ابزارهای مانیتورینگ ابری به مدیران ارشد فناوری کمک می‌کنند تا ردپای کربن را کاهش دهند | دانش مرکز داده

رایانش ابری به دلیل نیاز به انرژی مراکز داده، سهم فزاینده ای در انتشار کربن دارد.

با افزایش تقاضا برای خدمات دیجیتال و محاسبات مبتنی بر ابر، تلاش‌های صنعت متمرکز بر بهره‌وری انرژی مورد نیاز است. این بدان معناست که سازمان‌ها در تمام بخش‌های عمودی باید ردپای کربن ابری خود را در اهداف محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) خود قرار دهند.

این امر به ویژه برای آن دسته از سازمان‌هایی که متعهد به اهداف خالص صفر یا مبتنی بر علم یا سایر تعهدات کربن زدایی مشابه هستند صادق است، زیرا محاسبات ابری باید در محاسبات لحاظ شود.

بسته به مدل کسب و کار یک سازمان، و به ویژه برای شرکت هایی که بر خدمات دیجیتال تمرکز می کنند، انرژی مصرف شده از طریق محاسبات ابری می تواند بخش مهمی از انتشار کلی آنها باشد.

علاوه بر این، انتقال به ابر می‌تواند به کاهش ردپای کربن کمک کند، اگر با هدف نزدیک شود، و به صراحت در DNA استقرار و مدیریت فناوری گنجانده شود.

ارائه دهندگان بزرگ ابری که بینش را ارائه می دهند

کیسی هرمان، رهبر PwC US ESG، توضیح داد که ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ – گوگل، آمازون، مایکروسافت – در حال حاضر داده‌های مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صورت منظم ارائه می‌دهند.

او می‌گوید: «بازیکن‌های کوچک‌تر هنوز هم در حال انجام محاسبات آنلاین هستند، که مشتریان را ملزم می‌کند که مسئولیت حفظ این مقادیر را بر عهده بگیرند، یا اصلاً اطلاعاتی ارائه نشده است». مدیران ارشد سازمان‌های اطلاعاتی باید تیم‌های عملیاتی خود را نظارت کنند و ترجیحاً آن دسته از ارائه‌دهندگان خدماتی را انتخاب کنند که ابزارهای بلادرنگ را برای بهینه‌سازی مصرف انرژی ارائه می‌دهند.

او خاطرنشان می‌کند که CIOها باید به طور فزاینده‌ای ابزارهایی بسازند یا خریداری کنند که امکان یک دید کلی را از تمام تأثیرات رایانش ابری فراهم می‌کند: در حال حاضر، آنها باید به هر ارائه‌دهنده جداگانه نگاه کنند و سپس آنها را در خارج از هر ابزاری که ممکن است توسط ارائه‌دهندگان خدمات ارائه می‌شود، جمع کنند.

او می‌افزاید: «در PwC، داشبورد پایداری فناوری اطلاعات را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده‌ایم که داده‌ها را از ارائه‌دهندگان ابر عمومی و سیستم‌های داخلی جمع‌آوری می‌کند و سپس دیدگاه‌هایی را در مورد معیارهای کلیدی پایداری مانند بهره‌وری استفاده مجدد از انرژی یا اثربخشی مصرف کربن ارائه می‌دهد.

هرمان می گوید که در نهایت، سازمان ها به دنبال استفاده بیشتر از داده ها برای تجزیه و تحلیل پیشرفته تر هستند، که به طور فزاینده ای توان محاسباتی بیشتری را مصرف می کند که به معنای انرژی بیشتر است.

او می‌گوید: «ارائه‌دهندگان خدمات ابری به سرعت ردپای کربن خود را کاهش داده‌اند، از جمله بیانیه‌های عمومی و سرمایه‌گذاری پول در پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و جذب کربن». این سازمان‌ها زیرساخت‌های کربن خنثی ایجاد می‌کنند که می‌تواند تقاضای فعلی و رو به رشد برای داده‌ها، تجزیه و تحلیل و قدرت محاسباتی را پشتیبانی کند.»

بقیه داستان را در سایت خواهر ما، InformationWeek بخوانید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور