خس…راز مدیریت اسرار: آنچه باید بدانید

مدیریت اسرار فقط حفاظت از اطلاعات حساس نیست. این در مورد اطمینان از دسترسی یکپارچه و ایمن به این اطلاعات در هر زمان و مکان مورد نیاز است. اسرار فاش شده دلیل اصلی بسیاری از نقض‌های امنیتی برجسته هستند، بنابراین ما با Vlad Matsiiako از Infisical صحبت کردیم تا درباره مدیریت مخفی و اینکه چرا هنوز برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل بزرگی است، بیشتر بدانیم.

این مصاحبه ویدیویی کامل است:

مدیریت اسرار چیست؟

مدیریت اسرار شامل مدیریت امن اطلاعات حساس مانند کلیدهای API، رمزهای عبور، گواهی ها و نشانه های دسترسی است. این اسرار برای تعامل ایمن بخش‌های مختلف زیرساخت ضروری هستند. به عنوان مثال، پایگاه های داده باید به برنامه ها متصل شوند و سرورها باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

راه حل های مدیریت اسرار تضمین می کند که این تعاملات به طور ایمن و کارآمد انجام می شود، بدون اینکه اطلاعات حساس در معرض اشخاص غیرمجاز قرار گیرد.

مشکل چیه؟

با پیچیده تر شدن سیستم های نرم افزاری، چالش مدیریت ایمن و توزیع اسرار تشدید می شود. بخش‌های مختلف یک سیستم – چه پایگاه‌های داده، برنامه‌های کاربردی یا سرورها باشند – باید به طور ایمن به هم متصل شوند. روش های سنتی مدیریت این اسرار اغلب دستی، مستعد خطا، و مقیاس پذیر نیستند. این…

Source link