راهنمای مواد سبز در مراکز داده

انتخاب مواد پایدار هنگام ساخت یک مرکز داده (به معنای واقعی کلمه، تا حدی) پایه و اساس پایداری مرکز داده است. مواد سبز تضمین نمی کند که تاسیسات شما از انرژی و آب به طور پایدار در طول عملیات روزانه استفاده کند، اما تاثیر کربن ساخت خود تاسیسات را کاهش می دهد.

اما چه مواد “سبز” در هنگام ساخت یک مرکز داده در دسترس هستند، و چه مواردی را باید هنگام مقایسه گزینه های مختلف برای مرکز داده در نظر بگیرید. پایداری?

برای پاسخ به این سوالات، در اینجا راهنمای استفاده از مواد سبز در مراکز داده، بر اساس مراحل مختلف ساخت مرکز داده، ارائه شده است.

پایه های مرکز داده: بتن کم کربن را انتخاب کنید

پایه های بیشتر مراکز داده ساخت و سازها به شکل دال های بتنی، که به عنوان طبقه همکف تأسیسات نیز عمل می کنند.

از آنجایی که تولید بتن به اندازه 9 درصد از کل انتشار CO2 جهانییافتن راه‌هایی برای کاهش ردپای کربن پایه‌های مرکز داده، یک گام مهم به سمت پایداری است.

در حال حاضر، در بیشتر موارد، هیچ جایگزین واقعی برای بتن به عنوان مصالح ساختمانی برای پایه های مرکز داده وجود ندارد، زیرا سایر مواد یا بسیار ضعیف یا بسیار گران هستند. اما بتن «کم کربن» گزینه‌ای است که به طور فعال توسط مقیاس‌کننده‌های بزرگ در حال بررسی است فیس بوک و مایکروسافت.

مربوط:پایداری مرکز داده: راه حل های سبز برای آینده

چارچوب بندی مرکز داده: فولاد بازیافتی یا طرح های گیاهی را در نظر بگیرید

مراکز داده بزرگ‌تر معمولاً با استفاده از فولاد قاب می‌شوند، که استحکام دهانه آن، آن را برای ساخت ساختمان‌هایی با فضاهای باز بزرگ ایده‌آل می‌کند – دقیقاً همان نوع امکاناتی که می‌خواهید میزبان یک اتاق سرور باشید.

اما تولید فولاد نیز سهم قابل توجهی در انتشار کربن دارد، با حدود 8٪ از کل CO2 جهانی مربوط به صنعت فولاد است.

یکی از راه‌های کاهش تأثیر پایداری فولاد هنگام ساخت مراکز داده، انتخاب فولاد بازیافتی است. فولاد بازیافتی بدون کربن نیست، زیرا فرآیند بازیافت بدون کربن است انرژی-متمرکز. اما پایدارتر از تولید فولاد جدید از مواد استخراج شده از زمین است.

یک جایگزین، در نظر گرفتن مواد قالب‌بندی مبتنی بر گیاه برای مراکز داده است – رویکردی که توسط آن بررسی می‌شود اپراتورهای مرکز داده مانند Vertiv. ناودانی های چوبی سنتی یکی از گزینه ها هستند و مواد چوبی مهندسی شده مانند گلولام می توانند به ساختن تاسیسات قوی تر یا بزرگتر کمک کنند.

عایق مرکز داده: از مواد بازیافتی یا بسیار کارآمد استفاده کنید

عایق یکی دیگر از مواد ساختمانی مرکز داده است که گزینه های سبز در آن فراوان است – مانند عایق های مشتق شده از گیاهانی مانند کنف، پشم گوسفند و کاغذ بازیافتی.

مربوط:پیش بینی ها، امیدها و سوالات پایداری مرکز داده برای سال 2024

با این حال، فاکتور مهمی که باید در هنگام عایق کاری یک مرکز داده به خاطر داشت، این است که پایداری درازمدت تسهیلات به میزان کارآمدی عایق شکل می‌گیرد. در حالت ایده‌آل، شما یک ماده عایق را انتخاب می‌کنید که خود پایدار باشد، و همچنین یک مقدار R عالی و کاهش نفوذ هوا را ارائه می‌دهد.

در دراز مدت، یک ماده عایق کمتر پایدار، مانند فوم اسپری، اگر در کاهش مصرف انرژی مرتبط با عملیات مداوم مرکز داده موثرتر باشد، ممکن است مطلوب باشد.

سقف‌سازی مرکز داده: مواد سبز را با کارایی انرژی متعادل کنید

در امتداد خطوط مشابه، هنگام انتخاب سقف‌های مرکز داده، باید نه تنها میزان سبز بودن خود مواد سقف را در نظر بگیرید، بلکه پیامدهای آن برای استفاده مداوم از انرژی را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، در حالی که سقف لاستیکی یک ماده نسبتاً سبز است، هنگامی که رنگ آمیزی یا رنگ سفید داشته باشد، عملیات پایدار را افزایش می دهد. سقف سفید انرژی جذب شده از نور خورشید را کاهش می دهد، که به نوبه خود میزان برق مصرفی سیستم های HVAC که مرکز داده را خنک می کنند کاهش می دهد.

طراحی سقف نیز می تواند بر پایداری کلی تأثیر بگذارد. برای جزئیات بیشتر، ما را بررسی کنید راهنمای سقف های مرکز داده.

نکات بیشتر برای ایجاد یک مرکز داده سبز

علاوه بر انتخاب مواد سبز برای اجزای اصلی ساختمان مرکز داده، نکات دیگری برای افزایش پایداری یک مرکز داده جدید عبارتند از:

  • برای کاهش انتشار کربن ناشی از حمل و نقل در صورت امکان، مواد را به صورت محلی تهیه کنید.

  • ساختن a را در نظر بگیرید مرکز داده چند طبقه، که باعث افزایش ظرفیت نسبت به اندازه پی و سقف می شود.


Source link