روحیه متا کارکنان پایین است. زاکربرگ در حال تبلیغ از هوش مصنوعی برای رفع آن است. | دانش مرکز داده

سان فرانسیسکو – تقریباً دو ماه پس از آنکه متا هزاران شغل را در تیم های فنی شرکت کاهش داد، کارگران همچنان با عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته چهار کارمند فعلی و سابق که به شرط ناشناس ماندن در مورد مسائل داخلی صحبت کردند، کارمندانی که از برنامه اصلی فیس بوک در همه چیز از گروه ها گرفته تا پیام رسانی پشتیبانی می کنند، هفته ها را صرف تقسیم مسئولیت هایی کرده اند که همکاران درگذشته خود پشت سر گذاشته اند. بسیاری از کارمندان باقی مانده به مدیران جدید عادت می‌کنند، نقش‌های کاملاً جدیدی را یاد می‌گیرند و – در برخی موارد – فقط سعی می‌کنند بفهمند چه اتفاقی دارد می‌افتد.

در همین حال، کارمندان فعلی و سابق می گویند، این کاهش ها – که اکنون در مجموع به بیش از 21000 نفر می رسد – همچنان به روحیه آسیب می رساند. حتی قبل از اخراج نهایی در پایان ماه مه، یک نظرسنجی از کارکنان انجام شده توسط این شرکت نشان داد که تنها 26 درصد از پاسخ دهندگان کارمندان به رهبری ابراز اطمینان کرده اند – به گفته یک فرد آشنا با موضوع که صحبت می کند، پنج درصد کاهش نسبت به اکتبر 2022 نشان می دهد. به شرط ناشناس ماندن برای تشریح مسائل داخلی.

و 43 درصد از کارکنان پاسخگو گفتند که احساس ارزشمندی می کنند – کاهش 15 درصدی.

روز پنجشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، جلسه ای در سراسر شرکت برگزار کرد که در آن نقشه راه محصول آینده شرکت را تبلیغ کرد. او و سایر مدیران همچنین در مورد نوآوری های این شرکت در هوش مصنوعی، از جمله مجموعه ای از ابزارهای جدید که کارگران می توانند از هم اکنون شروع به آزمایش کنند، صحبت کردند.

زاکربرگ با توجه به کپی از اظهارات خود که با The به اشتراک گذاشته شده است، گفت: “ما نقش مهم و منحصر به فردی را در صنعت در ارائه این قابلیت ها به میلیاردها نفر به روش های جدیدی ایفا خواهیم کرد که دیگران قرار نیست انجام دهند.” واشنگتن پست

متا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

متا بخشی از روند گسترده‌تری از شرکت‌ها در سیلیکون ولی است که رونق استخدام را پشت سر گذاشتند و اخیراً در میان شرایط سخت اقتصادی در تلاش برای یافتن جایگاه خود هستند. گوگل، مایکروسافت، آمازون و دیگران نیز ده ها هزار نفر را اخراج کرده اند.

زاکربرگ – بنیانگذار تنهای که هنوز در راس فناوری بزرگ قرار دارد – با یک کار دیگر دلهره آور برای متحول کردن شرکت و ماموریت آن روبرو است. در سال 2021، او اعلام کرد که نام آن را از فیس بوک به متا تغییر می دهد، که نشان دهنده شرط بندی همه جانبه شرکت بر روی “metaverse”، نسخه ای همه جانبه از اینترنت است.

اما او اکنون باید غول رسانه‌های اجتماعی را به یک شرکت فناوری ساده‌تر و کمتر بوروکراتیک‌تر تبدیل کند، در حالی که تلاش می‌کند ایمان کارمندانش را به آینده و فرهنگ شرکت بازگرداند و حتی تقویت کند. زاکربرگ گفته است که می‌خواهد محل کار «خرس‌تر» شود، زیرا فرهنگ مدیریتی را که برای درآمد آسان و رشد نیروی کار استفاده می‌شد، باز می‌کند.

باسکار چاکراورتی، رئیس تجارت جهانی در دانشکده فلچر دانشگاه تافتس، گفت: “کارهای بیشتری باید توسط افراد کمتری انجام شود، بنابراین مردم مشغول می شوند.”

تاکنون، وال استریت به زاکربرگ برای بستن کمربند در متا پاداش داده است. سهام این شرکت از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 درصد رشد داشته است.

در طول فرآیند اخراج، از رهبران ارشد خواسته شد تا نمودارهای سازمانی بخش‌های مختلف خود را با اولویت‌بندی اینکه کدام نقش‌ها، محصولات و پروژه‌ها برای آینده شرکت ضروری هستند و کدام‌ها می‌توانند کاهش یا تغییر یابند، دوباره تصور کنند. در پی این کاهش، متا از کارمندان درخواست کرد که با سرعت بخشیدن به مدیران جدیدشان صبر داشته باشند.

به گفته کارمندان، برخی از سیستم‌ها و اولویت‌های داخلی که زمانی مشخص بودند، گیج‌کننده‌تر شده‌اند، زیرا نزدیک به یک چهارم نیروی کار شرکت از بین رفته‌اند.

یکی از کارمندان، در نقش متمرکز بر عملیات، گفت که تیم آنها برای درک محدوده بازنگری شده وظایف پس از کاهش در بخش، با مشکل مواجه شده است. هنگامی که آنها به دنبال وضوح بیشتر از رهبران هستند، اغلب پاسخ های مبهم به آنها داده می شود.

این کارگر گفت: «ما عمدتاً دیگر نمی دانیم باید چه کار کنیم یا چرا وجود داریم.

دو نفر از این افراد گفتند که سردرگمی در مورد وظایف شغلی و نقش های تیمی باعث شده است که برخی از کارمندان نگران این باشند که چگونه می توانند ارزش خود را قبل از بررسی عملکرد اواسط سال آینده شرکت نشان دهند.

نشانه هایی وجود دارد که فرهنگ مدیریت جدید متا در حال شکل گیری است. متا اخیراً به کارگران گفته است که آنها باید حداقل سه روز در هفته به دفتر مراجعه کنند، اگرچه این دستورالعمل برای کارگران از راه دور فعلی اعمال نمی شود. زاکربرگ استدلال کرده است که اگر افراد بیشتری از دفتر کار کنند، می تواند عملکرد را بهبود بخشد و روحیه را تقویت کند.

برخی از کارمندان نیز در مورد تغییر درک شده در اولویت ها هیجان زده شده اند. پس از سال‌ها تمرکز بر متاورس، مدیران شرکت در پیام‌های اخیر بیشتر درباره هوش مصنوعی صحبت کرده‌اند – بخشی از روند داغ دنیای فناوری. زاکربرگ گفته است که این شرکت به تعهدات خود نسبت به متاورس و هوش مصنوعی پایبند است.

به گفته یکی از کارمندان، در جلسه پنجشنبه، زاکربرگ و سایر مدیران در مورد جاه طلبی های این شرکت برای تبدیل شدن به یک بازیگر جدی در هوش مصنوعی با گنجاندن برخی نوآوری ها در شبکه های رسانه های اجتماعی صحبت کردند.

متا قصد دارد از استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کند که می‌توانند در پیام‌ها پست شوند و تفسیر بصری را به مکالمه اضافه کنند. یک ابزار جدید تولید عکس هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های کاربران را از طریق یک پیام متنی تغییر دهد.

این شرکت همچنین قرار است به کارمندان اجازه دهد تا با عوامل هوش مصنوعی مکالمه ای – بر اساس مدل زبان بزرگ خود، LLaMA – که شبیه به ChatGPT هستند، آزمایش کنند. و کارمندان متا همچنین می‌توانند یک دستیار بهره‌وری داخلی را امتحان کنند که می‌تواند در همه چیز از نوشتن کد گرفته تا یادآوری زمان سرویس شاتل شرکت به آنها کمک کند.

زاکربرگ همچنین در مورد هدست واقعیت مجازی Quest این شرکت صحبت کرد، قطعه کلیدی از سخت افزاری که شرکت امیدوار است جاه طلبی های متاورز خود را به واقعیت تبدیل کند و پایگاه کاربران خود را گسترش دهد. پیشرفته ترین هدست واقعیت مجازی این شرکت با قیمتی در حدود 1000 دلار به فروش می رسد.

او گفت اپل که این هفته با معرفی عینک ویژن پرو خود با قیمت 3500 دلار وارد مسابقه شد، رقابتی نخواهد بود.

نائومی نیکس، واشنگتن پست

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور