جاذبه ماندگار هنگ کنگ | دانش مرکز داده

هنگ کنگ یک شهر قابل توجه است. در بسیاری از تاریخ کوتاه خود، به عنوان دروازه بین شرق و غرب عمل کرد. این کشتی که توسط بریتانیا در سال 1841 تأسیس شد، از کشتی‌های اروپایی استقبال کرد و آنها را قادر ساخت تا با بقیه آسیا تجارت کنند.

در عصر دیجیتال، همان شهر به سرعت به عنوان یک مرکز داده کلیدی در حال ظهور است. از همان ارتباطات تاریخی استفاده می‌کند که آن را به یک مرکز مالی جهانی تبدیل کرده است، با کابل‌های فیبری با ظرفیت بالا که آن را به سرزمین اصلی چین و اقتصادهای شلوغ ژاپن، کره، سنگاپور، مالزی، تایلند و فیلیپین متصل می‌کند.

با این حال، ساخت و راه اندازی مراکز داده در این منطقه با مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد همراه است: کمبود زمین مناسب برای ساخت و ساز، محدودیت های درک شده قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ، و یک رژیم پیچیده قانونی و نظارتی که از چین ناشی می شود. اصل یک کشور، دو سیستم

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چشم انداز زیرساخت های منطقه ای، دانش مرکز داده با ریموند تانگ، مدیر عامل SuneVision، بزرگترین اپراتور مرکز داده هنگ کنگ، گفتگو کرد.

تانگ گفت: «14 کابل زیردریایی درون‌آسیایی وجود دارد که از این تعداد، 11 کابل در واقع در هنگ‌کنگ فرود می‌آیند، زیرا موقعیت جغرافیایی آن مرکزی است». DCK. تنش های ژئوپلیتیکی و جنگ تجاری را از بین ببرید، فقط به فناوری و جغرافیا نگاه کنید. [factors]هنگ کنگ یک مرکز طبیعی است.

جغرافیا و سرنوشت

SUNeVision در سال 2001 به عنوان یک سرمایه گذاری مرکز داده متعلق به Sun Hung Kai Properties، بزرگترین توسعه دهنده املاک هنگ کنگ تاسیس شد. امروز، پنج تأسیسات حمل‌ونقل خنثی را در سراسر شهر اجرا می‌کند که مجموعاً 70 مگاوات ظرفیت برق و حدود 1.4 میلیون فوت مربع فضا دارند.

SUNeVision در حال حاضر در حال ساخت سه مرکز داده دیگر است، زیرا به دنبال افزایش فضای تحت مدیریت خود – از جمله 10 مگاوات است. فنلینگ تسهیلات اختصاص یافته برای یک hyperscaler منفرد بدون نام و MEGA IDC، بزرگترین مرکز داده در هنگ کنگ که با ظرفیت توان اندازه گیری می شود.

از 11 کابل زیردریایی فوق الذکر که هنگ کنگ را به سایر نقاط جهان متصل می کند، 9 کابل در مراکز داده SUNeVision فرود می آیند. مزایای این امر به قدری جذاب است که این شرکت از قبل شروع به ساخت ایستگاه های فرود کابلی کرده است و به دنبال سرمایه گذاری در پروژه های شبکه آینده است.

یکی از مشکلات اصلی پیش روی مشاغلی که مایل به راه اندازی مراکز داده در هنگ کنگ هستند، ساخت و ساز زمان بسیار طولانی است. در برخی از بازارها در ایالات متحده، اروپا، و حتی سرزمین اصلی چین، مرکز داده را می توان ظرف شش تا نه ماه تحویل داد. تانگ گفت، در هنگ کنگ، این فرآیند معمولاً چهار تا پنج سال طول می کشد – و این مدت زمان زیادی است تا برای بازگشت سرمایه منتظر بمانید. سریعترین پروژه این شرکت، MEGA Plus، از ابتدا تا پایان 3.5 سال طول کشید.

چیزی به سادگی گرفتن مجوز برای حفر جاده برای نصب برق اضافی یا کابل های شبکه می تواند یک چالش باشد، فقط به دلیل تراکم ترافیک شهر. او گفت که شبکه برق توسط دولت تنظیم می شود و درخواست برای مجوز می تواند «چند سال» طول بکشد.

مشکل دیگری که توسعه دهندگان مرکز داده محلی با آن مواجه هستند کمبود زمین است: هنگ کنگ از بحران مسکن رنج می برد و به عنوان گران ترین جهان رتبه بندی شد. مشاور املاک بازار توسط CBRE در سال 2020 – بسیار جلوتر از نیویورک و لس آنجلس.

یکی از راه‌حل‌های این امر، ایجاد است – و این دقیقاً همان کاری است که شرکت‌های مرکز داده انجام می‌دهند، نه فقط در هنگ کنگ، بلکه سایر شهرهای بسیار متراکم، مانند سنگاپور و مونیخ.

«چالش در واقع نحوه ایجاد مراکز داده با ارتفاع بالا است. به عنوان مثال، MEGA-i ما یک ساختمان 33 طبقه است که همه 100٪ مرکز داده است. «در هنگ کنگ، کمبود زمین واقعی است و قیمت آن ارزان نیست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر اینچ از سطح ناخالص کف را بهینه می‌کنیم.»

البته راه دیگری برای افزودن سرورهای بیشتر در فضای محدود برای افزایش چگالی توان آنها وجود دارد – و مراکز داده در هنگ کنگ نیز این کار را انجام می دهند. “این به نفع است که تا حد ممکن قدرت را به GFA محدود وارد کنیم [gross floor area] و سپس به مشتری اجازه دهید تا رک سرور خود را بر اساس 5 کیلووات در هر رک، یا 10 کیلووات در هر رک، یا حتی 15 کیلووات افزایش دهد – هر چه بالاتر برای ما بهتر باشد، زیرا می‌توانیم آنها را مطابق با آن شارژ کنیم.

SUNeVision مانند سایر ارائه‌دهندگان بزرگ هم‌محلی – به ویژه Equinix – شروع به ترویج ارتباط متقابل با مشتریان فعلی به عنوان یکی از مزایای سرورهای مسکن در امکانات خود کرده است. تانگ گفت که این شرکت از 15000 اتصال داخلی پشتیبانی می کند – حدود 40 درصد بیشتر از آنچه در مراکز داده محلی Equinix موجود است.

او افزود: «دروازه‌های ابری چین، و دروازه‌های ابری ایالات متحده، همگی برای همتاسازی و ارتباط با یکدیگر در کنار ما هستند».

تانگ از نحوه کسب درآمد شرکت پنهان نمی‌کند: «هنگ کنگ یک مرکز است و داده‌های داغ چیزی است که مشتری نهایی مایل به پرداخت آن به ابر است. [provider]، و ابر [provider] حاضر است به ما پرداخت کند.

در هنگ کنگ، عرضه با کیفیت بالا زیاد نیست، اما تقاضا وجود دارد و همچنان در حال رشد است. در نتیجه، ما می‌توانیم قیمت مناسبی را بر اساس پرتفوی با کیفیت بالا دریافت کنیم تا از بازده مالی خوبی برخوردار شویم.»

بازده مالی خوب، در این مورد، به معنای 996 میلیون دلار هنگ کنگ درآمد در نیمه اول سال 2022، با حاشیه سود خالص 41 درصد است.

در مورد تأثیر قانون بحث‌برانگیز امنیت ملی هنگ‌کنگ، که پیش‌بینی می‌شد باعث مهاجرت کسب‌وکارهای آمریکایی و اروپایی از شهر شود، تانگ گفت که تأثیری بر جذب مشتری یا سود شرکت نداشته است.

او گفت: «اعداد و ارقام خودشان صحبت می‌کنند. CAGR سه ساله هنوز 11 درصد است. در دوره 12 ماهه پس از ابلاغ قانون امنیت ملی در هنگ کنگ، دوباره به اوج تاریخی رسیدیم. از نقطه نظر مرکز داده، درآمد در واقع 14 درصد سال به سال در آن سال خاص افزایش یافته است. ما مشتریان بیشتری داشتیم که وارد می شدند تا بیرون.

این مشتریان هنگ کنگ را مکانی برای انجام تجارت می دانند. من فکر می کنم این واقعا کلیدی است. تا زمانی که پذیرش ابر در حال افزایش است، بسیاری از شرکت‌ها چیزها را به سمت ابر منتقل می‌کنند، باید فضای مرکز داده بیشتری را تهیه کنند. این به همان سادگی است.”

او همچنین پیش‌بینی کرد که فروشندگان ابری چینی در آینده چه خواهند کرد: «میوه‌های کم آویزان، بازارهای آسان و با رشد بالا در چین به نقطه خاصی رسیده‌اند. [cloud vendors] باید به خارج از چین بیایید تا یک کمربند یک جاده را دنبال کنید، به آسیای جنوب شرقی، سایر بخش‌های آسیا بروید تا موج دیگری از رشد را به دست آورید. و هنگ کنگ اولین ایستگاهی است که آنها با آن خیلی راحت هستند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور