تغییرات موجود در زیرساخت ممکن است باعث افت شاخص سازی شود

جان مولر از گوگل پس از ایجاد تغییرات گسترده در زیرساخت های وب سایت ها ، در این مورد ، انتقال به شبکه تحویل محتوای جدید (CDN) ، به س questionالی در مورد کاهش نرخ خزیدن پاسخ داد.

مولر توضیح می دهد که چرا به نظر می رسد نمایه سازی پس از این نوع تغییرات کند می شود.

شخصی که این س askingال را مطرح می کند خاطرنشان کرد که آنها هدایت هایی را برای URL ها ایجاد کرده و به یک شبکه تحویل محتوا (CDN) جدید منتقل شدند و اندکی پس از آن با افت قابل توجه نرخ نمایه سازی مواجه شدند.

پیشینه نمایه سازی وب سایت توسط Google

نمایه سازی اشاره ای به روند خزنده وب سایت Googlebot ، بازدید از یک صفحه وب و بارگیری آن در فهرست جستجوی گوگل است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

فهرست جستجوی Google محلی است که صفحات نامزد واجد شرایط برای رتبه بندی وجود دارد. نتایج جستجو از فهرست جستجوی گوگل حاصل می شود.

این دلیل مهم بودن نرخ نمایه سازی توسط گوگل است. Google برای رتبه بندی نیاز به خزیدن و کشف صفحات جدید دارد.

اگر چیزی باعث شود Google از یک صفحه وب خزیده نشود ، این یک مشکل اساسی محسوب می شود.

طبق صفحه راهنمای Google در زمینه خزیدن و نمایه سازی:

“ما برای کشف صفحات وب موجود در دسترس عموم ، از نرم افزاری معروف به خزنده وب استفاده می کنیم. خزنده ها به صفحات وب نگاه می کنند و پیوندهای موجود در آن صفحات را دنبال می کنند ، مانند آنچه در صورت مرور محتوای وب انجام می دهید.

آنها از لینک به لینک دیگر می روند و داده های مربوط به آن صفحات وب را به سرورهای Google بازمی گردانند.

… ما علائم کلیدی را یادداشت می کنیم – از کلمات کلیدی گرفته تا طراوت وب سایت – و همه آنها را در فهرست جستجو پیگیری می کنیم. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

تغییر شبکه تحویل محتوا یک تغییر اساسی است

شبکه تحویل محتوا شبکه ای از سرورهای مستقر در سراسر جهان است. هدف این است که سرعت ارائه محتوای وب سایت را با ارائه محتوا از یک سرور نزدیک به شخصی که سعی در بازدید از صفحه وب دارد ، تسریع کند.

بنابراین از نظر تئوری گوگل باید بتواند از سایت بازدید کند و حتی سریعتر آن را فهرست کند ، این انتظار منطقی است.

این سوالی است که مطرح شده است:

“پس از تغییر مسیر و تغییر و CDN ، ما شاهد کاهش شدید میزان خزیدن هستیم.”

جان مولر قطره های شدید در خزیدن را توضیح می دهد

عکس صفحه از جان مولر گوگلجان مولر از گوگل پاسخ داد:

“آره! این منطقی است

اگر زیرساخت وب سایت خود را تغییر دهید ، ما خزیدن را تغییر خواهیم داد.

از یک طرف ، ابتدا کمی محافظه کار باشید و مطمئن شوید که مشکلی ایجاد نمی کنیم و بعداً دوباره به طور خودکار بالا می آییم.

بنابراین اگر به CDN دیگری تغییر پیدا کنید ، این یک تغییر قابل توجه در زیرساخت ها است و ما این تغییر را تشخیص می دهیم و برای مدتی خزیدن را متوقف می کنیم و اگر فکر می کنیم همه چیز سریع است ، دوباره رمپ می کنیم. “

Google از مزاحمت جلوگیری می کند

نکته اصلی “افت شدید” در نمایه سازی هنگام ایجاد تغییرات اساسی در زیرساخت ها ، سهولت در سایت به روز شده است.

گاهی اوقات سایتی که در حال ایجاد یک تغییر عمده است می تواند در طول یک هفته یا بیشتر تغییرات متعددی داشته باشد.

نمایه سازی سایتی که ممکن است کاملاً به روز نشده یا آماده نمایه سازی باشد ، اگر سایت در وضعیت تغییر مداوم باشد ، باعث سردرگمی Google می شود.

بنابراین در واقع یک چیز خوب است که گوگل پس از یک تغییر اساسی در زیرساخت وب سایت ، سرعت خزیدن خود را کاهش می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

استناد

پاسخ مولر را در علامت 29:10 دقیقه مشاهده کنید

https://www.youtube.com/watch؟v=bEeQfsYSzVM

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور