بودجه تولید نیمه هادی در ایالات متحده افزایش می یابد | دانش مرکز داده

حرکت برای افزایش تولید نیمه هادی ها همچنان ادامه دارد زیرا ایالات متحده تیمی از مشاوران ارشد خود را معرفی می کند که بر تامین مالی 52.7 میلیارد دلاری نیمه هادی ها نظارت خواهند کرد. بودجه بخشی از امضای اخیر است قانون چیپس و علم و برای تقویت تحقیق و توسعه نیمه هادی داخلی در نظر گرفته شده است.

یک تیم امیدوار کننده

رونی چاترجی، اقتصاددان ارشد وزارت بازرگانی، به عنوان این سمت خدمت خواهد کرد هماهنگ کننده کاخ سفید برای اجرای چیپس در شورای اقتصاد ملی (NEC). نقش چاترجی کمک به هماهنگی یک رویکرد واحد برای اجرای اولویت‌های این قانون خواهد بود، در حالی که تضمین می‌کند که بودجه به‌طور مسئولانه هزینه می‌شود.

مایکل اشمیت، مقام وزارت خزانه داری، که قبلاً به عنوان کمیسر امور مالیاتی و دارایی ایالت نیویورک خدمت می کرد، به عنوان مدیر دفتر برنامه CHIPS در تجارت خدمت خواهد کرد.

قانون چیپس شامل 11 میلیارد دلار برای هزینه های تحقیقاتی و اریک لین به عنوان مدیر موقت دفتر تحقیق و توسعه تراشه ها خدمت خواهد کرد. تاد فیشر به عنوان مشاور ارشد موقت در دفتر برنامه چیپس انتخاب شد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، گفت که این تیم، که انتظار می‌رود متشکل از 50 عضو باشد، “برای تقویت زنجیره تامین، تشویق سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در تحقیقات، تقویت امنیت ملی و ایجاد مشاغل با درآمد خوب برای مردم آمریکا ضروری است.”

خبر خوب برای صنعت نیمه هادی مرکز داده ایالات متحده

اولویت های این قانون حول محور رقابتی تر کردن ایالات متحده با چین و کاهش مشکلات جاری کمبود تراشه برای یک فناوری ضروری است که در همه چیز از خودرو گرفته تا لوازم خانگی و سیستم های دفاعی یافت می شود. صنعت مرکز داده نیز بوده است تحت تاثیر کمبود نیمه هادی ها و تقویت زنجیره تامین داخلی خبر خوبی برای صنعت است.

Manoj Sukumaran، تحلیلگر اصلی مرکز داده IT در Omdia می گوید: «نیمه هادی ها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و توسعه آنها یک اولویت استراتژیک و اقتصادی برای بسیاری از کشورها است. در شرایط ژئوپلیتیک کنونی، تمرکز پیشرفت‌های فناوری نیمه‌رسانا و تولید در بخشی از جهان، سناریوی ایده‌آلی نیست. بدون شک، باید تعادل جغرافیایی بیشتری در توسعه فناوری و ساخت نیمه هادی ها وجود داشته باشد. قانون چیپس به این موضوع تمرکز جغرافیایی می پردازد.

تاد تاکر، مدیر سیاست صنعتی و تجارت در اندیشکده موسسه روزولت این قانون را چنین توصیف کرد “بزرگترین تلاش در تاریخ ایالات متحده برای تقویت مجدد صنعتی که در خارج از کشور خارج شده است.»

برخی از چالش های پیش رو

Sukumaran گفت: “با قانون CHIPS، اولین و حیاتی ترین بخش کامل شده است و اکنون توپ در اختیار شرکت ها است تا با استفاده از مشوق های CapEx ارائه شده توسط دولت، ظرفیت ایجاد کنند.” چالش این است که هزینه تولید را رقابتی کنیم، به ویژه در گره های فرآیند پیشرفته که بیشتر پول در آن سرمایه گذاری می شود. برای ایجاد مزیت رقابتی، شرکت‌هایی مانند اینتل باید به گره‌های فرآیند زیر 5 نانومتری تسلط داشته باشند و این کار آسانی نیست. با این حال، فکر نمی‌کنم تیم اجرایی دولت کار سختی داشته باشد. تنها چند شرکت منتخب در این حوزه وجود دارند و تیم اجرایی باید مانند سایر برنامه‌های دولتی بودجه را با احتیاط تخصیص دهد.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور