بحران باج افزار عمیق تر می شود، در حالی که بازیابی اطلاعات متوقف می شود | دانش مرکز داده

بر اساس تحقیقات انجام شده در این هفته، وقتی صحبت از باج افزار به میان می آید، شرکت های بیشتری شاهد حملات هستند و داده ها را رمزگذاری کرده اند. و حتی با وجود اینکه شرکت‌های بیشتری در حال پشتیبان‌گیری یا پرداخت باج هستند، داده‌های کمتری در سال 2021 در مقایسه با سال قبل بازیابی شد.

به عنوان مثال، شرکت امنیت سایبری Sophos در گزارش “وضعیت باج‌افزار 2022” خود دریافت که 66 درصد از شرکت‌های مورد بررسی در سال 2021 با باج‌افزار مواجه شده‌اند که دو سوم این شرکت‌ها – یا در کل 43 درصد – از حمله واقعی که داده‌ها را رمزگذاری می‌کند، رنج می‌برند. . در گزارش قبلی خود در مورد سال 2020، فراوانی حملات موفقیت آمیز بسیار کمتر بود و در مجموع حدود 20 درصد منجر به رمزگذاری می شد.

شان گالاگر، محقق ارشد تهدید در Sophos می‌گوید، چشم‌انداز رو به وخامت تهدیدات سایبری تا حد زیادی به دلیل تکامل گروه‌های باج‌افزار و تکنیک‌های آن‌ها است.

او می‌گوید: «در طی چند سال گذشته، انتقال گسترده‌ای از باج‌افزار به باج‌افزار به‌عنوان سرویس صورت گرفته است. «بسیار تثبیت شده وجود دارد [groups] که این حملات را انجام می دهند و در نتیجه تعداد حملاتی که شرکت ها مشاهده می کنند افزایش یافته است.”

باج افزار همچنان شرکت ها را با حملات مختل کننده کسب و کار آزار می دهد و از تلاش های کارشناسان امنیت سایبری برای مهار اپراتورهای پشت کمپین های مجرمان سرپیچی می کند. طبق گزارش Sophos، نه تنها سهم شرکت‌هایی که تحت تأثیر باج‌افزار قرار گرفته‌اند، بیش از دو برابر شده است، بلکه میانگین پرداختی باج‌افزار بیش از چهار برابر شده و به 812000 دلار رسیده است.

شرکت‌های فعال در بخش‌های انرژی و تولید هر کدام به طور متوسط ​​بیش از ۲ میلیون دلار باج داده‌اند.

برای ادامه مطلب به سایت خواهر ما دارک ریدینگ مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور