تأخیر شصت هفته ای در سفارشات روتر مقیاس بحران تراشه را نشان می دهد

توماس سیل ، تاکاشی موچیزوکی و دبی وو (بلومبرگ) – ارائه دهندگان پهنای باند با تاخیر بیش از یک سال در هنگام سفارش روترهای اینترنتی ، قربانی شدن کمبود تراشه در زنجیره های تأمین جهانی و افزودن چالش هایی برای میلیون ها نفر که هنوز در خانه کار نمی کنند ، هستند.

به گفته افراد آشنا به موضوع ، از باربران زمان سفارش تا 60 هفته نقل شده است که بیش از دو برابر انتظار قبلی است ، زیرا خواستار نام بردن نیست زیرا بحث ها خصوصی است.

تمام شدن روتر مناسب باعث می شود شرکت مخابراتی نتواند مشترکان جدیدی را به شبکه خود اضافه کند و خطر از دست دادن فروش در بازار باند پهن همیشه رقابتی را داشته باشد. Karsten Gewecke ، رئیس تجارت منطقه ای اروپا برای Zyxel Communications Corp ، تولیدکننده روتر مستقر در تایوان ، گفت: زنجیره های تأمین آنها به یک سردرد تبدیل شده است زیرا یک سال پیش خاموش شدن شدید تولید ویروس کرونا با افزایش طولانی مدت تقاضا برای تجهیزات باند پهن بهتر خانگی تشدید شد. .

وی گفت ، از ژانویه ، از مشتریان خواسته شده است كه محصولات را یك سال قبل سفارش دهند ، زیرا از آن زمان زمان تولید قطعات مانند تراشه های Broadcom Inc. دو برابر شده و به یك سال یا بیشتر می رسد. Zyxel با مشتریانی از جمله Telenor ASA نروژ و Zen Internet انگلیس تامین کننده عمده روترها است.

Adtran ، سازنده تجهیزات شبکه آمریکایی که سهم بازار خود را از شرکت Huawei Technologies چین در اروپا می گیرد ، همچنین در ماه های اخیر به مشتریان در مورد خطرات زنجیره تامین و تمدید زمان معاملات هشدار داده است. سخنگوي از طريق پست الكترونيكي گفت: اين شركت امكانات انباري خود را در انگلستان افزايش داده و ظرفيت تداركات و ذخيره سازي خود را دو برابر كرده است.

روترها به طور کامل به هیچ شرکت مخابراتی خالی نشده اند ، اما به نظر می رسد زنجیره تامین برای شش ماه آینده پرتنش است ، بنابراین طبق گفته Gewecke این امکان وجود دارد. وی در یک تماس تصویری گفت: “ما چندین بار بسیار نزدیک بوده ایم.” “این هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد.”

حتی محموله هایی که از قبل در مسیر بوده اند نیز نمی توانند از شر تجارت جهانی فرار کنند: به گفته گویک ، هفته گذشته روترهای Zyxel در و در پشت کشتی Evergreen بودند که کانال سوئز را مسدود کرده بود.

Broadcom بلافاصله به درخواست های مربوط به نظر پاسخ نداد. مدیر عامل شرکت هاک تان ماه گذشته گفت که حدود 90 درصد از عرضه 2021 آن قبلاً سفارش داده شده است.

مشکلات Zyxel بیش از یک سال پیش هنگام تولید در کارخانه Wuxi ، چین به دلیل Covid-19 به مدت یک ماه متوقف شد. از زمان بازگشایی مجدد ، تجهیزات بسیار ناچیز و ناچیز بوده و هزینه حمل و نقل به اندازه 10 برابر افزایش یافته است.

تقاضای زیاد برای محصولات شبکه به شرکت مادر Zyxel کمک کرده است. Unizyx Holding Corp. سهام آن در دوازده ماه گذشته بیش از 181٪ افزایش یافته است.

از زمان راه اندازی مجدد کارخانه های چینی ، چیپست ها به یک گلوگاه جهانی تبدیل شده اند که با کمبود قطعات مانند ویفر سیلیکون و همچنین عدم تطابق تقاضا و عرضه ، خفه می شوند. Gewecke گفت ، اجزای سیستم های دیگر مانند مدیریت حافظه و قدرت نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

گویکه گفت: “این یک اثر گلوله برفی است که ما آن را جلوی خود فشار می دهیم و اوضاع از آن زمان به بعد بدتر و بدتر شده است.” “هنگامی که من با برخی از فروشندگان چیپ ست صحبت می کنم ، برخی از آنها به من می گویند که چیزی شبیه رزرو بیش از حد 300٪ از ظرفیت خود را دارند.”

با کارخانه های نیمه هادی در تلاش برای تخصیص ظرفیت کمیاب ، کار کم سودتر به پشت خط رانده می شود. روترها حاشیه کمتری نسبت به تلفن های هوشمند و رایانه دارند و سپس در دنیای روترها ، کسانی که به بازارهای مرفه کمتری مانند اروپای شرقی اختصاص یافته اند ، از قطعات پیچیده و حاشیه پایین استفاده می کنند. به همین ترتیب ، اپراتورهای مخابراتی کوچکتر بیشترین آسیب را دیده اند ، در حالی که شرکت های جهانی با قدرت خرید خود منابع خود را بدست آورده اند.

برخی از شرکت های مخابراتی برای جلوگیری از کسری کالا انبار شده اند و برخی دیگر با سفارش تجهیزات ماهانه قبل از اختلالات احتمالی تجارت Brexit ، عایق بندی شدند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور