سئوی یوتیوب در 5 دقیقه • Yoast

ما با خلاصه‌ای از عوامل رتبه‌بندی YouTube شروع می‌کنیم. در مرحله بعد، ما ارزیابی بهترین حدس را از نحوه تجزیه آنها از دیدگاه عملی انجام خواهیم داد.

فاکتورهای رتبه بندی یوتیوب

دو گروه اصلی وجود دارد که فاکتورهای رتبه‌بندی YouTube در آن‌ها قرار می‌گیرند: ارتباط و اختیار.

ارتباط

رونوشت ها و تصاویر

یوتیوب و گوگل دو ابزار اصلی برای بررسی محتوای یک ویدیو دارند. اول، رونوشت ها (هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی آپلود شده). و دوم، تصاویری از فریم های ویدئویی. دومی با یادگیری ماشینی تجزیه می شود که آنچه نشان داده شده را تفسیر می کند.

این ابزارها به طور پیوسته در طول زمان دقیق تر می شوند. از سال 2022، تا حد زیادی می‌توانید تضمین کنید که الگوریتم‌ها به محتوای محتوای شما بدون مقدار زیادی کار اضافی دست خواهند یافت. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دقیق‌ترین تصویر ممکن را با رونوشت‌های دقیق ارائه دهید و مطمئن شوید که ویدیوهایتان به خوبی گرفته می‌شوند.

عناوین

عناوین ویدیوی شما در درجه اول برای جلب کلیک کاربران در سراسر پلتفرم یوتیوب وجود دارد. اما آنها همچنین به عنوان شاخصی برای موضوع ویدیو، و رتبه بندی مناسب برای اصطلاحات عمل می کنند.

در حالی که عناوین YouTube را باید بیشتر شبیه به H1s نسبت به عناوین متا در نظر گرفت، با این وجود درک کلمات کلیدی گسترده ای که ویدیوهای شما سعی در رتبه بندی برای آنها دارند مفید است. و برای اطمینان از ظاهر شدن آنها در جایی در عنوان.

توضیحات

توضیحات یوتیوب جایی است که می توانید تمام اطلاعات پشتیبانی مرتبط درباره یک ویدیو را در آن قرار دهید. این ممکن است شامل پیوندهایی به منابع خارجی، هشتگ‌ها و فصل‌های ویدیویی با ویژگی «لحظه‌های کلیدی» باشد. یوتیوب و گوگل توضیحات ویدیوی شما را تجزیه می کنند. حتی مطالعات نشان می‌دهد که ویدیوهایی با توضیحات دقیق در رتبه‌های بالاتری نسبت به ویدیوهای بدون شرح قرار می‌گیرند.

هشتگ ها

هشتگ ها را می توان در توضیحات یوتیوب قرار داد. آنها یک روش فزاینده مهم برای پیمایش و مکان یابی محتوا را تشکیل می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، مطمئن شوید که موارد مناسب را در آن قرار داده اید. این کار تعداد کلی نمایش هایی را که ویدیوهای شما می توانند از صفحات هشتگ دریافت کنند افزایش می دهد.

توجه: هشتگ ها را با برچسب های یوتیوب اشتباه نگیرید. برچسب‌های یوتیوب یک ویژگی بسیار اضافی است که در قسمت پشتی استودیوی سازنده YouTube قرار دارد.

تازگی

به طور کلی، YouTube تمایل دارد ویدیوهای جدیدتر را به ویدیوهای قدیمی ترجیح دهد. این امر به ویژه در مورد پرس و جوهای خاصی صادق است، که احتمالاً با چیزی شبیه به درمان QDF (پرس و جو مستحق تازگی) برخورد می شود. اگر می‌خواهید با ویدیویی سه ساله در یک دوره رقابتی رتبه‌بندی کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیو را بازخوانی و بازنشر کنید.

قدرت

نماهای با کیفیت

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند با صرف هزینه‌های زیادی برای تبلیغات برای افزایش تعداد بازدید، اعتبار YouTube خود را افزایش دهند، این به طور مستقیم به رتبه‌بندی کمک نمی‌کند. این به این دلیل است که تعداد بازدیدهای با کیفیت بالا بیشتر از تعداد بازدیدهای خام اهمیت دارد. اما نماهای با کیفیت چیست؟ آنها از کاربران واقعی و متعهد هستند که بخش قابل توجهی از ویدیوی شما را تماشا می کنند.

راه آسانی برای دستیابی به نماهای با کیفیت بالا وجود ندارد. شما فقط باید سخت کار کنید تا یک پایگاه مشترک و یک مخاطب درگیر ایجاد کنید. اگر آن را مدیریت کرده‌اید، پس هر چیزی که راه‌اندازی می‌کنید احتمالاً تعداد نماهای باکیفیت خوبی از دروازه خواهد داشت.

حفظ

حفظ به این اشاره دارد که به طور متوسط ​​چقدر از کاربران ویدیوی شما قبل از اینکه خسته شوند و روی چیز دیگری کلیک کنند تماشا می کنند. اما توجه به عملکرد ویدیوی شما در مقایسه با ویدیوهای با طول مشابه در یک موضوع مشابه بسیار مهم است. بنابراین، چه راه هایی برای بهبود حفظ شما وجود دارد؟ برای مثال، شروع جذابی برای ویدیوی خود داشته باشید. به مخاطبان خود قول ارزش بدهید، سپس آنها را با سرعت خوب درگیر نگه دارید.

نرخ کلیک نمایش

اگر ویدیوی شما در صفحه کشف یوتیوب نمایش داده شود و افراد زیادی روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک شما احتمالاً خوب خواهد بود. به عبارت دیگر: نرخ کلیک (CTR) نرخ کلیک کاربران برای تماشای ویدیوی شما را هر زمان که با آن نمایش داده می شود را اندازه گیری می کند. علاوه بر این، اگر افراد بیشتری نسبت به سایر ویدیوها روی ویدیوی شما کلیک کنند، تعداد بازدید شما افزایش می‌یابد و الگوریتم متوجه می‌شود که ویدیوی شما نتیجه خوبی برای جستجو است.

بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که مردم روی ویدیوی شما کلیک می کنند؟ سعی کنید تصاویر کوچک و عناوین جذابی برای ویدیوهای خود ایجاد کنید. و از تغییر آن و امتحان چیز جدیدی نترسید. شما باید دریابید که چه چیزی توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

عوامل کانال

اعتبار همچنین تأثیر زیادی بر میزان احتمال رتبه یک ویدیو دارد. اگر تازه شروع کرده اید، رقابت با کانالی که با هر ویدیوی تعداد زیادی بازدید ایجاد می کند، بسیار سخت است. به خصوص اگر ویدیوی مشابهی را منتشر کنند.

اما چه چیزی اقتدار کانال را تعریف می کند؟ به طور کلی، اقتدار کانال با میانگین کیفیت محتوای کانال (یعنی بازدیدهای با کیفیت و نرخ نگهداری برای هر ویدیو) و تعداد مشترکین فعال تعیین می شود. اگر کانال شما با هر ویدیوی جدید تعامل زیادی داشته باشد، رتبه بندی محتوای جدیدتان برای درخواست های مرتبط بسیار آسان تر است.

بهینه سازی یوتیوب

اکنون همه عوامل رتبه بندی را می دانید. اما چگونه می توانید این اطلاعات را عملی کنید؟

مرحله 1 – درهم و برهمی را پاک کنید

یوتیوب به اندازه یک موتور جستجو یک شبکه اجتماعی است. نباید به عنوان یک مخزن برای تمام محتوای ویدیوی شما در نظر گرفته شود. در عوض، مانند یک فروشگاه به آن فکر کنید. شما نمی خواهید نمایشگاه شما اتاق انبار شما باشد، بنابراین نمایشگر درهم و گیج کننده را به مخاطبان خود نشان ندهید. در عوض، چند چیز را به زیبایی ارائه دهید! احتمالاً درآمد بیشتری خواهید داشت.

ویدیوها را از فهرست خارج کنید

برای اینکه به بهترین کارتان فرصت درخشش بدهید، ویدیوهای با کیفیت پایین‌تر را با علامت‌گذاری به‌عنوان «فهرست نشده» حذف کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام را از لیست خارج کنید، به دنبال ویدیوهایی باشید که در یکی (یا همه!) از این سه اردو قرار می گیرند:

  1. ویدیوهایی که واقعاً برای YouTube کار نمی کنند
  2. ویدیوهایی که تعداد کمی از بازدیدها را از جستجوی Google یا پلتفرم YouTube ایجاد می کنند
  3. ویدئوهایی با نرخ نگهداری پایین

بیایید هر سه را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. ویدیوهایی که واقعاً برای YouTube کار نمی کنند

اینها می توانند ویدیوهایی باشند که برای درک آنها به زمینه اضافی زیادی نیاز دارند. به عنوان مثال، ویدیوهای فروش، ویدیوهای پشتیبانی محصول و مطالعات موردی مشتری در YouTube چندان خوب کار نمی کنند. آنها بهتر است فهرست نشده باشند، بنابراین وقتی کاربران در حال مرور کانال شما هستند ظاهر نمی شوند.

2. ویدئوهایی که بازدیدهای کمی از جستجوی گوگل یا پلتفرم یوتیوب ایجاد می کنند

اگر همه بازدیدهای شما از منابع خارجی باشد، پس از داشتن ویدیوها در یوتیوب ارزش چندانی نخواهید داشت. اگر مخاطبان شما این ویدیوها را از طریق جستجوی یوتیوب، ویدیوهای پیشنهادی یوتیوب یا جستجوی گوگل پیدا نکردند، بهتر است آنها را از فهرست خارج کنید. به این ترتیب، بهترین و جذاب ترین محتوای شما می تواند به اوج برسد.

3. ویدئوهایی با نرخ نگهداری پایین

مراقب باشید، توصیه بعدی ممکن است سخت به نظر برسد. اگر ویدیوهای شما نرخ نگهداری پایینی دارند، این به طور کلی به شما می گوید که ویدیو بد است. مطمئن شوید که عملکرد خود را با سایر ویدیوهای با طول مشابه مقایسه کنید. با این حال، اگر میانگین نگهداری شما کمتر از 30 درصد برای ویدیوی کمتر از 10 دقیقه است، احتمالاً باید آن را حذف کنید. می توانید دوباره آن را کات کرده و دوباره آپلود کنید. به خصوص اگر فکر می کنید هنوز ارزشی در موضوع وجود دارد و حجم جستجوی بالایی برای کلمات کلیدی مناسب وجود دارد.

مرحله 2 – رونوشت های مناسب را برای همه ویدیوهای خود آپلود کنید

اگرچه رونوشت‌های خودکار YouTube بهتر از گذشته هستند، اما همچنان بهتر است نسخه‌های خود را آپلود کنید. چرا؟ زیرا ابزار ممکن است اشتباه کند. بنابراین، اگر می خواهید دقت کامل داشته باشید، بهتر است رونوشت ها را خودتان ارائه دهید.

علاوه بر این، اگر بیش از یک بازار زبان را هدف قرار می دهید، آپلود رونوشت های بین المللی می تواند دید شما را برای جستجو در آن زبان ها به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

مرحله 3 – عناوین خود را تمیز و بهبود بخشید

اکثر عناوین یوتیوب خیلی طولانی هستند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها سعی می کنند سبک عناوین متا صفحات وب را تکرار کنند. به طور کلی، عناوین یوتیوب نباید بیشتر از 50 کاراکتر باشند. و نباید شامل مواردی مانند لوله یا خط تیره به دنبال نام تجاری باشد. نام کانال شما قبلاً نشان دهنده نام تجاری شما در نتایج جستجوی YouTube است.

بنابراین، چه چیزی باید شامل شود؟ استفاده از کلماتی را در نظر بگیرید که قول ارزش می دهند. همچنین می‌توانید به این نکته اشاره کنید که کاربران با کلیک کردن بر روی ویدیوی شما در مقایسه با دیگران، احتمالاً چه چیزی را پیدا می‌کنند.

مرحله 4 – توضیحات خود را بهبود بخشید

توضیحات باید چهار عنصر داشته باشند: متن پشتیبانی، لینک های پشتیبانی، هشتگ ها و برچسب های زمانی (لحظه های کلیدی).

متن پشتیبان زمانی بهترین کار را دارد که نیاز به زمینه اضافی را برآورده کند و به کاربران کمک می کند تا درک بیشتری داشته باشند. دیوار بزرگی از متن در توضیحات خود قرار ندهید. و از جملات عمومی در مورد تجارت خود دوری کنید. درعوض، توضیح دهید که ویدیوی شما درباره چه چیزی است، چه زمانی و کجا فیلمبرداری شده است، و کاربران می توانند انتظار داشته باشند چه چیزی را حذف کنند.

بعد از متن پشتیبان، می‌توانید مُهرهای زمانی را که بخش‌های کلیدی ویدیو را نشان می‌دهند، اضافه کنید. در مرحله بعد، سه تا پنج هشتگ (حداکثر) ارائه دهید، که سپس پیوندهایی به ویدیوهای دیگر و صفحات خارجی مناسب دنبال می‌شوند.

مرحله 5 – بهترین تصاویر کوچک خود را بسازید و تکرار کنید

به طور کلی، تصاویر کوچکی که عملکرد خوبی دارند، رنگ‌های روشن و کنتراست بالایی دارند و شامل یک چهره هستند. متأسفانه، هیچ طرح کاملی برای بهترین نوع تصاویر کوچک وجود ندارد. بنابراین، چگونه می‌دانید که چه نوع تصویر کوچک برای شما بهترین کار را دارد؟

مناسب‌ترین معیار برای اندازه‌گیری موفقیت هر تصویر کوچک، نرخ کلیک نمایش است. شما می توانید این آمار را در تجزیه و تحلیل یوتیوب بیابید. به سادگی نگاه کنید کدام ویدیوها بالاترین CTR برداشت را دارند و ببینید آیا می توانید عوامل متحد کننده را تشخیص دهید.

هنگامی که سبکی را که به نظر می رسد بهترین کارکرد را تعیین کردید، سعی کنید آن سبک را در تمام محتوای موجود و جدید خود اعمال کنید. نکته: این سبک را در یک راهنمای سبک مدون کنید. این به شما کمک می کند تا با تصاویر کوچک خود سازگار باشید! با این حال، سعی کنید در طول زمان آن را تغییر دهید. ببینید آیا سبک قدیمی همچنان بهترین کار را دارد یا سبک دیگری کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کند. و همیشه مراقب CTR برداشت خود باشید.

اگر بتوانید همه موارد بالا را اعمال کنید، در کمترین زمان به تعداد بازدیدهای بیشتری خواهید رسید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور