تحقیقات جدید در مورد مراکز داده مدولار پیش ساخته، آینده روشنی را نشان می دهد | دانش مرکز داده

هر صنعتی داستان های کم گزارش شده خود را دارد – آن روندهای نوظهوری که تحت الشعاع سایر تحولات اغلب کمتر مهم قرار می گیرند تا زمانی که به سادگی آنقدر بزرگ می شوند که نمی توان نادیده گرفت. برای صنعت مرکز داده، این روند ممکن است ظهور مراکز داده مدولار پیش ساخته (PMDCs) باشد، و طبق تحقیقات جدید Vertiv و OMDIA، اکنون در آستانه بزرگی برای نادیده گرفتن است.

مراکز داده ماژولار پیش ساخته در حال حاضر نقش برجسته ای در نحوه ارائه خدمات ابری و کولوکیشن، شرکت های مخابراتی و شرکت ها ایفا می کنند. و انتظار می‌رود که این نقش در سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد. برخی از نکات برجسته سطح بالای تحقیق:

  • بیش از نیمی (52٪) از 228 مدیر مرکز داده که در این تحقیق شرکت کردند – که همه آنها برای اطمینان از داشتن دانش و سطح مسئولیت مورد نیاز غربالگری شدند – قبلاً راه حل های پیش ساخته مرکز داده مدولار را به کار گرفته اند.
  • از این تعداد، 34 درصد بیش از 10 ماژول دارند و 7 درصد دیگر بیش از 50 ماژول دارند.
  • تقریباً همه (99٪) شرکت کنندگان برنامه هایی برای استفاده از طرح های مرکز داده مدولار در سال های آینده دارند
  • 93 درصد حیرت‌انگیز گفتند که از راه‌حل‌های مدولار پیش‌ساخته به‌عنوان فرآیند ساخت و ساز پیش‌فرض خود استفاده می‌کنند

مرکز داده ماژولار پیش ساخته چیست؟

مفهوم مراکز داده مدولار پیش ساخته نسبتاً ساده است: کارهای ساخت و ساز و ادغام در محل را خارج از سایت جابجا کنید، جایی که می توان آنها را تحت شرایط کاملاً کنترل شده توسط متخصصان آموزش دیده انجام داد.

بر اساس این تحقیق، درصد بیشتری از شرکت‌ها از ماژول‌های مرکز داده «همه در یک» نسبت به دیگر طرح‌های مرکز داده مدولار استفاده کرده‌اند، اگرچه انواع دیگر راه‌حل‌ها احتمالاً به دلیل استفاده گسترده توسط hyperscaler، دارای ماژول‌های بیشتری هستند. بیش از چهار در پنج شرکت شرکت‌کننده که از مراکز داده پیش‌ساخته استفاده می‌کنند، ماژول‌ها یا امکانات یکپارچه را به کار گرفته‌اند که سیستم‌های فناوری اطلاعات و زیرساخت را در یک راه‌حل واحد گرد هم می‌آورند.

PMDC_Omdia_Survey

استفاده از این رویکرد برای پشتیبانی از ساخت مرکز داده جدید، یکی از جالب ترین و با ارزش ترین کاربردهای رویکرد مرکز داده مدولار را نشان می دهد. به جای ساختن یک مرکز مستقل جدید با استفاده از فرآیندهای سنتی ساخت چوب، ماژول ها خارج از سایت ساخته می شوند و سپس در محل مونتاژ می شوند، فرآیندهای توسعه را ساده می کند تا امکان استقرار سریع را فراهم کند و منجر به مراکز داده با کیفیت و کارایی بالا شود.

اینها را معادل مرکز داده خانه های تولیدی در نظر نگیرید – می توان آنها را برای رفع نیازهای خاص پیکربندی کرد و 98 درصد از شرکت کنندگان گفتند که مراکز داده مدولار پیش ساخته جذاب تر از مراکز داده سنتی هستند. این رویکرد همچنین برای پشتیبانی از گسترش شبکه از طریق ماژول‌های فشرده و آماده لبه بسته‌بندی شده در محفظه‌های ناهموار فضای باز (گاهی به اشتباه به عنوان «مراکز داده کانتینری» نامیده می‌شود) استفاده می‌شود. این نمونه از Orange SA فرانسه است

اپراتورها از فناوری اطلاعات، زیرساخت ها و ماژول های توسعه برای گسترش ظرفیت در امکانات موجود استفاده می کنند. برای بهسازی و ارتقاء، آنها عمدتاً به ماژول‌های زیرساخت تسهیلات تکیه می‌کنند، که در آن سیستم کامل برق یا خنک‌کننده یکپارچه شده و در خارج از سایت آزمایش می‌شود و برای نصب سریع آماده می‌شود. ماژول‌های برق را می‌توان به‌عنوان یک اتاق برق کامل یا به‌عنوان یک سیستم نصب شده روی اسکید باز تحویل داد. اسکیدهای خنک کننده سفارشی برای ارائه ظرفیت اضافی به یک سایت موجود یا ارتقاء خنک کننده در کل تاسیسات برای پشتیبانی از افزایش ظرفیت و بهبود کارایی طراحی شده اند.

رشد سوخت در خنک کننده مایع و ایجاد پایداری

دلایل متعددی وجود دارد که مراکز داده مدولار شروع به کار می کنند، از جمله توانایی آنها در پشتیبانی از سایر روندهای صنعت مانند خنک کننده مایع و پایداری. با توجه به ادغام فشرده فرآیندهای طراحی و ساخت مرکز داده مدولار، امکانات پیش ساخته مدولار محیطی ایده آل برای رک های با چگالی بالا هستند که امروزه به کار گرفته می شوند. ادغام سیستم‌ها و زیرساخت‌های خنک‌کننده مایع در این فرآیندها بسیاری از چالش‌های اجرایی مرتبط با خنک‌سازی مایع را حذف می‌کند. 23 درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیق گفتند که خنک‌سازی مایع رویکرد خنک‌کننده بهینه برای مراکز داده مدولار است و 39 درصد دیگر خنک‌کننده هوا-مایع هیبریدی را به عنوان رویکرد بهینه انتخاب کردند.

این واقعیت که تقریباً همه شرکت‌کنندگان در نظر دارند از مراکز داده پیش ساخته استفاده کنند و 62 درصد معتقدند برای دستیابی به خنک‌سازی بهینه به درجه‌ای از خنک‌کننده مایع نیاز است، نشان می‌دهد که بسیاری از مراکز داده پیش ساخته برای پشتیبانی از رک‌های با چگالی بالا برنامه‌ریزی شده‌اند و مراکز داده ماژولار، محرک کلیدی در رشد خنک کننده مایع.

مراکز داده مدولار پیش ساخته نیز برای حمایت از ابتکارات پایداری مرکز داده مورد استفاده قرار می گیرند، که این تحقیقات به عنوان اولویت بالایی برای صنعت تایید شده است. 26 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که پایداری تنها مهم‌ترین عاملی است که امروز بر تصمیم‌گیری‌های مرکز داده تأثیر می‌گذارد و 59 درصد دیگر گفتند که این یکی از پنج مورد مهم است. با طراحی و ساخت به منظور بهره وری و امکان استفاده از فناوری های بسیار کارآمد مانند خنک کننده مایع و سیستم های برق هوشمند، مراکز داده مدولار پیش ساخته نقش مهمی در اجازه دادن به اپراتورها برای افزایش ظرفیت و افزایش کارایی و بهره برداری ایفا می کنند. علاوه بر حمایت از توسعه مراکز داده جدید و بسیار کارآمد، طراحی‌های مرکز داده مدولار فرصتی ایده‌آل برای معرفی سیستم‌های با چگالی بالا در محیط‌های قدیمی است.

بیشتر بدانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکامل مراکز داده مدولار پیش ساخته و نحوه استفاده اپراتورها از آنها امروزه، پخش وب را مشاهده کنید. پرداختن به چالش های امروزی در ساخت مرکز داده با زیرساخت های مدولار یا به Vertiv’s مراجعه کنید راه حل های مدولار سایت برای کسب اطلاعات بیشتر

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور