خلاصه اخبار مرکز داده: DCW Keynotes، Vodafone Layoffs | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، ما می خواهیم این کار را برای متخصصان مرکز داده آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم ترین داستان های هفته را پیدا کنند.

خلاصه اخبار دانش مرکز داده آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در صنعت مرکز داده – از سرمایه‌گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت، به شما ارائه می‌دهد.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، در خبرنامه روزانه Data Center Knowledge مشترک شوید تا محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

Data Center World نکات کلیدی را اعلام می کند

از آنجایی که Data Center World در افق است، کنفرانس سخنرانی‌های اصلی خود را از جمله صحبت‌های دکتر بورچین کاپلان اوغلو، معاون نوآوری در آزمایشگاه‌های صنعت اوراکل، کیان گوهر آینده‌نگر، و بیل کلیمن، ویراستار مشارکت‌کننده Data Center Knowledge، اعلام کرد.

علاوه بر این، یک پنل کلیدی با شوتا صراف، رئیس نوسازی شبکه در Equinix، هفته نامه ربکا، معاون مهندسی سیستم های سخت افزاری در Cloudflare، و گریما کوچار، مهندس ارشد برجسته در Dell، چگونگی اتصال، داده ها و محاسبات جدید را بررسی خواهند کرد. حجم کار در حال تغییر و نوسازی زیرساخت مرکز داده است.

با این خلاصه ویدیویی از رویداد سال گذشته حال و هوای Data Center World 2023 را پیدا کنید. در اینجا، ایهاب تارازی، مدیر ارشد Dell و جاناتان کینگ، مدیر درآمد سوییچ، در مورد آینده محاسبات لبه بحث می کنند.

مرکز داده مایکروسافت باعث آشفتگی می شود

در هلند، تنش‌ها بین کشاورزان هلندی و مایکروسافت به نقطه جوش رسیده است، زیرا مراکز داده در مقیاس بزرگ همچنان در زمین‌های کشاورزی حاصلخیز رشد می‌کنند.

در میان بحران نیتروژن و اهداف سختگیرانه زیست محیطی، یک جنبش سیاسی رو به رشد (جنبش شهروند کشاورز) به دنبال توقف ساخت مراکز داده عظیم است. با این حال، جدیدترین مرکز داده مایکروسافت، علیرغم نداشتن مجوز، از صف جهش کرده است و باعث گریه اعضای شورای محلی شده است.

از آنجایی که جهان به تقاضای ذخیره سازی و قدرت پردازش بیشتر داده ادامه می دهد، بدون شک نبرد بین نگرانی های زیست محیطی، جوامع محلی و غول های فناوری ادامه خواهد داشت.

صنعت مرکز داده روی هوش مصنوعی شرط بندی می کند

در این هفته، کارشناسان صنعت پیش‌بینی کردند که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند بخش مرکز داده را تغییر شکل دهد – از امنیت فیزیکی گرفته تا مدیریت انرژی تا واکنش به حوادث – و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری مرتبط با یادگیری ماشینی خود را دو برابر کردند.

پس از اینکه درآمد سه ماهه میکرون با افت 53 درصدی مواجه شد، سانجی مهروترا، مدیرعامل چیپس در زمینه هوش مصنوعی، پیش‌بینی می‌شود که سیلیکون حافظه و ذخیره‌سازی با تکثیر برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT تقاضای بالایی خواهد داشت. در همین حال، Supermicro یک سرور جدید خنک‌کننده مایع مستقل را به‌طور خاص برای بارهای کاری هوش مصنوعی طراحی کرده است.

کره جنوبی قانون چیپس را تصویب کرد

در ادامه رقابت تراشه ها، پارلمان کره جنوبی روز پنجشنبه لایحه ای را برای کمک به تقویت صنعت نیمه هادی این کشور تصویب کرد.

این لایحه که به قانون K-Chips معروف است، به شرکت های بزرگی که در تاسیسات تولیدی سرمایه گذاری می کنند 15 درصد اعتبار مالیاتی و شرکت های کوچکتر 25 درصد اعتبار می دهد. مقامات امیدوارند که این معافیت‌های مالیاتی باعث افزایش سرمایه‌گذاری در صنعتی شود که اخیراً تقاضای «کاهش» را تجربه کرده است.

Vodafone برای اخراج آماده می شود

وودافون آلمان در حال برنامه ریزی برای اخراج 1300 کارمند، عمدتاً در پست های مدیریت و مدیریت، به عنوان بخشی از برنامه گروه وودافون برای صرفه جویی 1 میلیارد یورویی تا سال 2026 است.

فیلیپ روگ، مدیر عامل شرکت Vodafone آلمان، این کاهش ها را “گامی دردناک” به سمت “[financing] جاه طلبی های ما.» مطمئن . . . اما وقتی شما کسی نیستید که شغل خود را از دست می دهید، گفتن آن بسیار ساده تر است.

سایر مطالب عالی (به علاوه یک ویدیو) در DCK این هفته

هنگام ارزیابی پایداری مرکز داده، شیطان در جزئیات است. واقعاً یک مرکز داده مشخص چقدر سبز است؟ یک گزارش جدید توسط Cirrus Nexus نشان می‌دهد که پاسخ می‌تواند به طور قابل توجهی بر اساس عواملی مانند زمان روز یا فصل متفاوت باشد. در اینجا مواردی است که هنگام ارزیابی گزینه های پایداری مرکز داده خود در نظر بگیرید.

چه زمانی – و چه زمانی – برای ورود همه جانبه در Cloud Migration. آیا باید در فضای ابری همه کاره شوید؟ کریس توزی مزایا و معایب مهاجرت جزئی در مقابل مهاجرت کامل ابر را می سنجد.

ساخت و ساز صنعتی و مراکز داده مدرن. در این خلاصه ویدیویی DCW 2022، امی مارکز، معاون ساخت و ساز صنعتی در Autodesk، توضیح می‌دهد که چگونه ماژول‌های پیش ساخته می‌توانند با چالش‌های ساخت مرکز داده مدرن مقابله کنند.

الگوهای احراز هویت برای ایمن سازی حساب های فنی در فضای ابری. حساب‌های فنی در فضای ابری می‌توانند هدف اصلی عوامل مخرب باشند. کلاوس هالر، مشارکت‌کننده DCK، الگوهای احراز هویت را برای محافظت از حساب‌های شما در برابر دسترسی غیرمجاز تجزیه می‌کند و نمونه‌های ملموسی از نحوه استفاده از این الگوها در Azure و AWS ارائه می‌دهد.

این همه برای این هفته است. کدام یک از این داستان ها برای شما مهمتر است؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور