حس Oracles قیمت در DeFi

عکس پروفایل نویسنده

@nikolaoskostنیکولاس کوستوپولوس

کاوش در DEFI و تحقیق در مورد مکانیزم های تشویقی DAOs من به ایجاد شرکت های نوپا و رشد سازمان کمک می کنم

آزمایشگاه های Huobi DeFi ، آخرین سرمایه مبادله ارز رمزنگاری شده چینی Huobi ، بستر تحقیق ، سرمایه گذاری و ساخت اکوسیستم دفی است. نمونه کارهای سرمایه گذاری چینی برای صنعت دفی با تمرکز بر اعطای وام ، مبادلات غیرمتمرکز و بازارهای مشتقه ، اولین گزارش تحقیقاتی خود را با عنوان “قیمت اوراکل: یک زیرساخت ضروری” منتشر کرده است. این یک مورد قوی برای تصویب و استفاده از پروژه های اوراکل است و نشان می دهد که اوراکل قیمت بخشی جدایی ناپذیر از زیرساخت خدمات مالی غیرمتمرکز است.

زنجیره های بلوکی نمی توانند با رویدادهای خارج از شبکه ارتباط برقرار کنند ، در حالی که لایه های برنامه تسهیل حل اختلاف ، انحلال و مدیریت ریسک بدون اطلاعات خارج از زنجیره امکان پذیر نیست. Oracles پیام رسان رویدادهای خارج از زنجیره زیرساخت های بلاکچین هستند.

طبق تحقیق ، بخش DeFi تفاوت های چشمگیری با صنعت مالی سنتی دارد از جمله:

فقدان گزینه های مناسب برای مدیریت صحیح ریسک ؛

زمان در دنیای درون زنجیره ای گسسته است تا مداوم ، و براساس بلوک به بلوک اندازه گیری می شود.

سازندگان فعلی بازار خودکار برای اطمینان از عدم انحراف قیمت AMM DEX از قیمت واقعی بازار ، به داوطلبین متکی هستند.

تأمین کنندگان نقدینگی به دلیل داشتن مواجهه با بازار در دارایی های ناپایدار ، به اندازه کافی جبران نمی شوند.

این گزارش دوره مه-سپتامبر 2020 را بررسی می کند ، که در آن Chainlink و پروتکل Nest (یک پروژه شگفت آور دیگر) در میان مصرف کنندگان هزینه های گاز TOP25 Ethereum ظاهر می شوند. در ماه اکتبر ، به نظر می رسید که این دو پروژه در میان مصرف کنندگان برتر ETH هستند ، که در زمان نوشتن مقاله تقریباً 2.5 میلیون دلار ETH هزینه کرده اند. به همین ترتیب ، در حالی که شاخص جستجوی Google در مورد كلمه کلیدی “blockchain oracle” نزدیک به صفر بود ، ما در تابستان متوجه جهشی در عبارات جستجو شدیم ، روند به نظر می رسد در پاییز نیز ادامه یابد. پایین بودن شاخص جستجوی گوگل به معنای پتانسیل رشد بیشتر است زیرا اوراکل ها همچنان زیرساخت اصلی بلاکچین هستند که هنوز کشف نشده به نظر می رسد.

دو نوع خطابه وجود دارد – متمرکز و غیرمتمرکز.

متمرکز

از جمله اوراکل های متمرکز قابل توجه ، Coinbase Price Oracle است که API Coinbase Pro را به عنوان منبع داده در نظر می گیرد و بعداً نقاط داده را با انحراف قابل توجهی حذف می کند. پروژه های DeFi که درخواست هزینه داده دارند می توانند با فعال کردن تأیید کلید عمومی با Coinbase Price Oracle تماس بگیرند.

در حالی که مبادلات متمرکز کاربرد بیشتری دارند ، فقط به دلیل نگرانی های امنیتی ، کمی پذیرش وجود دارد. یک حمله معمولی را می توان توسط مهاجم با کنترل منابع داده های اوراکل ترتیب داد ، و سپس اطلاعات مخرب را به یک قرارداد هوشمند که متکی به داده ها است ، منتقل می کند ، در نتیجه فضای تجارت غیرمتمرکز را آلوده می کند.

غیر متمرکز

سخنان غیرمتمرکز به طور گسترده ای توسط سیستم عامل های DeFi مانند خدمات وام ، مشتقات و برخی DEX ها پذیرفته شده است که همگی برای دسترسی به داده های قیمت به یک سخنرانی معتبر نیاز دارند.

اکوسیستم اتریوم:

اکوسیستم اتریوم عمدتا شامل چهار پروژه اوراکل غیرمتمرکز است: Chainlink ، Band Protocol ، Tellor و پروتکل Nest.

Chainlink تغذیه 55 جفت معاملاتی از جمله 30 جفت فیات را فراهم می کند. حداقل 2.5 میلیارد دلار مقادیر قفل شده در دارایی های رمزنگاری است که به سخنان قیمت Chainlink اشاره می کنند.

پروتکل باند فراتر از ارزهای رمزپایه نیز می تواند از طریق Web API های سنتی با اسکریپت گفتاری سفارشی به منابع داده مطمئن مانند آب و هوا ، قرعه کشی یا حتی نرخ بیکاری متصل شود.

Tellos برای حفظ کیفیت داده ها روش قدیمی اثبات کار همراه با مفهوم staking را به کار می برد. کاربران می توانند با افزودن نشانه Tellor به عنوان نکته اطلاعات را درخواست کنند.

به طور کلی ، سخنان غیرمتمرکز ، روند تولید قیمت به شرح زیر ایجاد می شود:

بارگذاری داده های خارج از زنجیره> اعتبار سنجی از طریق زنجیره> داده های خبره

البته ، اوراکل غیرمتمرکز Ethereum به دلیل ازدحام شبکه Ethereum و شرایط شدید بازار ، مانند آنچه در پنجشنبه سیاه است ، احتمالاً به روز نخواهد شد.

اکوسیستم Polkadot:

شبکه Kylin با هدف ایجاد یک بستر چند زنجیره ای برای تأمین انرژی اقتصاد داده ، هدف آن ایجاد زیرساخت داده برای DeFi و Web 3.0 است که توسط Polkadot طراحی شده است. Open API و SDK شبکه Kylin با استفاده از قدرت Polkadot / Substrate Framework در شبکه های باز ، هرگونه برنامه کاربردی و زنجیره بلوکی (مانند parachains و parathreads) را بلافاصله اما شفاف ، قابل اعتماد و معتبر در داده های بازار خارج از زنجیره و منابع داده های اجتماعی ارائه می دهد. .

شبکه Kylin نشان دهنده توسعه و افزایش هم افزایی توانایی کارگران خارج از زنجیره است زیرا نه تنها دسترسی ، مدیریت ، بینش ، هماهنگی برای مجموعه بیشتری از منابع داده را فراهم می کند ، بلکه اعتبار و عدم تمرکز منابع داده را نیز تقویت می کند.

Kylin به دلیل ضعف های Ethereum ، به ویژه هزینه های بالای معامله و مقیاس پذیری کم ، Polkadot را انتخاب کرده است. بنابراین ، اجرای مبتنی بر شبکه Polkadot و قابلیت همکاری بین زنجیره ای آن ، راه حل بهتری برای اکوسیستم بلاکچین است.

Kylin از بنیاد Web3 کمک هزینه دریافت کرده است. طبق گفته Polkadot ، هدف این برنامه کمک هزینه مدیریت اکوسیستم وب 3.0 و مدیریت دقیق منابع بنیاد Web3 است. “ما کمکهای مالی ارائه می دهیم که به اعتقاد ما بیشترین تأثیر را بر اکوسیستم وب 3.0 در دراز مدت خواهد داشت.”

Kylin یکی از معدود برندگان گراند در رقابتی ترین موج اعطای کمک مالی تاکنون ، موج 8 است. از طریق Polkadot ، Kylin می تواند از طریق ویژگی های جدید قابلیت همکاری پل زنجیر پل Polkadot ، اجازه کار بر روی هر زنجیره موجود و به طور بالقوه هر زنجیره جدید در آینده را بدهد.

این پروژه از جمله پروژه های سخنرانی است که هنوز توکن راه اندازی نکرده است ، اگرچه مسلم است که انتظار می رود در آینده نزدیک از آنجا که tokenomics بخشی جدایی ناپذیر برای حفاظت از شبکه است.

اکوسیستم هارمونی

هر دو Chainlink و Band Protocol در حال ساختن سخنان غیرمتمرکز بر روی Harmony هستند. این پروژه با تقسیم نه تنها گره های شبکه بلکه وضعیت بلاک چین به خرده ریزها ، لبه خود را به عنوان یکی از برترین زنجیره های بلوک برای امنیت و مقیاس پذیری از طریق خرد کردن تقویت کرده است – مقیاس بندی بصورت خطی در هر سه جنبه ماشین ، معاملات و ذخیره سازی.

علاوه بر این ، هارمونی برای تحقق توافق سریع معاملات بلوکی به یک BFT سریع (FBFT) که منجر به هزینه های معامله کم و نهایی شدن زمان 1 بلوک در Harmony Mainnet می شود ، در مورد مقاومت در برابر مقاومت در برابر خطای بیزانسی (PBFT) آزمایش کرده است. تا به امروز ، شبکه بیش از 20 میلیون بلوک تولید کرده است و هیچ مشکلی ندارد.

یک تیم کوچک در جامعه هارمونی قبلاً شروع به ساخت برنامه ای برای انتخاب استفاده از Band Oracles on Harmony کرده اند. تا آن زمان ، در اینجا یک نمودار سیستم به صورت a تیزر?

مقایسه اوراکل های غیرمتمرکز

تأخیر قیمت و انحراف قیمت دو عامل اصلی خطر در تمام زیرساخت های سخنرانی است. محققان Huobi DeFiLabs نتیجه گرفتند که ازدحام شبکه یا کمبود خوراک قیمت می تواند باعث تاخیر در قیمت شود و باعث انحراف قیمت شود. این دو عامل خطر می تواند بر عملکرد سایر سیستم عامل های DeFi بر این سخنورها تأثیر بگذارد. متأسفانه به دلیل اینکه دنیای خارج از زنجیره با زمان مداوم کار می کند راهی برای حذف تأخیر قیمت و انحراف قیمت وجود ندارد ، اما دنیای درون زنجیره ای احتیاطاً به صورت بلوکی اجرا می شود. در حقیقت ، انتقال تجربه دارایی از خارج از زنجیره به زنجیره ای سه قیمت متفاوت با انحراف اندک تولید می کند: قیمت ارز ، قیمت خوراک نظری اوراکل و قیمت زنجیره ای (قیمت واقعی تولید شده توسط اوراکلز).

به همین ترتیب ، در یک گزارش اخیر که به اوت سال 2020 برمی گردد ، آکادمی OKEx پیشنهاد داد که علی رغم هیاهوی تبلیغاتی ، سخنان زنجیره بلوکی می تواند پتانسیل زیادی را ارائه دهد. بدون داده های خارجی ، سودمندی قراردادهای هوشمند فقط به برنامه هایی محدود می شود که فقط به داده های زنجیره ای تکیه می کنند. اتخاذ آینده فناوری قرارداد هوشمند در آینده باید تقاضای زیادی برای سایر خدمات صنایع اخلاقی نیز ایجاد کند.

در مصاحبه ای با OKEx Insights ، مایکل زمروز ، بنیانگذار تلور ، استدلال کرد که بازار تازه شروع شده است:

“من فکر می کنم سال 2020 اولین سالی بود که اکثر مردم درباره سخنورها و اهمیت آنها در امنیت قرارداد هوشمند به عنوان یک بخش اصلی از زیرساخت های رمزنگاری آموختند. منطقی است که بازار این ارزش را درک کند. “

در یادداشت مشابه ، مدیر عامل شبکه Kylin ، دیلن دودنی ، اظهار داشت:

“بازار همیشه در حال حل و فصل و حل مشکلات اساسی است. اتصال به دنیای واقعی به بلاکچین یک مشکل اساسی است و به دلیل اینکه رمزنگاری در آستانه تصویب جریان اصلی است ، به یک نیاز حاد تبدیل شده است. این سهم ها هم برای رمزنگاری به طور کلی و هم برای راه حل های غیر متمرکز اوراکل به طور خاص زیاد است ، زیرا آنها واقعاً به دیگری برای وقوع تکامل بعدی نیاز دارند: دنیای بلاکچین. ”

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور