سازمان خودمختار غیرمتمرکز – مفاهیم اصلی

عکس پروفایل xDAO Hacker Noon

@xdaoxDAO

بستر هوشمند DeFi برای ایجاد DAO و مدیریت دارایی های رمزنگاری جمعی با رابط کاربری مناسب طراحی شده توسط BSC

مفهومی از دائو (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) از سال 2013 شناخته شده است ، هنگامی که بنیانگذار EOS ، Dan Larimer ، اولین بار این اصطلاح را ذکر کرد. در حال حاضر دائو تبدیل به یکی از ابتکاری ترین ها شده است مبتنی بر بلاکچین مفاهیم. فلسفه اصلی دائو ایجاد یک سازمان بدون کنترل متمرکز است.

به سادگی دائو یک قرارداد هوشمند است ، جایی که همه قوانین به جای قطعه کاغذ در کد منبع نوشته شده است. تمام تصمیمات در دائو طبق آرا of سهامداران آن طبق قوانین قبلاً تعیین شده کاملاً دموکراتیک ساخته می شوند. این قوانین توسط کلیه شرکت کنندگان در لحظه تصویب می شود دائو ایجاد. به عبارت دیگر، دائو سلسله مراتب از بالا به پایین ندارد ، هیچ قدرت متمرکزی وجود ندارد.

همانطور که در بالا گفته شد ، دائو با استفاده از مخاطبین هوشمند (قوانین رمزگذاری شده) برای به صورت خودکار تمام فرایندهای اساسی و غیر ضروری آن کار می کند. ایده اصلی قراردادهای هوشمند این است که آنها هستند باز کن، شفاف و تغییرناپذیر – پس از ضبط ، نمی توان آن را تغییر داد.

تمام عملیات درون دائو – معاملات ، پیشنهادات و رای گیری (از جمله نتایج) – در فضای باز ذخیره می شوند بلاکچین ثبت نام. دائو از نشانه های بومی استفاده می کند که می توانند …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور