بررسی نسبت Anchor Text برای سئو

ایده های زیادی در مورد نسبت های لنگر متن و بهترین نسبت برای رتبه بندی در Google وجود دارد. برخی از متخصصان جستجوگرها در مورد میلیون ها نتیجه جستجو تحقیق کرده و نسبت های متداول لنگر را برای سایت های دارای رتبه برتر کشف کرده اند. آیا این نسبت های لنگر متن کلید رتبه بندی بهتر و پرهیز از مجازات های دستی است؟

متن لنگر

Anchor text نام فنی کلمات مورد استفاده در پیوند از یک صفحه به صفحه وب دیگر است. گاهی اوقات متن لنگر “اینجا کلیک کنید” گاهی اوقات متن لنگر “بهترین سئو سایت دالاس ، تگزاس

متن لنگر مانند “اینجا کلیک کنید“توسط Google برای اهداف رتبه بندی نادیده گرفته می شود. اما متن لنگر مانند “بهترین سئو سایت دالاس ، تگزاس”می تواند برای کمک به رتبه بندی صفحه ای که برای عبارت جستجوگر Best SEO Dallas ، Texas به آن پیوند داده شده است استفاده شود زیرا Google از متن لنگر برای اهداف رتبه بندی استفاده می کند.

سابقه استفاده از متن لنگر توسط Google

بنیانگذاران گوگل ، سرگئی برین و لارنس پیج در سال 1998 مقاله تحقیقی نوشتند که رویکرد ابتکاری Google PageRank را توصیف کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مقاله تحقیقاتی ، آناتومی یک موتور جستجوی فرامتنی در مقیاس بزرگ است.

مقاله تحقیق منطق استفاده از متن لنگر را برای اهداف رتبه بندی توضیح می دهد:

“متن پیوندها در موتور جستجوی ما به روشی خاص بررسی می شود. بیشتر موتورهای جستجو متن پیوند را با صفحه ای که پیوند در آن است مرتبط می کنند. علاوه بر این ، ما آن را با صفحه ای که پیوند به آن اشاره دارد مرتبط می کنیم. “

در بخش دیگری از مقاله تحقیق ، نویسندگان توضیح می دهند که چگونه Google تأثیر کلمات کلیدی را کاهش می دهد (احتمالاً برای جلوگیری از تأثیر بیش از حد استفاده از کلمات کلیدی). آنها توضیح می دهند که این از تأثیر بیش از حد هر عامل رتبه بندی جلوگیری می کند.

در نقل قول زیر ، جایی که بنیانگذاران Google از کلمه “بازدید، “آنچه آنها در مورد آن صحبت می کنند یک کلمه کلیدی است که در یک صفحه وب یافت می شود.

مقاله تحقیقاتی Google:

“… ما از نظر لنگر متن و PageRank سند بازدید می کنیم. تلفیق همه این اطلاعات به یک درجه دشوار است. ما عملکرد رتبه بندی خود را طوری طراحی کردیم که هیچ عامل خاصی نتواند بیش از حد باشد
نفوذ.

ابتدا ساده ترین حالت را مورد بررسی قرار دهید – پرس و جو از یک کلمه. برای رتبه بندی یک سند با یک عبارت جستجوگر کلمه ، Google به لیست مورد نظر آن سند برای آن کلمه نگاه می کند. گوگل هر ضربه را یکی از چندین نوع مختلف (عنوان ، لنگر ، URL ، فونت بزرگ متن ساده ، فونت کوچک متن ساده ، …) می داند که هر کدام از آنها وزن مخصوص خود را دارند. وزن-نوع ، بردار نمایه شده بر اساس نوع را تشکیل می دهد.

Google تعداد بازدیدهای هر نوع را در لیست بازدیدها محاسبه می کند. سپس هر شمارش به یک شمارش وزن تبدیل می شود. تعداد شمارش در ابتدا با شمارش به صورت خطی افزایش می یابد اما به سرعت کاهش می یابد تا بیش از یک تعداد مشخص کمکی نکند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین در همانجا می بینید که نوعی نسبت وجود دارد که گوگل از آن برای کاهش اثر سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. همانطور که قبلا ذکر شد ، هدف احتمالاً جلوگیری از ترفند محبوب رتبه بندی پر کردن کلمات کلیدی بود.

برخی ممکن است بگویند که حد بالای فوق در ایجاد نسبت متن لنگر نقش داشته است. اما در حقیقت اینطور نیست.

طبق تجربه من ، مفهوم نسبت متن لنگر در جامعه سئو به طور فعال مورد بحث قرار نگرفت تا اینکه حدود سال 2005 پس از آنکه گوگل اعلام کرد که آنها از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیرعادی استفاده می کنند ، در جامعه جستجو نمی شود. بعداً بیشتر در این باره

هنگامی که نسبت های Anchor Text محبوب شدند

با این وجود نسبت متن Anchor تا مدتی پس از سال 2005 تبدیل به یک چیز مهم نشد. در ماه مه 2005 در PubCon نیواورلئان گوگل اعلام کرد که آنها از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می کنند.

در آن روزها ، من در سانفرانسیسکو ، حدود 45 دقیقه با Google فاصله داشتم و چندین بار برای بازدید از دانشگاه دعوت شدم و این فرصت را داشتم که با اعضای تیم مبارزه با هرزنامه Google از جمله یکی از اعضا که به من گفت تخصص آماری دارد ، ملاقات کنم. تحلیل و بررسی.

ایده تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیرطبیعی ، جامعه SEO را برای تغییر در تاکتیک ها و ایجاد پیوندهای خود ترساند.طبیعی به نظر برسند” اینکه Google از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می کند ، منشأ عبارت پیوندهایی است که طبیعی به نظر می رسند.

همه سعی داشتند از تجزیه و تحلیل آماری برای الگوهای پیوند غیر طبیعی جلوگیری کنند بنابراین طبیعی است که با الگوبرداری از الگوهای پیوند وب سایت های غیر هرزنامه طبیعی به نظر برسید.

افشاگری در سال 2005 احتمالاً منشأ واقعی استفاده از نسبت متن لنگر برای به نظر رسیدن “طبیعی

چگونه Google پیوندها را مدیریت می کند

موتور جستجوی گوگل امروز با آنچه در سال 2005 بود کاملاً متفاوت است.

به عنوان مثال ، گوگل در سال 2020 استفاده از هوش مصنوعی را در سطح نمایه سازی برای جلوگیری از ورود سایت های هرزنامه به این فهرست آغاز کرد (نقل قول: Google اعلام کرد از آن استفاده می کند Spam Fighting AI) ، این بدان معناست که تمام پیوندهای موجود در این صفحات هرزنامه فرصتی برای تأثیرگذاری در رتبه بندی ندارند. هوش مصنوعی ضد اسپم گوگل همچنین در نقاط دیگر هرزنامه را جلب می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

الگوریتم پنگوئن وجود دارد که اختصاص به شناسایی پیوندهای غیر طبیعی در زمان واقعی هنگام کشف آنها دارد. هیچ کس نمی داند در الگوریتم پنگوئن چیست. این می تواند از تجزیه و تحلیل آماری استفاده کند یا شاید اینطور نباشد.

با معرفی فناوری های جدید ، بازنشسته های قدیمی بازنشسته می شوند. حتی الگوریتم PageRank گوگل بازنشسته شد و در سال 2006 نسخه جدیدی جایگزین آن شد (نقل قول: گوگلر سابق می گوید PageRank جایگزین شده در سال 2006).

آیا امروز Google از نسبت های Anchor Text استفاده می کند؟

نسبت های لنگر محبوبیت از سال 2005 محبوبیت پیدا کرد ، این مدت زمان بسیار طولانی است. موتورهای جستجو به جلو حرکت کرده اند.

مشخص نیست که آیا نسبت متن لنگر ممکن است باعث پرچم گذاری سایتی برای بررسی دستی شود. این قطعاً در حیطه امکانات است اما به نظر من اگر همه پیوندها 100٪ طبیعی باشند و نتیجه فعالیت های غیر طبیعی پیوند نباشند ، احتمالاً نباید مورد توجه قرار گیرد.

شاید مهمترین مشاهداتی که امروزه می توان در مورد نسبت متن لنگر انجام داد این است که هر کسی نگران نسبت لنگر متن است در حال ایجاد پیوندهایی مانند سال 2005 است و از الگوریتم های مرتبط با پیوند و ابزارهای مبارزه با اسپم AI که امروزه از موتورهای جستجوگر مدرن استفاده می شود ، بی اطلاع است. پیوندهای غیر طبیعی را مشاهده و رها کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور