زیرساخت EXA از خط لوله گاز برای گسترش شبکه فیبر استفاده می کند | دانش مرکز داده

مرکز داده و اپراتور شبکه EXA Infrastructure قرار است با آن همکاری کنند خط لوله ترانس آدریاتیک پروژه (TAP) برای باز کردن دسترسی به یک مسیر فیبری 878 کیلومتری (~545 مایلی) بین فرانسه و ترکیه، که در کنار حمل و نقل گاز طبیعی این کشور انجام می شود.

این خط لوله از اواخر سال 2020 شروع به کار کرده است و از یونان شمالی، آلبانی و دریای آدریاتیک می گذرد و سپس در جنوب ایتالیا برای اتصال به شبکه گاز طبیعی ایتالیا به ساحل می رسد.

جدید شبکه مسیر دارای 36 جفت فیبر نوری G652D با ظرفیت بالا، و انتظار می رود در سه ماهه اول 2023 عملیاتی شود.

مارتین بلانکن، مدیر عامل EXA، گفت: آنچه که ما امروز پرده برداری کردیم، بخش مهمی از یک مسیر دیجیتالی جدید است که شرق و غرب اروپا را در امتداد یک محور تجاری که به قرن ها پیش باز می گردد، به هم متصل می کند.

“این سرمایه گذاری مشترک الگویی برای گسترش شبکه است که ما قصد داریم آن را با شرکای دیگر تکرار کنیم زیرا همچنان به سرمایه گذاری در ارائه بهترین زیرساخت در جایی که مشتریان بیشترین نیاز را دارند.”

زیرساخت EXAمسیر فیبر جدید در امتداد خط لوله ترانس آدریاتیک

مسیر فیبر جدید در امتداد خط لوله ترانس آدریاتیک

پیگیبکینگ

EXA یک نام تجاری نسبتا جدید است که پس از خرید آن توسط شرکت سهامی خصوصی Squared Capital در سال 2021، از بخش زیرساخت ارتباطات GTT ساخته شده است.

Squared 2.15 میلیارد دلار برای شبکه ای از کابل ها و مراکز داده که اروپا و آمریکای شمالی را پوشش می دهد پرداخت کرد و بلانکن را به عنوان مدیرعامل منصوب کرد. در مجموع، این سرمایه گذاری مسئول 112000 کیلومتر مسیر (70000 مایل) فیبر، 14 مرکز داده و بیش از 500 نقطه حضور است.

بیشتر بخش اروپایی شبکه در ابتدا توسط Interoute ساخته شد و توسط GTT در سال 2018 انتخاب شد.

پس از چنین تاریخ پیچیده ای، EXA به عنوان مالک چندین مسیر اصلی فیبر زیردریایی – از جمله سه کابل بین اقیانوس اطلس – درآمد و در حال برنامه ریزی برای ساخت بیشتر است.

مسیر جدید آن بین مارسی و استانبول از دریای آدریاتیک عبور خواهد کرد و این شرکت در مسیری به طول 640 کیلومتر (حدود 400 مایل) بین لندن و آمستردام کار می کند که کابل جدیدی را در سراسر دریای شمال معرفی می کند. دو ایستگاه فرود کابل دیگر نیز در ایتالیا در حال ساخت هستند 800 کیلومتر (حدود 500 مایل) شبکه جدید، برای پشتیبانی از کابل های زیردریایی که قرار است طی سه سال آینده مستقر شوند.

در مجموع، EXA اعلام کرد که از زمان تغییر مالکیت، 190 میلیون یورو (200 میلیون دلار) برای گسترش شبکه سرمایه‌گذاری کرده است و متعهد شده است که 150 میلیون یورو دیگر نیز متعهد شود.158 میلیون دلار) قبل از سپتامبر 2022

بلانکن گفت: “هدف ما ساده است – ما می خواهیم با ارائه گسترده ترین پوشش جغرافیایی، مهم ترین ترافیک را برای مهم ترین مشتریان حمل کنیم.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور