استیو گانم، مدیر محصول Google Analytics در GA4

همانطور که ما با گوگل یونیورسال آنالیتیکس خداحافظی می کنیم، با مدیر محصول گوگل آنالیتیکس، استیو گانم، در مورد جانشین آن – Google Analytics 4 (GA4) صحبت کردیم. ما می‌خواستیم بدانیم که چگونه نیازهای بازاریابان دیجیتال را برآورده می‌کند، رعایت حریم خصوصی آن را برآورده می‌کند و در نقشه راه برای پیشرفت‌ها چه چیزی وجود دارد. (مصاحبه برای اختصار و وضوح ویرایش شد.)

س: چرا GA4؟

آ: یونیورسال آنالیتیکس برای زمان متفاوت و اینترنت متفاوت ساخته شده است. Universal Analytics بیش از ده سال پیش منتشر شد. به این فکر کنید که اینترنت – و نحوه رفتار مردم – در پنج سال گذشته چقدر تغییر کرده است، چه برسد به بیش از ده سال.

در سال 2012، ما در دنیایی بودیم که مردم از طریق وب‌سایت‌هایشان با کسب‌وکارها تعامل داشتند و تبلیغ‌کنندگان می‌توانستند روی کوکی‌ها و سفرهای کاملاً قابل مشاهده برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود حساب کنند. این دیگر یک واقعیت نیست – و نباید باشد. نه تنها نحوه تعامل و مصرف افراد با محتوا تغییر کرده است، بلکه انتظارات آنها برای حفظ حریم خصوصی نیز تغییر کرده است.

GA4 برای این واقعیت جدید ساخته شده است – و برای ماندگاری در آینده با ادامه روند تکامل. GA4 که با حفظ حریم خصوصی و هوش مصنوعی در هسته‌اش طراحی شده است، می‌تواند سفرهای مشتری را که در انواع دستگاه‌ها و نقاط تماس قرار می‌گیرد، بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر اندازه‌گیری کند. مردم دیگر فقط از وب‌سایت‌ها استفاده نمی‌کنند و روی تبلیغات نمایشی کلیک نمی‌کنند – این یک سفر پیچیده است، حرکت از صفحه‌ای به صفحه دیگر، با همه فرمت‌های مختلف، و ما به اندازه‌گیری نیاز داریم که به همان سرعت اندازه‌گیری شود.

علاوه بر این، GA4 در برابر حریم خصوصی و تغییرات نظارتی بادوام است و برای کنترل پراکندگی فزاینده داده ها با فناوری نوآورانه و حفظ حریم خصوصی ساخته شده است.

س: به نظر شما از چه ویژگی های GA4 کمتر استفاده می شود؟

آ: همانطور که در بالا اشاره کردم، GA4 برای دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم طراحی شده است و ویژگی های آن بسیار توانا و قدرتمندتر از نسخه قبلی خود است. مخاطب ساز GA4، به عنوان مثال، می تواند برای سازماندهی کمپین های بازاریابی در تبلیغات، اعلان های فشار (از طریق Firebase)، پیامک، ایمیل و موارد دیگر از طریق Audience Export API استفاده شود. علاوه بر این، دارای قابلیت های پیش بینی برای کمک به تبلیغ کنندگان برای رسیدن به افراد مناسب در لحظه مناسب است.

همچنین متوجه شدیم که کسب‌وکارها از ویژگی‌های گزارش‌دهی به‌طور کامل استفاده نمی‌کنند. گزارش GA4 کاملاً قابل تنظیم است و کسب و کارها می توانند تجربه را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنند. با ویژگی‌هایی مانند اهداف تجاری، مشتریان به راحتی می‌توانند گزارش‌های سفارشی را بر اساس کسب و کار و اهداف خاص خود تنظیم کنند.

با کاوش‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌های عمیق‌تر و کاربردی‌تری درباره مشتریان خود به دست آورند. قبلاً فقط برای مشتریان Google Analytics 360 در دسترس بود، در GA4، کاوش‌ها برای همه مشتریان در دسترس است و می‌توان آن را برای کمک به کسب‌وکارها راه‌اندازی کرد تا کارهایی مانند ایجاد بخش‌ها و مخاطبان، تمرکز بر مرتبط‌ترین داده‌ها با فیلترها و بخش‌ها و انجام پرس و جوهای موقتی را انجام دهند. جستجو در پرس و جوهای خاص

و برای 360 مشتری، اکنون گزینه ای برای تخصیص تجربیات گزارش دهی متمایز به کاربران مختلف در یک سازمان بر اساس اهداف و نیازهای خاص آنها وجود دارد.

به طور کلی، گزارش در GA4 – هم برای مشتریان استاندارد و هم برای مشتریان 360 – بسیار پیچیده‌تر شده است و فرصتی عالی برای کسب‌وکارها برای کاوش است.

س: یکی از بزرگترین چالش هایی که از مشتریان در ارتباط با GA4 می شنوید چیست؟ چگونه به آن چالش رسیدگی می کنید؟

آ: یونیورسال آنالیتیکس برای مدت طولانی در دسترس بود و بنابراین طبیعی است که مردم به نحوه کار و «ظاهر» آن بسیار عادت کردند. مردم عادت کردند که چیزها کجا هستند و چگونه اندازه گیری می شوند – که کاملاً قابل درک است. اما، همانطور که قبلاً اشاره کردم، UA برای دنیای قدیمی‌تر ساخته شده است – دنیایی که در آن نحوه تعامل مردم با مشاغل کاملاً متفاوت از روش امروزی بود.

بنابراین، به همین دلیل، اغلب از مشتریان می شنویم که یافتن موارد استفاده مشابه در GA4 می تواند چالش برانگیز باشد. چند دلیل وجود دارد که این می تواند چالش برانگیز باشد. اول از همه، جدید است – و عادت کردن به چیزهای جدید زمان می برد. دوم، و مهم‌تر از همه، GA4 عمداً برای اندازه‌گیری متفاوت طراحی شده است، به گونه‌ای که نشان‌دهنده نحوه تعامل مردم با کسب‌وکارها و محتوا باشد – بازدیدها و جلسات منعکس‌کننده واقعیت امروز نیستند.

این بدان معناست که موارد استفاده همیشه 1:1 نیستند. اطلاعات و بینش‌ها هنوز وجود دارد، اما ممکن است متفاوت از آنچه در Universal Analytics بود به نظر برسند، زیرا ما چیزهای مختلفی را اندازه‌گیری می‌کنیم – با دلیل موجه.

Setup Assistant با در نظر گرفتن مشاغل با هر اندازه ایجاد شده است. این به طور خاص برای کمک به مشتریان در راه‌اندازی GA4 طراحی شده است و مطمئن می‌شوند که همه قطعات مناسب را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود دارند. لازم نیست این یک وضعیت یکپارچه و تمام شده باشد. این یک منبع مفید است و من از مشتریان می‌خواهم که به آن برگردند، زیرا همچنان به GA4 عادت می‌کنند.

علاوه بر ایجاد مطالب آموزشی بیشتر (برخی پیوندهای مفید در اینجا، اینجا و اینجا)، ما همچنین در راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنیم تا به مشتریان کمک کنیم ویژگی ها را پیدا کنند و کار خود را با کارایی بیشتری انجام دهند.

برای مثال، Analytics Insights چیزی است که مشتریان GA4 می‌توانند از آن استفاده کنند. آن‌ها از یادگیری ماشینی برای کمک به کسب‌وکارها استفاده می‌کنند تا داده‌هایشان را بفهمند و بر اساس آن‌ها عمل کنند. برای مثال، با بینش‌های خودکار، Analytics Intelligence تغییرات غیرعادی یا روندهای نوظهور را شناسایی می‌کند و به طور خودکار به کسب‌وکارها اطلاع می‌دهد. این اطلاعات بینش تولید شده توسط هوش مصنوعی در سراسر GA4 وجود دارد و می‌توانید روی نماد «Insights» در بالای هر گزارش کلیک کنید تا سؤالات و اطلاعات بینش پیشنهادی را ببینید تا به شما کمک کند بهتر بفهمید چه اتفاقی می‌افتد و مراحل بعدی شما باید چه باشد.

ما همیشه به دنبال فرصت‌هایی هستیم تا GA4 را تا حد امکان بصری کنیم و از اینکه چگونه به تکامل ادامه خواهد داد هیجان‌زده هستیم.

س: آینده GA4 چگونه است؟

آ: گوگل آنالیتیکس مدت‌هاست که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تعامل کاربر در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود و همچنین عملکرد تلاش‌های بازاریابی خود را درک کنند. Google Analytics 4 این کار را به روشی کامل تر و جامع تر انجام می دهد. نه تنها وب و برنامه را در یک تجربه یکپارچه گرد هم می‌آورد، بلکه به کسب‌وکارها حتی بینش‌های بین کانالی بیشتری می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا تلاش‌های خود را در بیش از Google درک کنند. ما به آسان‌تر آوردن داده‌های آفلاین ادامه می‌دهیم تا به کسب‌وکارها تصویر کاملی از مشتریانشان بدهیم و توانایی آن‌ها را برای اندازه‌گیری و فعال‌سازی بهبود ببخشیم.

Google Analytics 4 که در هسته خود با هوش مصنوعی ساخته شده است، همچنان از بهترین استفاده در مدل‌سازی کلاس‌ها برای ارائه بینش‌هایی که به کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری استراتژیک نیاز دارند، بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر، ادامه خواهد داد. ما برای کمک به کسب‌وکارها در شناسایی گرایش‌های مهم و کمک به سرمایه‌گذاری در فرصت‌های رشد، بر روی ویژگی‌های هوشی پایدار خود ایجاد خواهیم کرد.

ما هیجان زده هستیم که به این آینده حرکت کنیم، جایی که GA4 تنها پلتفرم تحلیلی ما است – جایی که می‌توانیم به نوآوری و سرمایه‌گذاری برای تبدیل آن به مؤثرترین، جامع‌ترین و بادوام‌ترین راه‌حل تحلیلی برای مشتریان خود ادامه دهیم.

س: یکی از مشکلات بزرگی که تبلیغ‌کنندگان با GA4 (و UA) داشتند، اختلافات گزارش تبدیل بود. رویدادهای کلیدی چگونه این مشکل را حل می کند؟ آیا این کار می کند؟

آ: بله، با یکسان سازی مفهوم تبدیل بین گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز، در نهایت به چالش دیرینه مشتری پرداختیم که اعداد موجود در گوگل آنالیتیکس با دیدگاه گوگل ادز مطابقت ندارند. ما به ساخت این مفهوم ادامه خواهیم داد و ویژگی‌های تبلیغ‌کننده بیشتری را ارائه می‌کنیم که توسط Conversions در فضای کاری تبلیغاتی خود ارائه می‌شوند.

حل این امر مستلزم تمایز بین تعاملات مهم مشتری (“رویدادهای کلیدی”) و آنهایی است که توسط تلاش های بازاریابی شما (“تبدیل ها”) هدایت می شوند. همچنین قصد داریم روی گزارش رویدادهای کلیدی سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم تا به تیم‌های توسعه محصول کمک کنیم تا جریان‌های مهم در تجربیات مشتری خود را بهینه کنند.

Source link