درآمد سه ماهه اول گوگل در حال حاضر است – اما خانم چه بود؟

گوگل در نتایج مالی سه ماهه اول 2022 خود 23 درصد رشد درآمد نسبت به سال گذشته را گزارش کرد که از مرز 68 میلیارد دلار در کل درآمد فراتر رفت.

این میزان نسبت به 55.3 میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه اول 2021 بسیار بیشتر است، اما نسبت به نرخ رشد 34 درصدی گزارش شده در آن زمان، زمانی که نیازهای اطلاعاتی مصرف کنندگان به دلیل همه گیری همه گیر در اوج خود بود، کاهش قابل توجهی داشت.

شرکت مادر آلفابت، درست قبل از فراخوان درآمد سه ماهه خود، انتشار رسانه‌ای را منتشر کرد که از «رشد قوی در جستجو و ابر» به عنوان محرک‌های اصلی یاد کرد.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل، در این نسخه خاطرنشان کرد که گوگل همچنان به سرمایه گذاری های در نظر گرفته شده در Capex، تحقیق و توسعه و استعداد برای حمایت از ایجاد ارزش بلندمدت برای همه سهامداران ادامه می دهد.

رشد درآمد YouTube کوتاه است

یوتیوب 6.87 میلیارد دلار درآمد داشت که همانطور که مارک برگن از بلومبرگ اشاره کرد، بیش از 500 میلیون دلار کمتر از انتظارات تحلیلگران کاهش یافت.

Porat گزارش داد که نرخ رشد کاهش یافته در درآمد YouTube را می توان به “عملکرد استثنایی پاسخ مستقیم که آنها در سه ماهه اول سال 2021 اعلام کردند” نسبت داد.

با این حال، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل به اشتراک گذاشت که یوتیوب اکنون دارای بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه است که به سیستم وارد شده اند.

او همچنین تأیید کرد که زمان صرف شده در یوتیوب حتی با بازگشت افراد به فعالیت‌های حضوری، همچنان به رشد خود ادامه داده است.

پیچای گفت که یوتیوب شورت یک محرک رشد بزرگ است که در حال حاضر بیش از 30 میلیارد بازدید روزانه به دست می آورد، یعنی چهار برابر بیشتر از یک سال قبل.

با این حال، اگرچه بازدیدهای Shorts در کل زمان تماشای کانال حساب می‌شود، اما به سازندگان کمک نمی‌کند تا از طریق برنامه شریک YouTube (YPP) واجد شرایط کسب درآمد شوند.

پیچای وعده داد که کسب درآمد تمرکزی است که یوتیوب به مرور زمان روی آن کار خواهد کرد.

به گفته فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی، یوتیوب همچنین در حال آزمایش قالب‌های تبلیغاتی کمپین نصب برنامه و ویدیو اکشن است.

سرمایه گذاری گوگل در ایالات متحده، لندن، ورشو و نایروبی

پیچای برای کمک به حمایت از برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر خود، اعلام کرد که گوگل قصد دارد امسال ۹.۹ میلیون دلار در مراکز داده و دفاتر ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند و ۱۲۰۰۰ شغل جدید در گوگل ایجاد کند.

سرمایه گذاری های اداری جدید نیز به لندن و ورشو و همچنین امکانات توسعه محصول جدید در نایروبی می آیند.

ابر، هوش مصنوعی، یوتیوب و جستجو اولویت‌های سال گذشته بودند و در سال 2021، گوگل بیش از 40 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه در ایالات متحده کرد.

نکات کلیدی بیشتر

گوگل گزارش داد:

  • 18.3 میلیارد دلار، 24 درصد افزایش یافته است که رشد تعداد کارکنان بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است.
  • 20.2 میلیارد دلار درآمد عملیاتی.
  • 69 میلیارد دلار جریان نقدی آزاد در 12 ماه گذشته.
  • 52 میلیارد دلار سهام کلاس A و کلاس C که در 12 ماه گذشته بازخرید شده است.
  • این رشد قابل توجه در درآمد اشتراک YouTube با نتایج Play جبران شد.

پورات گفت: درآمد جستجو و تبلیغات گوگل 39.6 میلیارد دلار افزایش یافت که 24 درصد بیشتر به دلیل خرده فروشی و ادامه بهبود در سفر بود.


تصویر ویژه: Shutterstock/Jane0606

منابع:
Alphabet Q1 2022 Call Aarnings Call Webcast, YouTube
Alphabet نتایج سه ماهه اول 2022 را اعلام کرد، Alphabet Investor Relations

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور