2021 سالی خواهد بود که سرانجام DeFi و بانک ها یاد می گیرند که با هم کار کنند

عکس پروفایل نویسنده

نسخه 2020 DeFi مانند یک جایگزین رادیکال و صریحاً عجیب و غریب برای بانکداری قدیمی به نظر می رسید. اما در سال 2021 ، ما ممکن است شروع به حرکت به سمت DeFi v.2 کنیم – یکی که بانک ها و شرکت ها می توانند از آن استقبال کنند. با این وجود ، پروژه های بانکدار مانند Cryptoenter که پیشگام هستند ، با سوآپ سوشی و دیوانه های کشاورزی که تاکنون دیده ایم بسیار متفاوت خواهد بود.

‘DeFi به عنوان تخریب کننده بانک ها’ روش اشتباهی برای بررسی مسائل است

در ذهن علاقه مندان به DeFi ، رابطه بین امور مالی غیرمتمرکز و بانک ها به معنای اخلال ، جایگزینی و حتی از بین بردن امور مالی قدیمی است. اما لازم نیست اینگونه باشد: بانک ها در مقابل DeFi با مسابقه کالسکه های اسب و وسایل نقلیه موتوری یک قرن پیش تفاوت زیادی دارند. در واقع ، روش های زیادی وجود دارد که بانک ها و شرکت ها می توانند از ارائه خدمات DeFi سود ببرند:

  1. بدون افتتاح شعبه های بین المللی به مشتریان در سراسر جهان خدمات دهید.
  2. ارسال پول فوری و تقریباً بدون کارمزد یا بانکهای متناظر (نقدینگی بدون مرز).
  3. در ازای هر وام P2P ، تجارت و تبدیل دارایی هزینه دریافت کنید.
  4. برای تسهیل معاملات مشتری سکه های دیجیتال صادر کنید.
  5. در فضای بانکداری رقابتی از رقبای کم رقم خورده پیشی بگیرید

در مصاحبه اخیر ، مدیر دارایی های دیجیتال IBM نیتین گور گفت که “موسسات مالی باید درک کنند [DeFi] زیرا این پتانسیل را دارد که (…) مدل های موجود تجاری را تصاحب و فروکش کند ». IBM خود احتمالاً نقش اصلی را در این روند بازی خواهد کرد: به عنوان مثال ، در ژانویه 2020 ، 120000 دلار کمک هزینه به آزمایشگاه Smart Block – خالق Cryptoenter ، یک راه حل کامل بانکداری دیجیتال ، صادر کرد. بستر جدید را می توان با هر بانک ، صرافی یا تجارت الکترونیکی ادغام کرد تا وام ، پردازش پرداخت ، سرمایه گذاری گسترده و سایر موارد را ارائه دهد.

مدیر عامل Cryptoenter: DeFi باید Ethereum را کنار بگذارد

Compound ، Uniswap ، Aave ، Maker – همه بزرگترین های DeFi در زنجیره بلوک Ethereum اجرا می شوند. اما از قضا ، Ethereum ممکن است بزرگترین مانع در راه پذیرش DeFi توسط مشاغل و م institutionsسسات مالی باشد. همانطور که توسط پاول لووف ، مدیر عامل Cryptoenter توضیح داده شده است:

“هیچ بانکی در ذهن درست خود سیستمی را اتخاذ نمی کند که در آن کارمزد و زمان پردازش غیرقابل پیش بینی باشد. نمی توانید به مشتریان B2B یا حتی B2C خود بگویید: “متأسفم ، شبکه بیش از حد بارگیری شده است ، بنابراین امروز باید 5 دلار برای هر معامله پرداخت کنید و حدود یک ساعت صبر کنید.” به همین دلیل اتریوم در محیط شرکت غیرقابل استفاده است. این واقعیت که بسیاری از پروژه های بزرگ DeFi از آن استفاده می کنند به این دلیل است که بسیاری از برنامه های کاربردی با Ethereum کار می کنند.

ما در Cryptoenter پارچه Hyperledger را انتخاب کردیم ، زیرا سرعت بسیار بالایی را امکان پذیر می کند (حداکثر تا 20،000tps) و اجماع پلاگین و بازی. در بالای آن ، ما خودمان را ساختیم Rubicon Blockchain که می تواند هر بانک یا مشاغل را قادر به ارائه خدمات DeFi کند. در حال حاضر CryptoEnter تنها پلتفرم DeFi در جهان است که با Hyperledger و IBM Cloud کار می کند ، بنابراین من معتقدم که در اینجا اولین مزیت حرکت را خواهیم داشت. ما قبلاً ثبت نام کردیم SKB-BANK (بانک اعتباری مسکو) – یک بانک معروف روسی “.

Ripple یک سیستم عالی است – اما این پاسخ (تنها) نیست

وقتی کسی به کاربردهای بلاکچین در امور مالی سنتی فکر می کند ، Ripple اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند. درست است که RippleNet به بانک ها اجازه می دهد تا در کسری از هزینه انتقال منظم پول را در عرض چند ثانیه از مرزها ارسال کنند ، اما در واقع DeFi نیست – به دو دلیل:

  1. RippleNet با هدف استفاده نهادی داخلی است. بانک ها از این سیستم برای تعامل با یکدیگر استفاده می کنند ، اما آنها آن را به عنوان خدماتی به مشتریان خرده فروشی خود ارائه نمی دهند. به عبارت دیگر ، شما به عنوان یک دارنده حساب بانکی عادی نمی توانید فوراً به RippleNet دسترسی پیدا کنید و از طریق بلاکچین برای خانواده خود در خارج از کشور حواله ارسال کنید.
  2. دامنه Ripple عمدتا به نقل و انتقالات محدود می شود ، در حالی که DeFi مفهوم بسیار گسترده تری است: شامل وام ، مبادله ارز ، پرداخت خرده فروشی ، سرمایه گذاری و موارد دیگر است.

پاول لووف نتیجه گیری می کند:

“اگر می خواهیم موسسات مالی را متقاعد کنیم که آنها به DeFi نیاز دارند ، باید راه حل های همه در یک ارائه دهیم. ثبت نام برای سیستمی که پنج سرویس مختلف را امکان پذیر می کند برای یک مدیر بانک بسیار آسان تر از پنج محصول DeFi است که هر کدام فقط یک سرویس را فعال می کند. به همین دلیل ما روی ادغام هرچه بیشتر فرصت های DeFi در سیستم عامل خود متمرکز شده ایم: از وام های P2P گرفته تا یک شبکه اجتماعی برای سرمایه گذاران. شما برای تبدیل شدن به یک توپی کامل در DeFi فقط باید یک محصول را متصل کنید ، حتی اگر قبلاً تجارت شما هیچ ارتباطی با زنجیره بلوک نداشته باشد. تلاش های ما در حال نتیجه دادن است: ما در حال حاضر بیش از 15000 کاربر ثبت شده داریم. “

در 12 ماه گذشته ، میزان دارایی های قفل شده در DeFi از 650 میلیون دلار به 12،4 میلیارد دلار رسیده است. بانک ها نمی توانند از بازاری که در یک سال 20 برابر رشد کرده است چشم پوشی کنند – و این کار را نمی کنند. اما ما باید همه چیز را در چشم انداز داشته باشیم: اگر همه DeFi یک بانک بود ، دارایی های آن به ارزش 12 میلیارد دلار آن را در صدم دوم لیست ایالات متحده قرار می داد. در مقیاس مالی جهانی ، DeFi هنوز کوچک است – بنابراین ساده است که انتظار داشته باشیم بانک های سنتی را نابود یا جایگزین کند. در عوض ، باید به اندازه کافی قابل احترام باشد تا بتواند با آنها کار کند.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور