رقابت مرکز داده سازمان ملل متحد نیاز به راه حل های منبع باز را برجسته می کند | دانش مرکز داده

OpenUK با سازمان ملل متحد (UN) برای راه اندازی چالش “Patchwork Kilt” همکاری کرده است، رقابتی جهانی که هدف آن تحریک نوآوری در زمینه راه حل های منبع باز پایداری برای مراکز داده است.

صنعت مرکز داده جهانی همچنان به رشد سریع خود ادامه می دهد. با توجه به اینکه تقاضای انرژی از این بخش در حال حاضر بیش از 1 درصد از مصرف برق جهانی را تشکیل می دهد، نیاز به راه حل های پایدار بیش از هر زمان دیگری است.

آماندا براک، مدیر عامل OpenUK گفت: “فناوری باز می تواند نقشی حیاتی در بهبود کارایی مرکز داده ایفا کند و به هدایت عملیات مرکز داده به روشی شفاف، نوآورانه و از نظر زیست محیطی مسئولانه کمک کند.” دانش مرکز داده.

OpenUK با تکیه بر طرح اولیه مرکز داده خود که در COP26 راه اندازی شد، امیدوار است که آخرین رقابت آن، نسل بعدی راه حل های منبع باز را تشویق کند تا از دوام طولانی مدت اکوسیستم مرکز داده اطمینان حاصل شود.

چالش مرکز داده Patchwork Kilt

از 10 اکتبر تا 11 نوامبر، شرکت کنندگان در چالش مرکز داده Patchwork Kilt می توانند در زمینه های مختلف برای توسعه راه حل های کربن خنثی برای مراکز داده مشارکت های متن باز داشته باشند.

حوزه ها عبارتند از:

  • تغییر جهت حرارت: یک راه حل نرم افزاری منبع باز برای نظارت و هدایت گرمای تولید شده در مراکز داده ایجاد کنید
  • تغییر کاربری ساختمان: ایجاد یک ابزار متن باز برای ارزیابی مجدد بهتر فضاهای شهری، یافتن سایت های قهوه ای که می توانند برای مراکز داده مجددا استفاده شوند.
  • استفاده مجدد از گرما: تجزیه و تحلیل آماری از مجموعه داده های باز برای شناسایی مناطق برای استفاده مجدد از گرمای تلف شده
  • زنجیره تامین دایره ای: یک راه حل نرم افزار منبع باز بسازید که چرخه حیات اجزای مرکز داده حیاتی را مدیریت می کند
  • تکامل طرح اولیه: داده‌های Patchwork Kilt را برای بینش در مورد چگونگی بهبود تلاش‌های پایداری جهانی تجزیه و تحلیل کنید
  • توانمندسازی جامعه: بینش هایی را از مراکز داده به جوامع ارائه دهید که می تواند برای ساخت شهرهای پایدارتر مورد استفاده قرار گیرد
تصویر از OpenUKچالش مرکز داده Patchwork Kilt OpenUK

برنده چالش مرکز داده ‘Patchwork Kilt’ OpenUK در فوریه 2024 اعلام خواهد شد.

پشتیبانی صنعت

جیمی مک آرتور، مدیر توسعه تجارت در بنیاد OpenInfra، یک زیرساخت منبع باز غیرانتفاعی و نگهدارنده پروژه OpenStack، از راه اندازی چالش Patchwork Kilt استقبال کرد.

مک آرتور گفت: «من این واقعیت را دوست دارم که سازمان ملل در اولویت قرار دادن فناوری‌های منبع باز موضع می‌گیرد. دانش مرکز داده.

«همه این شش دسته باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند. بسیاری از سازمان‌های مسئول که با بنیاد OpenInfra کار می‌کنند، قبلاً با استفاده از OpenStack برای کمک به مدیریت بارهای کاری مرکز داده خود شروع کرده‌اند.

او افزود: “من مشتاقانه منتظرم تا ببینم مسابقه Patchwork Kilt چه چیزی را برای کمک به هدایت راه حل های فناوری به مکانی مسئولانه تر و پایدارتر نشان می دهد.”

جزئیات چالش مرکز داده

براک تأیید کرد که ارسال‌ها برای چالش Patchwork Kilt لازم نیست منحصراً از ساکنان یا سازمان‌های بریتانیا باشد.

او گفت: “جامعه منبع باز جهانی است، و ما می خواهیم این موضوع در چالش منعکس شود، به همین دلیل است که از مشارکت هر کسی که توانایی لازم برای ایجاد آنها را دارد استقبال می کنیم.”

در میان دسته‌های مختلف ارسال، OpenUK دارای طیف وسیعی از الزامات است تا اطمینان حاصل شود که رقابت به اخلاق فناوری باز وفادار می‌ماند. این شامل:

  • صدور مجوز: همه مشارکت‌ها باید به اصول منبع باز، با کد منبع و داده‌های منتشر شده تحت مجوزهای منبع باز یا مجوزهای داده باز از Creative Commons، CDLA یا موارد مشابه، پایبند باشند.
  • نرم افزار متن باز: کد باید منبع باز باشد و مخازن باید به صورت عمومی در پلتفرم هایی مانند GitHub یا GitLab در دسترس باشند. پروژه ها باید با استانداردهای باز، نوآوری و اهداف پایداری همسو باشند.
  • شواهد پشتیبان: موارد ارسالی باید شامل مستندات پشتیبانی و یک ویدیوی مختصر باشد تا به دیگران کمک کند تا پروژه را درک کنند و از آن استفاده کنند.
  • تمرکز بر محیط زیست: هر ارسالی باید به یک موضوع زیست محیطی خاص مربوط به مراکز داده و پایداری، همانطور که در دسته چالش مربوطه اشاره شده است، بپردازد.

گام های مثبت به سمت پایداری

به گفته براک، صنعت مرکز داده “بدون شک گام های مثبتی به سمت پایداری” در دهه گذشته برداشته است.

او گفت: «از سال 2001، مراکز داده از طریق مجازی‌سازی، سیستم‌های خنک‌کننده بهبودیافته و یکپارچه‌سازی سرورها از نظر انرژی کارآمدتر شده‌اند. طراحی و ساخت مرکز داده با تمرکز بر استفاده از مواد پایدار و چیدمان های کارآمد با محیط زیست سازگارتر شده است.

با این حال، علیرغم این پیشرفت ها، او گفت که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

«صنعت باید راه‌حل‌های فناوری باز و سایر نوآوری‌ها را برای دستیابی به هدف مراکز داده واقعاً خنثی – یا حتی کربن منفی – بپذیرد.»

براک گفت که با ادغام شیوه‌های پایدار و فناوری‌های منبع باز در هسته عملیات مرکز داده، «تفاوت اساسی و پایدار» در صنعتی ایجاد می‌کند که دوره‌ای از گسترش سریع را سپری می‌کند.

ارسال‌های Patchwork Kilt را می‌توان در پلتفرم Unite سازمان ملل انجام داد. از مشارکت کننده برنده دعوت می شود تا راه حل خود را در OpenUK’s State of Open Con 24 در تاریخ 6-7 فوریه 2024 ارائه کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور