استرالیا دوباره حمله می کند

در این ماه ، ACCC گزارشی به نام پرسش و پاسخ خدمات پلت فرم دیجیتال – گزارش سپتامبر 2021 در مورد صفحه های دینامیک بازار و انتخاب مصرف کننده در خدمات جستجو و مرورگرهای وب را منتشر کرده است.

این موضوع اندکی پس از اثرگذار شدن کد معامله رسانه های خبری ارائه می شود.

این گزارش از مشارکت کنندگان صنعت و “هر طرف علاقه مند دیگر” برای تعیین نظرات در مورد موارد زیر درخواست کمک می کند.

“رقابت بالقوه و مشکلات مصرف کننده در ارائه مرورگرهای وب و خدمات جستجوی عمومی برای مصرف کنندگان استرالیایی و به ویژه تأثیر تنظیمات پیش فرض.”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همچنین درخواست نمایش در مورد صفحه های انتخابی را می دهد.

ACCC چیست؟

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا عمدتا برای اجرای قانون رقابت و مصرف کننده 2010 وجود دارد ، اگرچه این قانون نیز با قوانین اضافی عمل می کند.

MO این شرکت برای تقویت رقابت و تجارت عادلانه و همچنین تنظیم زیرساخت های ملی است.

تمرکز ACCC

و نگاهش به گوگل است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنچه ACCC تاکنون کشف کرده است

این گزارش نشان داد که گوگل “از قدرت قابل توجهی در بازار” در زمینه ارائه خدمات جستجوی عمومی برخوردار است.

گوگل بین دوازده سال گذشته بین 93-95٪ از سهم بازار جستجوی عمومی را در اختیار داشته است.

در مقایسه ، بینگ 4٪ از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد ، در حالی که DuckDuckGo ، Ecosia و Startpage کمتر از 1٪ دارند.

Google برای این امتیاز پرداخت می کند

در سال 2019 ، گزارش شد که Google 12 میلیارد دلار آمریکا برای لذت موتور جستجوی پیش فرض در Apple Safari پرداخت می کند.

با توجه به اینکه ACCC برآورد می کند اپل سافاری محبوب ترین انتخاب مرورگر در دستگاه های تلفن همراه و دومین محبوب در رایانه رومیزی است ، می توانید انگیزه های مالی Google برای پرداخت چنین مبلغ قابل توجهی به اپل را مشاهده کنید.

نمودار محبوبیت مرورگر

Google همچنین موتور جستجوی پیش فرض در موارد زیر است:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • موزیلا فایرفاکس
  • کروم
  • اینترنت سامسونگ

سهم 95٪ بازار موتور جستجوگر گوگل را با 4٪ Bing مقایسه کنید و حتی تصویر بهتری از تنظیمات پیش فرض برق نیز خواهید داشت.

این یافته ها در گزارش ACCC برجسته شده است.

هدف از این گزارش چیست؟

تصمیم اندروید کمیسیون اروپا در سال 2018 و تشکیل پرونده DOJ ایالات متحده در سال 2020 ، که هر دو در این گزارش ذکر شده اند ، ممکن است به بهترین وجه به این سوال پاسخ دهند.

در سال 2018 ، اتحادیه اروپا به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری ، EU EU را 4.34 میلیارد یورو جریمه کرد:

نتیجه گیری EC

Google هم از این تصمیم فرجام خواهی کرد و هم متعهد به اجرای تغییراتی از قبیل:

به روزرسانی های Google

به همین ترتیب ، DOJ ایالات متحده دادخواست ضد انحصاری خود را در اکتبر سال 2020 تنظیم کرد. شواهدی که آنها ارائه دادند مشابه مدارک کمیسیون اروپا بود:

مقایسه بین EC و DOJ ایالات متحده

در سال 2019 ، Google اعلام کرد که صفحه های انتخابی مختلفی را در سراسر اروپا برای دستگاه های جدید اندرویدی ارائه می دهد و از کاربران اندروید می پرسد کدام برنامه ها و مرورگرهایی را می خواهند استفاده کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

صفحات انتخابی گزینه چهار ارائه دهنده جستجو را به کاربران ارائه می دهند که یکی از آنها Google است و به جای مرورگرها برای خدمات جستجو اعمال می شود.

موتورهای جستجو برای قرار گرفتن در راس این لیست باید هر سه ماه یکبار و در هر کشور اروپایی وارد یک جنگ پیشنهادات شوند.

نمونه صفحه انتخاب

این به این منظور بود که به کاربران امکان انتخاب بیشتر در تنظیمات جستجوی از پیش تعیین شده را بدهد. با این حال ، حتی با این تغییر ، گوگل همچنان موقعیت انحصاری سهم بازار را در اختیار دارد ، همانطور که توسط چک های انجام شده توسط ACCC در دو کشور اروپایی ثابت می شود:

نمونه سهام بازار

گزارش ACCC به دنبال درک بینندگان از این موضوع است که آیا انتخاب صفحه مشابه برای استرالیا مفید است یا خیر.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنها همچنین علاقه مند به درک:

درخواست تحقیق ACCC

شرکت کنندگان فقط ملزم به پاسخگویی به س questionsالات مربوط به خود هستند و همچنین می توانند هرگونه نکته یا موضوعی را که در 28 س questionsال مطرح نشده است ، مطرح کنند.

نتیجه چه خواهد بود؟

در حال حاضر ، نتیجه این گزارش مشخص نیست. از شرکت کنندگان خواسته می شود پاسخ های خود را تا 15 آوریل 2021 ارسال کنند. گزارشی تا 30 سپتامبر 2021 به خزانه دار ارائه می شود و سپس این گزارش به صورت عمومی منتشر می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنچه واضح است این است که تمرکز استرالیا بر Google بسیار پایان یافته نیست.

نقل قول:

عکسهای صفحه و اطلاعات گرفته شده از پرسشنامه خدمات پلت فرم دیجیتال – گزارش سپتامبر 2021 در مورد صفحه نمایش دینامیک بازار و انتخاب مصرف کننده در خدمات جستجو و مرورگرهای وب و وب سایت ACCC.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور