برخی از شرکت ها در خطر دیر رسیدن به کوانتوم هستند | دانش مرکز داده

محاسبات کوانتومی از آنجایی که در مراحل اولیه بلوغ است، در معرض تبلیغات زیادی قرار دارد، اما کسب‌وکارها باید آماده باشند تا از تأثیر مخرب آن برای حفظ رقابت استفاده کنند.

این نتیجه گزارش مشاور آرتور دی لیتل، “محاسبات کوانتومی: وضعیت بازی و معنای آن برای تجارت” است.

این گزارش نشان می‌دهد که فعالیت در محاسبات کوانتومی شتاب گرفته است، با افزایش سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سال 2020 تا 2021 به بیش از 50 درصد به بیش از یک میلیارد دلار و برآوردها از کل سرمایه‌گذاری جهانی اکنون به 25 میلیارد دلار رسیده است.

محاسبات کوانتومی به نقطه محوری می رسد

ایالات متحده همچنان کشور پیشرو در توسعه محاسبات کوانتومی است، اما چین با 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دوره تا سال 2030 قصد دارد عقب نشینی کند.

در اروپا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و هلند بازیگران اصلی هستند. خارج از چین، ژاپن با سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و استرالیا نیز پیشتاز آسیا و اقیانوسیه است.

این گزارش سه مورد استفاده اصلی را برای محاسبات کوانتومی شناسایی می‌کند: شبیه‌سازی، بهینه‌سازی و یادگیری ماشین. در حالی که برخی از ارائه دهندگان راه حل پیشنهاد می کنند که محاسبات کوانتومی عملی کمتر از 5 تا 10 سال دیگر است، این گزارش نتیجه می گیرد که امکان پذیر است اما بعید است.

آلبرت میگ، یکی از نویسندگان گزارش و بنیانگذار شرکت مشاوره نوآوری صنعتی Presans، گفت: «فناوری‌های زیربنایی محاسبات کوانتومی هنوز با بلوغ فاصله زیادی دارند و ما متوجه شده‌ایم که شکاف قابل توجهی بین اعلامیه‌های ارائه‌شده توسط فروشندگان و قابلیت‌های نسبی وجود دارد. اکنون بخشی از گروه کوچک آرتور دی.

با وجود این، یکی از یافته‌های کلیدی ما این است که وقتی محاسبات کوانتومی به بلوغ می‌رسد، تأثیر آن چنان مهم خواهد بود، و موضوع از نظر فنی آنقدر پیچیده است که برای شرکت‌هایی که خود را آماده نکرده‌اند، خیلی دیر خواهد بود.»

سیستمی برای پذیرش محاسبات کوانتومی

Meige وضعیت فعلی محاسبات کوانتومی را به آغاز محاسبات کلاسیک تشبیه می کند. در این مرحله، مسئله فقط خرید یک کامپیوتر و نصب آن برای کارکرد آن نبود. سخت افزار و نرم افزار بسیار در هم تنیده بودند و برنامه نویسان باید اصل سخت افزار را درک می کردند تا بتوانند دستگاه را برنامه ریزی کنند.

او گفت: “در مورد محاسبات کوانتومی، این کار مشابه خواهد بود، به این معنی که به عنوان یک شرکت باید موارد استفاده را که برای شما به عنوان یک شرکت یا صنعت شما مرتبط است، درک کنید.”

اما برای اینکه بتوانید الگوریتم ها و کدهایی را برای استفاده از آن به عنوان یک محصول توسعه دهید، باید اصول اصلی نحوه کارکرد آن را نیز بدانید.

میگ گفت زبانی که برای توضیح محاسبات کوانتومی توسعه یافته است ممکن است یکی از موانع درک آن باشد و گزارش برای اصلاح آن تنظیم شده است.

بسیاری از گزارش ها در سطح فناوری باقی می مانند. مردم توضیح می‌دهند که در محاسبات متعارف شما صفر و یک دارید و سپس جادویی اتفاق می‌افتد و شما آن رایانه‌های ارزان‌تر و سریع‌تر را دریافت می‌کنید.»

«در انتهای دیگر، دنیای آکادمیک است، جایی که فیزیک و ریاضیات نظری که برای درک این چیزها نیاز دارید، بسیار قدرتمند است. چالش این بود که فراتر از جادو و کلمات رایج برویم تا فناوری های زیربنایی را به اندازه کافی درک کنیم زیرا می خواستیم سطح فعلی بلوغ و شکاف بین اعلامیه ها و واقعیت این حوزه را درک کنیم.

ما در چهارراه استراتژی و علم و فناوری عمیق قرار داریم. ما باید سطح مناسبی از ساده‌سازی را پیدا کنیم تا آن را برای تاجران قابل درک کنیم، اما نمی‌خواهیم در نهایت دروغ بگوییم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور