خطر نظامی کردن هوش مصنوعی

تیتر اخیر نیوزویک «روبات‌های قاتل چین می‌آیند» را فریاد زد.

عصر جدیدی از جنگ های مجهز به هوش مصنوعی می تواند به چیزی تبدیل شود که برخی کارشناسان آن را بزرگترین خطر برای بقای نوع بشر می نامند.

یک سیستم هوش مصنوعی را تصور کنید که به هر کسی که یک اتصال اینترنتی اولیه دارد، نحوه ایجاد سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی را آموزش می دهد. اگر سازمان های تروریستی از این اطلاعات استفاده کنند، نتایج فاجعه بار خواهد بود.

فراتر از تسلیحات، چندین کشور بزرگ شروع به توسعه «ربات‌های قاتل» کاملاً خودمختار و مجهز به هوش مصنوعی برای جایگزینی سربازان خود در میدان نبرد کرده‌اند، و تنها می‌توان تصور کرد که این کار چگونه انجام می‌شود. سربازان انسانی می توانند تصمیمات فوری بگیرند و از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند. بعید است که روبات های قاتل هوش مصنوعی چنین توانایی را داشته باشند.

چین تنها یکی از چندین کشوری است که بر توسعه هوش مصنوعی برای ارتش خود از جمله کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای جدید مجهز به هوش مصنوعی متمرکز شده است.

در واقع، طبق گزارش کارشناسان، این کشور با سرعت هشدار دهنده ای در حال پیشرفت است – به گفته کارشناسان، پنج برابر سریعتر از ایالات متحده.

ارتش ایالات متحده در حال حاضر از هوش مصنوعی برای خلبانی پهپادهای نظارتی در ماموریت های نیروهای عملیات ویژه استفاده می کند و به اوکراین در جنگ خود علیه روسیه کمک کرده است. هوش مصنوعی همچنین تناسب اندام سربازان را ردیابی می کند، پیش بینی می کند که هواپیماهای نیروی هوایی چه زمانی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و به نظارت بر رقبا در فضا کمک می کند.

واضح است که …

Source link