راهنمای مبتدیان برای فضای وام Crypto – فرصت ها ، خطرات و پتانسیل ها

عکس پروفایل نویسنده

از زمان تأسیس ، فناوری بلاکچین فعالانه صنعت مالی از جمله ارز رمزنگاری شده را مختل می کند. یکی از روندهای رو به افزایش علاقه مندان به رمزنگاری ظهور وام های رمزپایه است. به عنوان گزینه ای برای هودلرها برای افزایش بهره وری دارایی های خود ، وام های رمزپایه در حال تبدیل شدن به یک ابزار اصلی در اکوسیستم رمزنگاری است. آنچه در مورد استفاده از بلاکچین در سیستم اقتصادی منحصر به فرد است این است که قوانین توسط قراردادها و الگوریتم های هوشمند تعریف می شوند تا اطمینان حاصل شود که معاملات مستقل و غیرمتمرکز هستند.

در مورد وام های رمزنگاری شده ، ایده ایجاد یک مدل تجاری است که کاملاً به رابطه وام دهندگان و وام گیرندگان بستگی ندارد. بلاکچین این امکان را فراهم می کند و در حال حاضر وام های همتا به همتا ، بانک ها و سایر م institutionsسسات مالی را به شیوه اعطای وام و وام مختل می کند. اگرچه این فناوری هنوز در حال پیشرفت است ، بسیاری از سیستم عامل های وام رمزنگاری با استفاده از بلاکچین برای تأسیس خدمات خود ، چه متمرکز و چه غیرمتمرکز (بعداً بیشتر در مورد این موضوع) ظهور کردند. اما اول ، بیایید در مورد آنچه که دقیقاً وام رمزگذاری است ، تحقیق کنیم.

وام Crypto چیست؟

روند در حال ظهور ، وام های رمزنگاری ، عمل وام از طریق مبادلات رمزنگاری شده یا سیستم عامل های مختلف وام است. برای وقوع وام ، سود با نرخ توافقی متحمل می شود. به طور خلاصه ، این نوعی سرمایه گذاری جمعی است که در آن وام دهندگان (سرمایه گذاران منفرد) از طریق واسطه ای با وام گیرندگان در ارتباط هستند ، در این حالت ، پلت فرم وام رمزنگاری ، به عنوان شخص ثالث قابل اعتماد عمل می کند.

برای اینکه وام های رمزنگاری اتفاق بیفتد ، به سه عامل مانند:

  1. سرمایه گذاران یا وام دهندگانی که صندوق را تأمین می کنند. این می تواند HODL-ers (افرادی که ارزهای رمزنگاری شده ای دارند و منتظرند ارزش آنها افزایش یابد) و یا علاقه مندان به رمزنگاری که مشتاق رشد بهره وری دارایی های خود هستند.
  2. یک بستر آنلاین که معامله را مدیریت می کند. انواع مختلفی از سیستم عامل های وام دهی رمزنگاری وجود دارد. برخی کاملاً خودمختار و غیرمتمرکز هستند. دیگران با یک شرکت یا گروهی از مردم که پشت صحنه می دوند متمرکز شده اند.
  3. وام گیرندگان. این می تواند مشاغل یا افرادی باشد که به دنبال بودجه هستند ، معمولاً از دارایی های فیات یا رمزنگاری به عنوان وثیقه برای دریافت وام های وام استفاده می کنند.

وام رمزگذاری دارای مزایای متعددی است که آن را برای بازیگران مالی جذاب می کند. در حالی که در وام های بانکی هستید ، در بروکراسی ها و پروسه های طولانی مدت تأیید مانند نمره اعتبار که ساخت آن زمان می برد ، فعال خواهید شد. همه چیز می تواند در وام های رمزنگاری شده به سرعت منطقی پیش برود زیرا برای دسترسی به وام نیازی به نمره اعتباری ندارید. بعلاوه ، وامهای رمزنگاری در مقایسه با وامهای بانکی که نرخ بهره ، میزان و مدت وام را تعیین می کنند ، در دسترس هستند. در رمزنگاری می توانید آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

سود بیشتر برای وام دهندگان این است که وام از سیستم عامل های وام رمزنگاری وام می گیرند. وثیقه نقدینگی بیشتری نسبت به وام بانکی دارد. به طور معمول ، وام گیرندگان باید بیش از 100٪ یا بیشتر از مبلغی را که می خواهند وام بگیرند ، وثیقه بگیرند. نسبت بالای وام به دلیل نوسان ارزهای رمزپایه است.

بیشتر اوقات ، هیچ کاغذ بازی طولانی یا زمان پردازشی با وام های رمزنگاری درگیر نیست. همه چیز دیجیتال است و می تواند طی چند دقیقه تا چند ساعت انجام شود و برای کاربران بسیار جذاب باشد. تنوع ارزهای رمزنگاری شده بسیاری از سیستم عامل های وام دهی رمزنگاری را ، بدون در نظر گرفتن انواع ، موجب می شود تا کاربران بتوانند بین دارایی های خود جابجا شوند. به عنوان مثال ، یک کاربر می تواند در بیت کوین سپرده گذاری کند و رمزنگاری دیگری را در همان بستر قرض کند.

انواع وام های رمزنگاری شده: متمرکز در مقابل غیرمتمرکز

دو نوع متفاوت از سیستم عامل های وام دهی رمزنگاری وجود دارد: متمرکز و غیرمتمرکز. تفاوت اصلی این دو در این است که چه کسی یا افرادی که معاملات مالی را انجام می دهند ، یک کسب و کار / فرد یا مجموعه ای از پروتکل ها.

مالی متمرکز (CeFi)

سیستم عامل های CeFi شرکت ها یا گروهی از افراد هستند که فرآیند پردازش کاربر را کنترل می کنند ، که معمولاً شامل تأیید فرآیند شناخت مشتری شماست (KYC) است. آنها به عنوان واسطه عمل می کنند و مسئول مبادله ارزهای رمزپایه و پولهای ناخوشایند با استفاده از سیستم حمایتی هستند که پروتکل های غیرمتمرکز را برای محافظت از دارایی منعکس می کند. نکته ای که از سیستم عامل های CeFi قابل توجه است این است که آنها از وام های حاشیه ای برای جذب کاربران استفاده می کنند. آنها همچنین قادر به ارائه نرخ بهره بالاتر و شرایط انعطاف پذیر به وام دهندگان و وام گیرندگان در مقایسه با سیستم عامل های غیرمتمرکز هستند.

برای سنت گرایانی که در حال کشف دنیای ارزهای رمزپایه هستند ، سرمایه گذاری در سیستم عامل های CeFi می تواند یک گزینه ایده آل باشد. شما هنوز هم پشتیبانی انسانی را در اختیار دارید و می توانید در مورد شرایط رشد دارایی های دیجیتال به راحتی و با اطمینان مذاکره کنید. علاوه بر این ، سپرده ها و برداشت ها هنوز در Blockchain عمومی ثبت می شود که برای همه قابل مشاهده است.

سقوط CeFi می تواند با اصول بلاکچین که بی اعتماد و کاملاً از حاکمیت شخص ثالث منافات دارند متناقض باشد. در صورت وجود ، پرداخت سود در اختیار پلتفرم CeFi است و در Blockchain عمومی ثبت نمی شود. فرض کنید شما به دنبال چیزی هستید که کاملاً خودمختار باشد و توسط کسی کنترل نشود. در آن صورت ، یک سیستم عامل غیرمتمرکز گزینه دیگر است.

نمونه هایی از سیستم عامل های مالی متمرکز (CeFi):

استارت آپ بلاکچین مستقر در سنگاپور ارائه خدمات مالی به سرمایه گذاران منفرد و علاقه مندان به رمزنگاری از آوریل 2019 آغاز شده است. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد رمزنگاری خود را با نرخ بهره متفاوت در یک حساب بهره واریز کنند. در حال حاضر ، Hodlnaut بالاترین نرخ را برای سپرده های بیت کوین با 6.2٪ (APY) و Ethereum با 6.7٪ (APY) ارائه می دهد. Hodlnaut همچنین از سکه های ثابت مانند Dai (DAIT) ، USD Coin (USDC) و Tether (USDT) با نرخ بهره 8.3 (APY) پشتیبانی می کند.

کاربران می توانند در عرض چند دقیقه به راحتی ثبت نام کنند. به محض اینکه روند KYC را طی کنند ، می توانند بلافاصله علاقه جذاب به نوع خود را کسب کنند.

اگر با بازارهای وام رمزنگاری آشنا هستید ، احتمالاً درباره سانتیگراد چیزی شنیده اید. سلسیوس به عنوان یکی از پیشگامان CeFi ، طیف وسیعی از خدمات مالی را به کاربران بزرگ خود ارائه می دهد. از حساب های بهره رمزنگاری گرفته تا حساب های بهره طلا گرفته تا داشتن CEL رمز دیجیتال مخصوص به خود ، در صورت پرداخت در رمز CEL ، کاربران می توانند نرخ بهره بالاتری دریافت کنند.

سلسیوس که در سال 2017 تأسیس شد ، هدفش ایجاد انقلابی و برهم زدن صنعت مالی تحت سلطه بانک ها از طریق نرخ بهره جذاب و متنوع محصولات است.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

اخیراً اصطلاح مالی غیرمتمرکز (DeFi) زیاد مطرح شده است. و این بدون دلیل نیست. سیستم عامل های DeFi کاملاً غیرمتمرکز و خودمختار هستند ، که به نظر می رسد چیزی شبیه به آینده است. واقعیت این است که جنبش DeFi در حال افزایش است و هیچ نشانی از کاهش سرعت وجود ندارد. در DeFi ، معاملات مالی مانند وام و وام با مجموعه ای از کدها به جای افراد انجام می شود. کاربران باید به صورت خودکار توزیع وامها و پرداختهای رمزپایه را به پروتکلهای الگوریتمی در قالب قراردادهای هوشمند اعتماد کنند و به آنها وابسته باشند.

پلت فرم DeFi شفاف تر از CeFi است زیرا هر کسی می تواند به پروتکل ها دسترسی پیدا کند. کلیه معاملات ، وامها و وامها در بلاک چین عمومی ثبت می شود. از جمله پرداخت سود و سایر هزینه های مربوط به معامله ، هیچ چیزی از کاربران پنهان نیست. سیستم عامل های DeFi نیازی به روند تأیید KYC ندارند و غیر قابل بازداشت هستند و این امر باعث عدم اعتماد آن می شود. مانند سیستم عامل های CeFi ، DeFi بسته به میزان عرضه و تقاضای بازار ، نرخ بهره وام رمزنگاری شده را نیز ارائه می دهد. با این حال ، آنها به طور کلی کمتر از نرخ CeFi هستند.

نمونه هایی از سیستم عامل های DeFi:

همراه با یک آرم عجیب و غریب تک شاخ ، Uniswap یک مبادله DeFi است که به شما امکان می دهد هر نشانه ERC-20 را در سیستم عامل خود عوض کنید. شما همچنین می توانید با افزودن نقدینگی به استخر موجود و یا ایجاد خود ، هزینه هایی را کسب کنید. نکته منحصر به فرد در مورد Uniswap این است که برای منافع عمومی طراحی شده است ، به این معنی که به عنوان ابزاری برای جامعه عمل می کند ، بنابراین آنها می توانند نشانه ها را بدون هزینه یا واسطه تجارت کنند. و برخلاف سایر صرافی ها که به خریداران و فروشندگان متکی هستند ، Uniswap از معادلات ریاضی ساده ، مجموعه توکن ها و Ethereum برای تعیین قیمت ها و معاملات استفاده می کند.

Maker یک بستر DeFi برای وام و وام و همچنین سازنده Dai و MKR است که نشانه های ERC-20 است. مانند سایر سیستم عامل های DeFi موجود ، Maker از حاکمیت انسانی و سایر واسطه های شخص ثالث عاری است. این پلتفرم با استفاده از سیستمی از وثیقه ها و اطلاعات قیمت ، Dai را با قیمت 1 دلار نگه می دارد که توسط دارندگان توکن MKR به دقت بررسی می شود. از Dai در بسیاری از پروژه های DeFi و یکی از سریعترین رشد در بازارهای سکه ای وجود دارد. بسیاری Maker را اولین پلت فرم موفق DeFi در شبکه Ethereum می دانند.

فناوری وامهای رمزنگاری شده نوپا است و به سرعت در حال تکامل است. با این وجود ، به راحتی می توان گفت که وام های رمزنگاری شده برای ماندن هستند. امیدوارم با پیوستن سیستم عامل های بیشتر و کمک به اکوسیستم ، بالغتر شود.

قبلاً در https://blog.hodlnaut.com/crypto-lending-introduction- مبانی /

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور