زیرساخت های حیاتی ادغام دقیق تر با مراکز داده را می طلبد

سالهاست که اپراتورهای مرکز داده با مشکل همیشه در حال بدست آوردن و به دست آوردن قابلیت مشاهده از پایان به پایان IT و OT در مرکز داده خود دست و پنجه نرم می کنند.

یک دید تلفیقی می تواند اطلاعات مربوط به هر قسمت از عملیات ، از جمله مرکز اطلاعات و عملیات IT مرکز اطلاعات را افشا کند. ثابت شده است که این “یک صفحه شیشه ای” فراتر از تصور هر کسی است.

مهارتهای مختلف ، کارکردهای شغلی و نیازهای روزمره ، توسعه یک ابزار واحد را غیرممکن واقعی می کند. هر سیستم برای نظارت بر زیرساخت های حیاتی یا تجهیزات IT دارای ویژگی های متفاوتی است – قابل استفاده برای یک مخاطب ، اما دیگران نیست. فروشندگان بر روی راه حل های یک مجموعه مشکل محتاط ، از جمله سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) ، سیستم های اتوماسیون ساختمان (BAS) ، مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM) ، مانیتورهای عملکرد شبکه ، موتورهای گردش کار و غیره تمرکز کرده اند.

این تخصص راه حل هایی را برای مشکلات خاص ایجاد می کند اما “صفحه شیشه ای” را ایجاد نمی کند. تشبیهی که راه حل بهتری را نشان می دهد ، یک جفت عینک با لنزهای قابل تعویض است.

در این تشبیه ، فریم بدون توجه به کانون در همه اپراتورها مشترک است. این قاب شامل اجزایی مانند معماری سیستم زیربنایی ، بلع داده ، ذخیره داده و قابلیت تجزیه و تحلیل است.

لنزها رابطهایی هستند که نمای یا نتیجه مورد انتظار را به اپراتورهای مختلف ارائه می دهند. به عنوان مثال ، یک دستگاه خنک کننده هوشمند اطلاعات مربوط به هر سیستمی را که می تواند داده های ارسالی خود را (فریم) ، از BAS به سیستم های DCIM ، بلعید ، فراهم می کند. با این حال ، اپراتورهای آن سیستم های مختلف نیازهای متفاوتی برای نحوه مشاهده و استفاده از داده ها دارند – آنها به لنزهای مختلفی نیاز دارند.

در مجموع ، قاب عینک و مجموعه لنزها یک راه حل مدیریت یکپارچه مرکز داده (IDCM) را به تصویر می کشد. مجموعه داده تلفیقی IDCM از آنجا که اپراتورهای مرکز داده نمی توانند به اهداف مدیریتی و عملیاتی خود برسند ، هنگامی که توسط ابزارها و فرایندهای سنتی محدود شوند ، بسیار مهم است.

خواه بر امکانات مهم ، عملیات IT یا مهندسی سیستم نظارت داشته باشید ، IDCM بسیاری از چالش هایی را که امروز با آنها روبرو هستید برطرف می کند.

مدیریت بهتر ظرفیت – یک سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) هیچگونه دیدی را در داخل قفسه ایجاد نمی کند تا بداند فضای مجاور ، نیرو یا سرمایش برای قرار دادن تجهیزات در دسترس است. راه حل های DCIM در سیستم هایی که زیرساختهای مهم مرکز داده را از بین می برند ، از جمله شناسایی و مهار آتش ، روشنایی ، سیستم های امنیتی فیزیکی و سایر سیستم های حیاتی ساختمان ، دید محدودی دارند. IDCM داده های مربوطه را گردآوری می کند تا دید کاملی در فضا ، نیرو و مدیریت ظرفیت حرارتی داشته باشد ، که به شما کمک می کند تا از قرارگیری بهینه بارها اطمینان حاصل کنید.

کاهش هزینه ها و استفاده بهتر از انرژی – تجهیزات حرارتی مرکز داده یک مصرف کننده سنگین برق است که غالباً هدف بازیابی هزینه ها و بهبود استفاده از انرژی است. کار ساده ای نیست که بتوان تنظیمات دما را بدون دید از انتها به انتها تغییر داد و اینکه چگونه این تغییر دما بر روی تجهیزات پردازش کننده بارهای اساسی تأثیر می گذارد. برای تغییر ایمن در مصرف انرژی تجهیزات حرارتی ، یک اپراتور باید ببیند که چگونه هرگونه تغییر دما پیشنهاد می کند بر محیط و برنامه ها تأثیر بگذارد. IDCM اطلاعات مورد نیاز برای بهینه سازی مصرف انرژی تجهیزات حرارتی مرکز داده را فراهم می کند. IDCM مقادیر زیادی از داده های مربوط به زیرساخت های مهم و تجهیزات فناوری اطلاعات را پردازش می کند. این برنامه به طور فعالانه اطلاعاتی را برای ایجاد تغییرات حساس به زمان در داده ها در پارامترهای عملکرد تجهیزات حرارتی فراهم می کند.

زمان بهبود یافته – روش های زیادی برای بهبود زمان کار وجود دارد. این کار با توانایی شبیه سازی تغییرات مهم زیرساختی در نرم افزار برای برنامه ریزی سناریو و بهینه سازی عملیات شروع می شود. برنامه ریزی سناریو به اپراتورها این امکان را می دهد تا برای نقص در نقاط مهم مرکز داده برنامه ریزی کنند و برای نگهداری ، انتقال بار کاری و جایگزینی تجهیزات برنامه ریزی کنند. روش دیگر نقشه برداری و درک وابستگی های یک بار کاری در پایین دست تا ورود نیرو است.

قابلیت اطمینان همیشه اولویت اپراتورهای مرکز داده خواهد بود و به دنبال آن کارایی و بهینه سازی هزینه از نزدیک دنبال می شود. IDCM اطلاعات مهم وابستگی را به تیم های مرکز و ITOps می دهد تا از بروز وقایع برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده جلوگیری کند یا آنها را به حداقل برساند. IDCM تضمین می کند که اپراتورها دارای جزئیات دانه ای از زیرساخت های مهم هستند که خصوصیات انرژی و حرارتی آنها را مدیریت می کند. با استفاده از این جزئیات ، اپراتورها می توانند قدرت ، خنک کننده و فضای خود را به طور موثرتری مدیریت کنند.

داشبورد کارخانه چیلر گرافیکی وضعیت سیستم را به DCIM.png منتقل می کند

Graphical Chiller Plant Dashboard وضعیت سیستم را به DCIM منتقل می کند

داشبورد ناهنجاری حرارتی DCIM بر اساس مکان ، تاریخ و زمان. png

داشبورد ناهنجاری حرارتی DCIM براساس مکان ، تاریخ و زمان

داشبورد جمع شده DCIM برای کارایی و عملکرد انرژی و حرارتی. png

داشبورد جمع شده DCIM برای کارایی و عملکرد نیرو و حرارتی

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور