شرکت Broadcom VMware را به قیمت 61 میلیارد دلار در قرارداد فناوری ثبت می‌کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Broadcom Inc موافقت کرد که شرکت رایانش ابری VMware Inc را به مبلغ 61 میلیارد دلار در یکی از بزرگترین معاملات فناوری تمام دوران بخرد و این سازنده تراشه را به نیروی بزرگتری در نرم افزار تبدیل کند.

بر اساس بیانیه روز پنجشنبه، سهامداران VMware می توانند برای هر سهم VMware 142.50 دلار به صورت نقدی یا 0.2520 سهم از سهام Broadcom دریافت کنند. این پیشنهاد حدود 44 درصد حق بیمه به قیمت پایانی VMware در 20 می، آخرین روز معاملاتی قبل از گزارش بلومبرگ از مذاکرات احتمالی خرید، نشان می دهد.

این معامله بزرگ‌ترین تصاحب تا به حال برای یک سازنده تراشه است و ولگردی و ولگردی برای خرید هاک تان، مدیر اجرایی Broadcom، که یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین شرکت‌ها را در این صنعت ساخته است، گسترش می‌دهد. VMware پیشنهادات نرم افزاری Broadcom را تقویت می کند – بخش کلیدی استراتژی Tan در سال های اخیر. او در سال 2018 شرکت سازنده نرم افزار CA Technologies و تجارت امنیت سازمانی Symantec Corp را در سال 2019 خریداری کرد.

پیشنهاد Broadcom – که در زمان رکود بازار برای سهام فناوری ارائه می شود – از حمایت سهامداران کلیدی VMware، مایکل دل و سیلور لیک برخوردار است و شامل یک شرط به اصطلاح فروشگاهی است که به VMware اجازه می دهد تا پیشنهادات رقیب را درخواست کند.

Broadcom، یکی از با ارزش ترین شرکت ها در صنعت تراشه، قطعات را برای هر چیزی از آیفون گرفته تا تجهیزات صنعتی می فروشد. اما برخی از بزرگترین رشد خود را از مراکز داده – مرکز سرورهای عظیمی که خدمات رایانش ابری را تامین می‌کنند – و افزایش حجم نرم‌افزار به آن کمک می‌کند تا به این بازار بیشتر خدمت کند.

این خرید به مجموعه ای از معاملات برای صنعت فناوری جهانی در سال جاری می افزاید. شرکت مایکروسافت در ژانویه موافقت کرد که ناشر بازی های ویدیویی Activision Blizzard Inc را به مبلغ 69 میلیارد دلار خریداری کند. کنسرسیومی تحت حمایت Vista Equity Partners در حال خرید نرم افزار Citrix Systems Inc. به مبلغ 13 میلیارد دلار است و ایلان ماسک در ماه آوریل اعلام کرد که شرکت توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کرده است. بزرگترین معامله قبلی که شامل یک سازنده تراشه بود، خرید 34.1 میلیارد دلاری Xilinx توسط AMD Inc بود.

تان در ماه مارس به سرمایه گذاران هشدار داده بود که در جستجوی معاملات است و در آن زمان گفته بود که شرکت ظرفیت خرید “اندازه خوب” را دارد. خبر بلومبرگ ابتدا گزارش داد که مذاکرات VMware در 22 می در جریان بود و سهام این شرکت در روز بعد 25 درصد افزایش یافت.

کاهش هزینه ها بخش مهمی از استراتژی تان در هنگام خرید شرکت ها بوده است. به گفته Sanford C. Bernstein، Broadcom پایه هزینه در CA و تجارت Symantec را 60٪ تا 70٪ کاهش داد.

تان در بیانیه ای گفت: «بر اساس سابقه اثبات شده ما در M&A موفق، این معامله تجارت نرم افزارهای نیمه هادی و زیرساختی پیشرو ما را با یک پیشگام و مبتکر نمادین در نرم افزار سازمانی ترکیب می کند.

Broadcom از کنسرسیومی از بانک ها تعهداتی به مبلغ 32 میلیارد دلار به عنوان تأمین مالی بدهی جدید و کاملاً متعهد برای کمک به تأمین مالی این معامله دریافت کرده است و انتظار می رود در سال مالی 2023 برادکام تکمیل شود. Broadcom همچنین 8 میلیارد دلار از بدهی خالص VMware را تقبل خواهد کرد. این معامله شامل یک پیشنهاد فروشگاهی است که در آن VMware می تواند پیشنهادهای جایگزین را برای 40 روز درخواست کند.

Broadcom قبلاً در حال مذاکره برای خرید SAS Institute Inc.، یک شرکت نرم افزاری نزدیک به ارزش 15 تا 20 میلیارد دلار بود. اما این گفتگوها سال گذشته بدون توافق پایان یافت.

بلندپروازانه ترین تلاش Broadcom برای تصاحب تا کنون نیز مورد توجه قرار نگرفت. این شرکت تلاش کرد تا شرکت سازنده تراشه‌های رقیب کوالکام را بخرد اما پس از مقاومت دولت ترامپ مجبور شد در سال 2018 از این معامله کناره‌گیری کند. مقر Broadcom در سنگاپور در آن زمان موضوعی برای تنظیم کننده ها بود، اما این شرکت از آن زمان محل اقامت خود را به ایالات متحده تغییر داده است. اکنون در سن خوزه، کالیفرنیا، حدود 20 مایلی از مقر VMware در پالو آلتو مستقر است.

VMware یک شرکت پیشرو در دره سیلیکون است که در سال 1998، همان سال با گوگل، تاسیس شد. نرم افزار مجازی سازی را اختراع کرد که برنامه ها و بارهای کاری را روی تعداد کمتری از رایانه های سرور یکپارچه می کرد. این نوآوری مدیریت بیش از یک برنامه را برای سرورها آسان تر کرد.

چنین نرم‌افزاری زمانی ارزشمند بود که کسب‌وکارها سرورهای خود را مدیریت می‌کردند، اما از آنجایی که شرکت‌ها بیشتر به ارائه‌دهندگان غول ابری تکیه کردند، نقش VMware کمتر مشخص بود. این شرکت برای حفظ رشد تلاش کرد و در نهایت با Amazon.com Inc.، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری و خدمات، مشارکت کرد.

به گفته آنجلو زینو، تحلیلگر در CFRA، حتی با وجود چالش‌ها، VMware می‌تواند به «جواهرات بخش نرم‌افزار Broadcom» تبدیل شود.

VMware قبلاً تغییر کرده است. در سال 2004، توسط غول فناوری ذخیره سازی EMC Corp خریداری شد، که سپس بخشی از سهام خود را به عنوان بخشی از عرضه اولیه عمومی VMware سه سال بعد فروخت. زمانی که آن شرکت EMC را در سال 2016 خریداری کرد، این تجارت به Dell Technologies Inc.

VMware سال گذشته از دل جدا شد، اما دل و پشتیبان سهام خصوصی Silver Lake همچنان سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت نرم‌افزاری هستند.

نرم افزار به کاهش اتکای Broadcom به تراشه ها کمک می کند. اما حملات قبلی آن به آن بازار همیشه مورد تشویق سرمایه گذاران قرار نگرفته است. تان استدلال کرده است که او به دنبال کسب‌وکارهایی است که «فرانچایز» هستند – مشاغلی که موقعیت بازار قوی‌تری دارند و می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری هنگفت سودآورتر شوند.

تراشه‌سازانی مانند برادکام در سال‌های اخیر از فروش پررونقی برخوردار بوده‌اند که به دلیل گسترش نیمه‌هادی‌ها به محصولات بیشتر – و همچنین نیاز به فناوری کار از خانه در طول همه‌گیری جهانی، تقویت شده است. اما تان هشدار داده است که دوران رونق احتمالا دوام نخواهد آورد.

حتی پس از ارائه پیش بینی فروش خوب در ماه مارس، تان گفت که صنعت نیمه هادی نمی تواند در مسیر فعلی خود باقی بماند. او انتظار دارد که کسب و کار تراشه ها تا نرخ رشد تاریخی حدود 5 درصد کاهش یابد.

او در آن زمان در یک کنفرانس تلفنی گفت: “اگر کسی خلاف این را به شما می گوید، باور نکنید، زیرا هرگز اتفاق نیفتاده است.” او گفت که رهبران صنعت ادعا می کنند که صنعت نیمه هادی می تواند با نرخ فعلی برای مدت طولانی رشد کند، “رویایی” دارند.

گروه گلدمن ساکس و JPMorgan Chase & Co به VMware مشاوره می دهند در حالی که Broadcom با Barclays Plc، Bank of America Corp.، Credit Suisse AG، Citigroup Inc، Morgan Stanley و Wells Fargo & Co همکاری می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور