با خروج 500 تبلیغ کننده برتر، درآمد توییتر 40 درصد کاهش یافت

توییتر در تجارت اصلی تبلیغات خود با بحران مواجه است، زیرا یکی از مدیران ارشد این شرکت اخیراً به کارمندان اطلاع داده است که درآمد روزانه 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این خبر که اولین بار توسط The Information گزارش شد، پس از گزارش هایی منتشر شد که نشان می دهد بیش از 500 تبلیغ کننده برتر توییتر از زمانی که ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، هزینه خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند، متوقف شده است.

ادامه نزول تجارت تبلیغاتی توییتر باعث می شود که این شرکت در سال 2023 شکست بخورد، همانطور که ماسک قبلاً اعلام کرده بود.

چرا تبلیغ‌کنندگان کنار می‌روند؟

برخی از تبلیغ‌کنندگان بزرگ نسبت به رویکرد ماسک در تعدیل محتوا، از جمله بازگرداندن حساب‌های ممنوعه قبلی و اخراج مدیران کلیدی شرکت که مسئول کاهش سخنان نفرت‌انگیز هستند، ابراز مخالفت کرده‌اند.

ماسک همچنین اکثر تیم فروش توییتر را خاتمه داد، از جمله بسیاری از کسانی که مسئول تبلیغات اصلی این شرکت بودند و تقریباً 50 مهندس و دانشمند داده که روی بهبود محصول تبلیغاتی توییتر کار می کردند.

کدام تبلیغ‌کنندگان خارج می‌شوند؟

شایان ذکر است، شرکت‌های هولدینگ تبلیغاتی Omnicom و Interpublic Group توصیه کرده‌اند که مشتریانشان به طور موقت همه تبلیغات در توییتر را متوقف کنند تا ببینند ماسک در آینده چه خواهد کرد.

مشتریان GroupM، برجسته‌ترین شرکت خرید آگهی در جهان، از زمانی که ماسک مدیرعامل شد، هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند و می‌گویند که این شرکت پرخطر شده است.

این برای کاربران توییتر چه معنایی دارد؟

مشکلات مربوط به تجارت تبلیغاتی توییتر می تواند ماسک را به دنبال کاهش 75 درصدی 7500 کارمند توییتر و بسته شدن یکی از مراکز داده آن، به اقدامات کاهش هزینه های بیشتر سوق دهد.

این می تواند کیفیت خدمات توییتر را تحت تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه منجر به قطعی های مکرر یا عدم وجود ویژگی های جدید برای کاربرانی شود که پرداخت نمی کنند.

با توجه به منابع محدودی که توییتر برای توسعه ابزارهای جدید در اختیار دارد، تعجب آور نیست که شاهد قفل شدن پیشنهادات جدید در پشت دیوار پرداخت آبی توییتر باشیم.

همچنین در قلمرو این امکان، توییتر برای ویژگی‌های رایگان قبلی هزینه می‌گیرد، شبیه به نحوه درآمدزایی ماسک از علامت‌های تأیید صحت.

البته این یک حدس و گمان است، زیرا توییتر هیچ اظهارنظر عمومی در مورد کاهش تجارت تبلیغاتی خود ارائه نکرده است.

باید دید ماسک برای تنوع بخشیدن به درآمد چه خواهد کرد.

با در خطر بودن آینده این شرکت، اقدامات ماسک و توییتر از نزدیک توسط صنعت و سرمایه گذاران آن زیر نظر خواهد بود.


تصویر ویژه: Gearstd/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور