشد، توضیح می‌دهد.

چگونه الگوریتم اینستاگرام برای استوری، فید، حلقه و کاوش کار می کنداسکرین شات از اینستاگرام، می 2023

چگونه مخاطبان اینستاگرام خود را افزایش دهیم

موسری این ویدئو را با به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌های زیر برای کمک به رشد مخاطبان و دسترسی به اینستاگرام به پایان رساند.

  • از آنجایی که هر سازنده و مخاطبی متفاوت است، مهم است که آزمایش کنید تا ببینید چه محتوایی بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما به همراه خواهد داشت.
  • از Insights برای آشکار کردن روندهایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد کیفیت کلی و تعامل کاربر با محتوای خود را بهبود بخشید.
  • برای دستیابی به مخاطبان جدید با محتوای اصلی، با دیگر سازندگان محبوب در جایگاه خود همکاری کنید.
  • وضعیت حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اقدامات لازم برای پیروی از دستورالعمل‌های انجمن را انجام داده‌اید و هرگونه محدودیت در دید خود را حذف کرده‌اید.
  • سعی کنید محتوای اصلی را به جای جمع آوری محتوای دیگران ایجاد کنید.

سوالی دارید؟ موسری از فالوورهای اینستاگرام دعوت می کند تا از طریق استوری در AMA های معمولی درباره اینستاگرام شرکت کنند.


تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور